Hanne is niet De Mol
Gebruikersavatar

Holmes17 mar 2016, 20:26

 395
rolhad schreef:Jep, eerst wordt het raadsel001, daarna verspringt het (en blijft het) op raadselH. (denk toch dat het een H is, was op lage resolutie aan 't kijken, dus niet deftig gezien)
Daar staat idd een H.
Gebruikersavatar

Social17 mar 2016, 21:57

 353  Uma
Hanne de enige naam met een dier?

ahum... CAThy

mmmm?
Gebruikersavatar

Moldedju17 mar 2016, 23:39

 507  Yens
Holmes schreef:Het uiteinde op de grond lijkt me toch geel te zijn.
https://www.youtube.com/watch?v=1MiWHmZ ... u.be&t=518
Het lijkt me trouwens onhaalbaar om een stuk af te snijden en er bovendien een gele kleefband aan vast te plakken zonder dat iemand dat merkt.
Bedankt Holmes, denk dat je gelijk hebt, uiteinde op de grond is geel.
Toch benieuwd hoe die nee-groep zich dan 123 meter vergist heeft. :?
Gebruikersavatar

Holmes18 mar 2016, 12:30

 395
Moldedju schreef:Bedankt Holmes, denk dat je gelijk hebt, uiteinde op de grond is geel.
Toch benieuwd hoe die nee-groep zich dan 123 meter vergist heeft. :?
Met een touw van 21m hebben ze dus +/- 6 metingen vergeten.
Moeilijk uit de beelden op te maken hoe en wie geteld heeft. Was het op papier, was het uit het hoofd ?
Hanne telde zeker in het begin.
Als het op papier was dan kon er al eens een streepje "vergeten" worden... of 2 streepjes konden 1 streepje worden... maar als men luidop meetelde (vb in beelden met 31-32) dan weet ik het ook niet goed.
Gebruikersavatar

Tijgertje18 mar 2016, 19:21

 6
interessante piste! Maar ik vraag me af of de mol in de allereerste proef al echt zo zwaar gaat saboteren met 8 andere ogen op u gericht? Ik zou mijn ogen niet van het touw houden eerlijk gezegd. Bovendien is de groep waar de mol niet inzat ook niet echt geslaagd een mooi resultaat neer te zetten bij een op het eerste zicht toch niet zo'n moeilijke opdracht, indien je de juiste meeteenheid gebruikt. Maar een telfout is echter snel gemaakt, en dat is in beide groepen gewoon gebeurd denk ik. Indien de mol het touw/plakband kon saboteren zonder dat het iemand opviel, chapeau dan. Ik ben benieuwd.
Gebruikersavatar

Holmes18 mar 2016, 19:52

 395
Tijgertje schreef:interessante piste! Maar ik vraag me af of de mol in de allereerste proef al echt zo zwaar gaat saboteren met 8 andere ogen op u gericht? Ik zou mijn ogen niet van het touw houden eerlijk gezegd. Bovendien is de groep waar de mol niet inzat ook niet echt geslaagd een mooi resultaat neer te zetten bij een op het eerste zicht toch niet zo'n moeilijke opdracht, indien je de juiste meeteenheid gebruikt. Maar een telfout is echter snel gemaakt, en dat is in beide groepen gewoon gebeurd denk ik. Indien de mol het touw/plakband kon saboteren zonder dat het iemand opviel, chapeau dan. Ik ben benieuwd.
Het touw hebben ze wellicht goed in het oog gehouden maar hoe zat het met het tellen ? Want daar is het misgelopen.
In de andere groep gebruikten ze plakband van 42m, dus hebben ze slechts 1 keer te weinig geteld en door misschien ook nog wat hard te trekken aan de kleefband (waardoor die meer dan 42m lang was) zijn ze een 50tal meter te ver uitgekomen.
Gebruikersavatar

Moldedju19 mar 2016, 14:01

 507  Yens
Eens, de groep die 51 meter te ver was, heeft een rekenfout gemaakt van 20 meter (Issa en Marc), dus dat is nog een fout van 31 meter. Kan perfect door zich eens te vergissen of wat verkeerd te meten.
Maar 6x misstellen bij de 2de groep? Dat moet toch echt wel bijna mollenwerk zijn ...
Gebruikersavatar

Holmes19 mar 2016, 14:36

 395
Ik moet mezelf beetje corrigeren (maar het komt op hetzelfde neer) : aangezien ze 125m te kort kwamen, stonden er meer streepjes op hun blad dan dat er moesten.
Dus toen ze in het echt aan 114 waren, stonden er al 119 streepjes op hun blad. Dus er zijn te veel streepjes gezet (ipv te weinig) (en dat kan dus ook heel makkelijk zonder dat iemand dat ziet) maar zoals hier te zien is :
https://youtu.be/1MiWHmZ41sA?t=610
tellen Thibaud en Bruno luidop ook mee en een beetje verder in beeld zie je dat Ruth het schrijfgerief in handen heeft en niet meer Hanne.
Heeft Hanne dan wel gesaboteerd of zijn ze gewoon af en toe wat verstrooid geweest ?
Gebruikersavatar

beagle19 mar 2016, 15:11

 77
Om de zoutmeting te laten mislukken is het voldoende om 10 m weg te moffelen = 1000 cm of +/- 10 cm op 119 keer leggen. Waarom eigenlijk die marge? Door de duidelijke bulten in het parcours?

