Gilles is De Mol!
Gebruikersavatar

deneddy21 mar 2016, 22:19

 22
Gilles,
Je was een perfecte mol, heel goed gebracht!
Met dat de andere verdachten weg zijn, is alles veel duidelijker geworden.
Volgende week zien we uw verdachte streken.
Hopelijk zijn het dezelfde die hier werden besproken.
Cathy,
Proficiat!
Hanne,
Mogauwzeg, net niet, maar je zit in menig harten.
😉
Laatst gewijzigd door deneddy op 21 mar 2016, 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

HetIsStijn21 mar 2016, 22:26

 11
Amai, echt goed gedaan 🙂
Gebruikersavatar

Moldedju21 mar 2016, 22:29

 507  Yens
Proficiat Gilles en de Gilles-vangers !!!

Moldedju
Gebruikersavatar

rolhad21 mar 2016, 22:46

 434
Heel blij van het resultaat!
Gebruikersavatar

Klaartje21 mar 2016, 22:47

 2245  Uma
Ik vind het wel verrassend om te lezen (in het nieuws, zie link van de moderator hierboven) dat van de zeven afvallers iedereen op de verkeerde mol zat! Dat bewijst hoe straf de prestatie van de echte mol is geweest.
Gebruikersavatar

rolhad21 mar 2016, 22:51

 434
Ik ben vooral benieuwd naar welke hints op dit forum nu werkelijk waar zijn en welke waar mensen teveel in zagen!
Gebruikersavatar

Moldedju21 mar 2016, 22:52

 507  Yens
Euhm, op hln.be staat dat Stijn ook wist dat Gilles de mol was en Issabel eigenlijk ook maar zich net voor de eliminatieronde bedacht.
Niet echt hetzelfde verhaal blijkbaar ...
Gebruikersavatar

Heinz21 mar 2016, 23:14

Forum veteraan  427  Uma
Yes! Zeer goeie Mol! 😃
Gebruikersavatar

sherlock21 mar 2016, 23:27

 216
Ik heb nu alle (Vlaamse) mol-seizoenen mogen meemaken en deze vind ik toch net de beste, denk ik.

Allereerst omdat het superspannend was en het gruwelijk moeilijk was om de mol te ontdekken. (Ik zat eerst op Issa.)

Daarnaast hebben de makers echt het programma ge-wel-dig goed gemaakt. De proeven allereerst. Voor mij is de taxi-paardenrace aflevering de allerbeste aflevering van De Mol ooit. En de Luister naar de mol opdracht: chapeau zeg. Ook dat een kandidaat kon terugkeren was geweldig sterk: meteen een cliffhanger aan het einde van aflevering één. Bovendien mag het wel eens worden gezegd hoe mooi de productie dit in beeld heeft gebracht. Er zaten talrijke visuele pareltjes in.

Chapeau aan het hele team: schitterend werk!

En aan het fantastische forum natuurlijk 🙂 Ik kijk al uit naar volgend jaar om hier samen met jullie de volgende mol te ontmaskeren! 😃
Gebruikersavatar

ex-molinator21 mar 2016, 23:34

 3483  Uma
rolhad schreef:Ik ben vooral benieuwd naar welke hints op dit forum nu werkelijk waar zijn en welke waar mensen teveel in zagen!
Verwacht nu ook niet teveel van die extra aflevering: hoe meer ze prijsgeven, hoe moeilijker het wordt voor een volgende mol.
Er zijn op dit forum (het enige waar ik lid van ben) een paar echt zeer plausibele "hints" verschenen naar Cathy en naar Hanne, en wat betreft Hanne ben ik op het eind toch nog een beetje beginnen te twijfelen, maar ik heb steeds geprobeerd om het onderscheid te maken dus wat ik effectief vaststel en wat door montage geïnsinueerd kan worden. Een aantal "hints" vond ik ook zeer (lees maar "te") vergezocht, maar dit is a) zeer persoonlijk en b) mogelijks door een eigen tunnelvisie gestuurd. Het temperament van Hanne, zoals voorgesteld in de montage, was wel zeer consistent - alleen haar capaciteit om te liegen (bescherming van haar vrijstelling bij de paardenrace) kwam gehele onverwacht - MAAR was geen contradictie met het temperament.

