Hanne is niet De Mol
Gebruikersavatar

masterveecee11 mar 2016, 12:58

 3547  Sven
ge kunt vlug ook eens 2 mensen laten afvallen 😉
Gebruikersavatar

Klaartje11 mar 2016, 13:18

 2245  Uma
Hanneisdemol schreef:Hebben ze dan gecommuniceerd met de buitenwereld? Hoe weet je dat? Uit een krant?
Dat stond te lezen in het Humo-interview met de vier mannen achter De Mol (artikel is 14 dagen oud of zo denk ik, en zal wel ergens via het Off-topic gedeelte van deze site te vinden zijn). De makers gingen er dus wel degelijk vanuit dat de groep Ruth wou terughalen (tenzij die mannen in dat interview ook weer keihard gelogen hebben, maar ja, dan blijven we bezig). Dat er meer mensen waren die neen stemden dan ja op de vraag om mee te werken om Ruth terug te halen, hadden ze niet verwacht, dat verwonderde hen, naar eigen zeggen, in dat Humo-interview.

Ik ben er ook altijd vanuit gegaan dat de Mol in die proef bij de ja-stemmers moest zitten, als hij actief wou mollen. Ik vond Issabel daar zeer verdacht, maar dat bleek achteraf allemaal toeval. Er blijven nu dus nog 2 ja-stemmers over: Gilles en Hanne. Is één van die twee de Mol?
Gebruikersavatar

weyns196011 mar 2016, 13:21

 426
Klaartje schreef:Dat stond te lezen in het Humo-interview met de vier mannen achter De Mol (artikel is 14 dagen oud of zo denk ik, en zal wel ergens via het Off-topic gedeelte van deze site te vinden zijn). De makers gingen er dus wel degelijk vanuit dat de groep Ruth wou terughalen (tenzij die mannen in dat interview ook weer keihard gelogen hebben, maar ja, dan blijven we bezig). Dat er meer mensen waren die neen stemden dan ja op de vraag om mee te werken om Ruth terug te halen, hadden ze niet verwacht, dat verwonderde hen, naar eigen zeggen, in dat Humo-interview.

Ik ben er ook altijd vanuit gegaan dat de Mol in die proef bij de ja-stemmers moest zitten, als hij actief wou mollen. Ik vond Issabel daar zeer verdacht, maar dat bleek achteraf allemaal toeval. Er blijven nu dus nog 2 ja-stemmers over: Gilles en Hanne. Is één van die twee de Mol?
Als we ervan uitgaan dat de mol in de auto zat die de pizzakoerier moest volgen (zie topic over onzichtbaar gemaakte nummerplaten), dan is de mol... :-D
Gebruikersavatar

Hanneisdemol11 mar 2016, 13:25

 96
Woestijnmol schreef:Stel dan dat Ruth inderdaad zou zijn teruggekomen, dan zouden ze toch veel opdrachten hebben moeten aanpassen ?
Zou dan ook de finale met z'n vieren hebben plaatsgevonden ?
Ik heb ook het interview gelezen dat ze zeggen dat ze ervan uitgingen dat Ruth terug ging komen, maar misschien was dat niet hun voorkeur.
Misschien wilden ze liever dat ze niet terugkwam, en mocht het JA kamp dan toch overwicht hebben zou de mol (Stijn) zich toch roeren...
Langs de andere kant, als ze Ruth liever niet terugwilden, waarom dan die hele opdracht :?
Zeker, het zou de eerste keer immers niet zijn dat ze de finale met z'n vieren zouden spelen 😉
Gebruikersavatar

geertn44411 mar 2016, 15:44

 236
Woestijnmol schreef:Maar dat spel was nu ook niet zoooo spectaculair 😉 in tegenstelling tot de taxi- of pizzaproef
Ja das waar, in ieder geval, wat kunnen we daaruit besluiten ? De mol zat in de taxi 🙂
Dus Gilles, Cathy of Hanne 🙂 en niet Stijn dus 🙂
Gebruikersavatar

Peterzzzzzz12 mar 2016, 12:43

 30
Hanne is wel degelijk gebriefd door de productie... ze kan geen Spaans en leest dan van een briefje af hoe ze een pizza moet bestellen in het Spaans. je ziet het haar aflezen van een briefje op de pizzadoos.

Ik denk dat de starter van het topic de mol heeft ontmaskerd
Gebruikersavatar

ex-molinator12 mar 2016, 15:19

 3483  Uma
Peterzzzzzz schreef:Hanne is wel degelijk gebriefd door de productie... ze kan geen Spaans en leest dan van een briefje af hoe ze een pizza moet bestellen in het Spaans. je ziet het haar aflezen van een briefje op de pizzadoos.