Ja team komt echter ver te kort uit - 10 cm Koord afsnijden = 11 m te kort eventueel aangevuld met nog 6 mistellingen en niveauverschillen (neen team) Hier kunnen grijs/geel aan de uiteinden op wijzen = Hanne die met koord speelt en met Ikea plankjes 'bijna op de kop 21 m' meet en dan verkeerde telling achterlaat voor overblijvende kandidaten?

Neen team komt echter te ver uit. We zien Gilles verdacht stoppen aan de tape en iedereen in de verte laat kijken met zijn "is dat de tape of wa?" Daarna volgt shot van zand op tape aan beginpunt. Gilles switcht van koord naar tape en houdt koord omhoog als Marc tape afscheurt voor Cathy kan komen kijken. Gilles' grijnst verdacht. Maar kortere tape verklaart niet te ver uitkomen. Of ligt een eventuele begintelling aan de basis : 2xtouw geteld met tape overschakeling geteld als 3 ipv 2 waardoor je al 42 m te veel hebt van bij start in combinatie met Issa's 20 cm?

Cathy leek buiten spel te blijven in de meetproef, TOT ik alles nog eens vertraagd bekeek en stopte op 10"26'. Ik zie Cathy met in de rechterhand het uiteinde van de tape en in de rechterhand een los stuk tape en net op het einde van de shot brengt ze die 2 handen samen.

Is dit een poging tot aanplakken, of haar wantrouwige natuur die het overblijvende stuk tape na afscheuring heeft meegenomen? Of handig tussen gemonteerd als verdachtmaking voor de oplettende kijker? Tape aanplakken lijkt niet evident, maar met nog slechts 3 finalisten in het spel en heel veel aanwijzingen van mollende kandidaten in de laatste afleveringen vind ik dit toch wel een raar beeld bij de 1e proef.
Gebruikersavatar

Moldedju19 mar 2016, 15:43

 507  Yens
beagle schreef:Om de zoutmeting te laten mislukken is het voldoende om 10 m weg te moffelen = 1000 cm of +/- 10 cm op 119 keer leggen. Waarom eigenlijk die marge? Door de duidelijke bulten in het parcours?

Ja team komt echter ver te kort uit - 10 cm Koord afsnijden = 11 m te kort eventueel aangevuld met nog 6 mistellingen en niveauverschillen (neen team) Hier kunnen grijs/geel aan de uiteinden op wijzen = Hanne die met koord speelt en met Ikea plankjes 'bijna op de kop 21 m' meet en dan verkeerde telling achterlaat voor overblijvende kandidaten?

Neen team komt echter te ver uit. We zien Gilles verdacht stoppen aan de tape en iedereen in de verte laat kijken met zijn "is dat de tape of wa?" Daarna volgt shot van zand op tape aan beginpunt. Gilles switcht van koord naar tape en houdt koord omhoog als Marc tape afscheurt voor Cathy kan komen kijken. Gilles' grijnst verdacht. Maar kortere tape verklaart niet te ver uitkomen. Of ligt een eventuele begintelling aan de basis : 2xtouw geteld met tape overschakeling geteld als 3 ipv 2 waardoor je al 42 m te veel hebt van bij start in combinatie met Issa's 20 cm?

Cathy leek buiten spel te blijven in de meetproef, TOT ik alles nog eens vertraagd bekeek en stopte op 10"26'. Ik zie Cathy met in de rechterhand het uiteinde van de tape en in de rechterhand een los stuk tape en net op het einde van de shot brengt ze die 2 handen samen.

Is dit een poging tot aanplakken, of haar wantrouwige natuur die het overblijvende stuk tape na afscheuring heeft meegenomen? Of handig tussen gemonteerd als verdachtmaking voor de oplettende kijker? Tape aanplakken lijkt niet evident, maar met nog slechts 3 finalisten in het spel en heel veel aanwijzingen van mollende kandidaten in de laatste afleveringen vind ik dit toch wel een raar beeld bij de 1e proef.
Cathy houdt het lint gewoon met 2 handen vast, neen?
Gebruikersavatar

Holmes19 mar 2016, 16:20

 395
Als ik het vertraagd bekijk, lijkt het me ook dat Cathy het lint gewoon op 2 plaatsen vastheeft; in de linkerhand het uiteinde en in de rechterhand op zo'n 3m van het uiteinde. De lus tussen beide zie je aan haar knieën bewegen. In haar linkerhand heeft ze geen los stuk vast.
Gebruikersavatar

Woestijnmol20 mar 2016, 20:57

Forum veteraan  222
Eerlijk gezegd zou ik als mol de eerste proef niet saboteren.
Tijdens de eerste proef is iedereen waarschijnlijk druk bezig met elke verdachte beweging van elke persoon te analyseren, en zou het mij slimmer lijken om als mol de eerste proef voluit mee te werken.