Er waren hints naar Gilles, zoals het invers rekenmachientje schrift, die niet bij het haar getrokken waren, en eigenlijk vond ik de VIER-piste (voor Hanne) zeer interessant en absoluut niet verzonnen, maar wanneer je bvb de lijst met 25 redenen waarom X de mol is (newsmonkey) objectief bekijkt dan valt wel op dat het merendeel het gevolg is van een hypothese op basis van een actie, eerder dan dat de actie op zich zo verdacht was.

Ik ga zeker niet beweren dat ik de wijsheid in pacht heb, maar ik durf wel te stellen dat ik alle mogelijke aanwijzingen naar wie dan ook objectief benader (ik ben er ook nog steeds van overtuigd dat de BR1 hint geen verzinsel is van mijn tunnelvisie maar dat daar iets mee is, alleen weet ik niet wat - misschien was Bruno een reserve-mol?).
Ik ga niemand bekritiseren want ik heb zelf soms 5 of meer keer moeten nadenken over hier aangehaalde hints: (ok, deze verklaring voor de hint richting X kan ik ontkrachten, maar zijn er geen andere aanknopingspunten die toch wel in de richting van X wijzen : op een bepaald moment neem ik toch een besluit maar zekerheid dat ik iets niet in aanmerking genomen heb heb ik toch nooit helemaal).
Ik vind het prachtig hoe sommige zaken aan bod gekomen zijn, waar ik zelf nooit aan gedacht had (en wellicht nooit aan zou denken). Sommige zaken waren zelfs echt overtuigend, maar op een bepaald moment moet je toch kiezen tussen 2 overtuigende zaken. Ik ben dan ook tevreden dat ik hier lid geworden ben zelfs al wou ik geen spoilers (maar na de BR1 was ik er gerust in dat de zekerheid er niet ging komen door dit (of een ander) forum.

Bij een eventuele volgende reeks zal ik in ieder geval het molboekje kopen, ik heb er spijt van dat ik dit niet had.

De Mol (het programma, en Gilles als Mol ) heeft me weken aan een stuk gefascineerd. Wat een verrijking in televisieland (op entertainment-gebied). Is het niet echt interactieve televisie: het is wel televisie die aanzet tot (denk)acties (maar ook acties zoals zoekwerk op Google, geluidsfragment bewerken, videofragmenten stilzetten, uitvergroten e.d.) en eigenlijk is dit forum wel een vorm van interactie.

Ik zal goed slapen deze nacht 🙂
Gebruikersavatar

renzo.verdonckt21 mar 2016, 23:35

 90  Uma
Gilles heeft het schitterend gedaan.
Het fanatisme van Cathy loont. Ze heeft het goed gespeeld.
En Hanne? Die reageerde kei sportief, desondanks dat het ongelooflijk nipt was.

Top-finale met top-finalisten!
Gebruikersavatar

Hanneisdemol21 mar 2016, 23:38

 96
Volgend jaar maak ik een account met een neutrale naam 🙂 Ik zet dus al iedere week, behalve 1 week, alles in op Gilles, en niet in die foute week maak ik natuurlijk een account aan. Grr...
Maar goed, ik heb dat nu de voorbije weken al voldoende gezegd en ga er ook niet over blijven karamelleverzen, het klinkt immers spotgoedkoop, en ten slotte gaat het ook niet over mij maar over onze Gilles.

Aan alle mensen die Gilles ontmaskerd hadden:
Gefeliciteerd!

Aan alle mensen die zeer goede argumenten gevonden hadden om de andere kandidaten te ontmaskeren:
Ook heel goed gedaan!

1 ding is zeker: het bezoekersaantalrecord is verbeterd!
Op naar volgend jaar, maar eerst... De leukste aflevering!