Hanne is niet De Mol
Gebruikersavatar

olwe02 mar 2016, 23:40

 3
Na de opdracht waar Hanne water uit een fles moest blazen via het rietje, valt ze hier in mijn ogen terug door de mand als kinderanimatrice met haar minder intelligent typetje dat ze pretendeert te zijn. Wanneer ze bruin moet maken 'je kunt geen bruin maken want je hebt geen groen, bruin maak je toch met rood en groen..' Dan lijkt het verwonderlijk dat ze ook niet direct de link kon leggen dat geel en blauw groen is.
Gebruikersavatar

masterveecee03 mar 2016, 09:30

 3547  Sven
Yep, ook aan gedacht
Gebruikersavatar

weyns196003 mar 2016, 13:14

 426
Ik weet het niet goed meer, mijn kindertijd ligt al even achter me, maar zoals Cathy ook zei: bruin maak je toch met een mengeling van alle kleuren? En het paard dat Hanne heeft getekend, zag er in mijn ogen dan uiteindelijk toch bruin uit, wie maakte dan die kleur klaar?

Misschien komt Hanne uit een andere tijd dan kijkers die al wat ouder zijn en nog met beperkte kleuren moesten verven en daardoor beter weten hoe ze kleuren moeten mengen en kent Hanne alleen de kant-en-klare verfpotjes? Al wist Gilles dan weer wel hoe je groen maakt... Kan me moeilijk voorstellen dat hij dat in zijn studies van industrieel ingenieur heeft geleerd maar wie weet?
Gebruikersavatar

frank.troch03 mar 2016, 13:30

 253  Yens
Ik ben zelf maar 5 jaar ouder dan Hanne en heb als kind toch ook moeten leren hoe ik die kleuren moest maken. Ik weet nog goed dat ook wij groen moesten vormen door gele en blauwe verf te mengen, en bruin door rode en groene verf. En rood en blauw voor paars, en als je daar dan wat geel aan toevoegde kreeg je ook bruin 🙂
Gebruikersavatar

weyns196003 mar 2016, 13:39

 426
frank.troch schreef:Ik ben zelf maar 5 jaar ouder dan Hanne en heb als kind toch ook moeten leren hoe ik die kleuren moest maken. Ik weet nog goed dat ook wij groen moesten vormen door gele en blauwe verf te mengen, en bruin door rode en groene verf. En rood en blauw voor paars, en als je daar dan wat geel aan toevoegde kreeg je ook bruin 🙂
Eigenlijk kwam Hanne me tijdens die hele opdracht over alsof ze er geen zin in had, ze deed ook redelijk kortaf af en toe, zeker tegen Stijn. Omdat ze (wat wij niet noodzakelijk allemaal hebben mogen zien) slechte aanwijzingen kreeg / kregen van Stijn, of om een andere reden? En toch was haar schilderij erg gelijkend, al was het dan in spiegelbeeld (maar ook dat kan aan Stijn liggen) (of niet 🙂 ).
Gebruikersavatar

masterveecee03 mar 2016, 14:08

 3547  Sven
weyns1960 schreef: En het paard dat Hanne heeft getekend, zag er in mijn ogen dan uiteindelijk toch bruin uit, wie maakte dan die kleur klaar?
Gilles dacht ik, na groen te hebben gemaakt via Cathy (kzou wel eens moeten checken op de beelden)
Gebruikersavatar

molijzer08 mar 2016, 10:36

 1  Yens
ik vond het vooral zeer vreemd dat ze bij de verfopdracht aangaf niet te kunnen/willen schilderen. Ik neem aan dat dat toch iets is dat bij de organisatie van kinderfeestjes vaak aan bod komt?