Ik denk dat de starter van het topic de mol heeft ontmaskerd
De kandidaten krijgen wellicht bij aankomst in Argentinië of misschien zelfs vlak voor vertrek uit België een reeks gebruikelijke uitdrukkingen waarmee ze zich uit de slag kunnen trekken. (wat niet wegneemt dat ik die scene even zal herbekijken).
Gebruikersavatar

geertn44413 mar 2016, 21:25

 236
Nog iets: Hanne heeft geen smartphone in het dagelijkse leven (zegt ze zelf in de extra filmpjes), dus de redactie heeft ze hier zeker moeten briefen over hoe ze die dan moet gebruiken ? 🙂
Gebruikersavatar

Mateo13 mar 2016, 22:20

 870
Haha, ja, dat lijkt me het meest waarschijnlijk.. 😉
Gebruikersavatar

weyns196016 mar 2016, 15:48

 426
geertn444 schreef:Nog iets: Hanne heeft geen smartphone in het dagelijkse leven (zegt ze zelf in de extra filmpjes), dus de redactie heeft ze hier zeker moeten briefen over hoe ze die dan moet gebruiken ? 🙂
Het is niet omdat ze er zelf geen heeft, dat ze niet weet hoe ze zo'n smart phone moet bedienen, he. Haar vriend heeft er wel 1, bijvoorbeeld, en in eerdere proeven moest soms ook met een smart phone worden gewerkt...
Gebruikersavatar

theovervloet16 mar 2016, 19:07

 5
bbbrrrt schreef:Aflevering 6
Hanne zit gevangen. Stijn en Gilles zitten in de pizzeria.
Laten we dit even bekijken vanuit het standpunt van de productie.
De productie heeft een leuke opdracht voorbereid waarbij Stijn en Gilles de pizzacourier moeten volgen.
De extra brommertjes staan klaar om de hoek. Iedereen zit klaar. Het is zover.
... En nu wachten tot iemand op het idee komt om een pizza Napolitana te bestellen.

Wat als niemand op het idee komt? Dan valt de hele proef in het water. Dat kan de productie zich niet permitteren.
De pizza zal en moet besteld worden.
De enige manier waarop de productie die zekerheid kan inbouwen is via de mol.
De mol kan de proef in de juiste richting sturen.

Aanvankelijk zitten Stijn en Gilles maar wat rond te lummelen. ze komen niet meteen zelf op het idee .... Hanne moet bijsturen en ziet plots het licht.

Toeval?

Hetzelde gebeurde in Aflevering 4 met de taxiproef.

Hanne, Cathy en Gilles zitten in de hotellobby.
Opdat de proef echt kan starten moeten ze zo snel mogelijk in de taxi geraken.
Als niemand op het idee komt om in de taxi te stappen, mislukt de hele opname. Ook hier kan de productie zich dat niet permitteren.

"Joe, le Taxi" klinkt uit de oude radio. Gilles zegt: "Buiten staat een Taxi".
Da's een logische associatie.
Maar dan zegt Hanne:
"Ik ga luisteren of er in de taxi dezelfde muziek is, als het dezelfde muziek is, heeft het er misschien iets mee te maken."
Dat is naar mijn gevoel een redenering te veel. Je kan eens naar de taxi gaan kijken, maar om meteen te suggeren dat die muziek ook in die taxi gaat spelen ... het voelt een beetje alsof zij weet wat de bedoeling is en gevraagd is om er "onopvallend" voor te zorgen dat ze zo snel mogelijk in de taxi geraken.

Misschien lijkt het enkel zo door de montage, dat kan, maar het blijft in m'n hoofd malen.

Hanne zit twee keer in een sleutelpositie, niet om de proef te laten mislukken, maar om ervoor te zorgen dat de opname niet mislukt. Is ook dat geen rol voor ... de mol.

Hopelijk heb ik ongelijk. Cathy is mijn mol, maar Hanne stijgt met stip!
Beste bbbrrrt. Dit zijn exact 2 duidelijke 'acties' waarom ik op Hanne zit en blijf zitten.

Daarnaast zijn er nog 2 acties van haar die in mijn hoofd blijven spoken.
De aflevering met de kettingproef. Ze doet er alles, op haar eigenste nonchalante manier, aan om twijfel te zaaien. Ze zit daar eigenlijk de hele tijd de boel wat op te stoken. begint haar slaapmatje te leggen, wat te koken. In de hoop, volgens mij, om of Cathy of Gilles zo ver te krijgen om die vrijstelling gewoon te pakken en de proef te doen mislukken.

De aflevering met het penalty-trappen. Bij het eerste raadsel (rijdt de bus Links of rechts) was het antwoord A of B. Je ziet Hanne tijdens dat raadsel de hele tijd door ratelen en doen. En telkens Issabel en Stijn denken dat het misschien dit of dat is, begint ze het probleem opnieuw op een andere manier op te lossen. Als je slechts 2 minuten tijd hebt (voor de bal ontploft) dan gok je toch A of B. Maar die bal laat je toch niet ontploffen. Vanaf dat moment staat Hanne bij mij met stip op 1. (sorry voor de woordspeling 'met stip' in een verhaal waar penalties aan te pas komen 😉
Gebruikersavatar

Woestijnmol16 mar 2016, 21:00

Forum veteraan  222
Ze moesten niet alleen A of B antwoorden, maar ze moesten ook de reden geven waarom de bus in die richting reed.