Hanne is niet De Mol
Gebruikersavatar

Moldedju16 mar 2016, 11:45

 507  Yens
Terug naar de zoutvlakte. Wat sowieso opvallend is: de 2 groepen hebben een ander touw.
- Hanne heeft een zwart touw
- Gilles/Cathy een wit touw
Het zwarte lijkt me bovendien veel minder stevig dan het andere, gemakkelijk door te knippen. Het witte lijkt wel een klimtouw. Daar geraak je niet doorheen.

Daarnaast ging ik even kijken of het touw effectief gerafeld was en het lijkt er sterk op dat het touw niet alleen is afgeknipt maar er ook een ander uiteinde is opgezet. Om het rafelen te voorkomen?
- 21:40: heel duidelijk geel uiteinde
- 10:06 tot 10:10 : Bruno heeft transparant/zwart uiteinde vast. Manuella heeft geel uiteinde vast
- 9:30: 1 zwart uiteinde als ze vertrekken
- 8:57: 1 zwart uiteinde als ze nog aan het opmeten zijn
- Vanaf 8:38: uiteinden zijn alletwee zwart (1 uiteinde op de grond, 1 neemt Hanne vast)

1 uiteinde is dus van zwart naar geel veranderd ...

Moldedju
Gebruikersavatar

Wouterc16 mar 2016, 11:57

 147
Amai, goed gevonden! Dat moet ik vanavond nog eens opnieuw bekijken.
Gebruikersavatar

Mateo16 mar 2016, 13:41

 870
theovervloet schreef:Zit al een tijdje op Hanne volledig. Wat me opvalt is vaak verwijzingen naar dieren. Zeker laatste aflevering waar Stijn afviel. Maar ook in de muziek die gebruikt wordt tijdens de afleveringen. The Beast van Johan Johansson bijvoorbeeld net voor de proef waar ze aan de ketting hingen. Hanne (Van Haesebrouck) is enige met achternaam met een dier erin. Ik weet het, long shot, tunnelvisie. Dat het maar rap maandag 21/03 is. :roll:
Hm, nu ben ik, ondanks mijn (bijna-) overtuiging dat Gilles de Mol is, toch even aan het twijfelen geslagen. Al die dieren waren mij namelijk ook opgevallen.

Zo zien we bij de laatste executie ook gezellige diersculptuurtjes op de houten schoorsteenmantel achter Gilles DC staan, waaronder een konijn (haas?).. 😉
Gebruikersavatar

weyns196016 mar 2016, 15:42

 426
Social schreef:Aangezien de meeste mensen + de pers volledig op Hanne zitten als mol, denken jullie dan niet dat ze het nu juist net niet is? Een Bruno situatie?
Ik hoop zooooooo dat je gelijk hebt, ik wil niet dat Hanne de mol is! :x
Gebruikersavatar

ex-molinator16 mar 2016, 16:23

 3483  Uma
Wouterc schreef: Proef is NIET gesaboteerd
  • De proef is gewoon mislukt omdat ze zo moelijk was
Ik sluit niet uit dat de proef wel gesaboteerd is, maar je hebt gelijk dat de proef misschien zelfs niet gesaboteerd hoefde te worden.
Ten eerste moet de 21m juist gemeten zijn en met de bulten en kleine verdraaiingen plus wisselingen in de aanspanning heb je al zeer snel een foutje van 5cm.
Met 21 m moet je 119 keer afmeten (= 2499m) en er dan nog een meter aan toevoegen. Een foutje van 5 cm op de meeteenheid is dus aanvaardbaar, maar 1x mistellen is desastreus.
De maximaal toegelaten afwijking was 10 m, m.a.w. ±10 cm afwijking (in dezelfde richting) bij elke meting is een FAIL. Met dergelijk kleine marge voor misrekening hadden Bruno (aannemer) en Stijn (ingenieur) het voortouw moeten nemen en zich niet mogen laten uitschakelen door de tussenproeven.

De uiteindelijke afwijking waren wel dermate groot dat er van grove fouten sprake was (oa ineens begon iemand, Hanne denk ik) over 20 cm te praten en haar medespeler ging daarin mee. Gilles heeft zichzelf uitgeschakeld bij de tranenproef (en Hanne bij de rietjeproef) dus, indien een ervan de mol is, is de sabotage daarvoor gebeurd (tenzij d emol al door had dat zijn/haar groep verkeerd gemeten of gerekend had).

Hoe dan ook, bij aanvang van de proef was ik er vrij zeker van dat ze het NIET gingen halen.
Gebruikersavatar

LodeD17 mar 2016, 10:25

 117
ex-molinator schreef: De uiteindelijke afwijking waren wel dermate groot dat er van grove fouten sprake was (oa ineens begon iemand, Hanne denk ik) over 20 cm te praten en haar medespeler ging daarin mee.

dat was Issabel
Gebruikersavatar

NeverWrong17 mar 2016, 12:32

 17
Moldedju schreef:Terug naar de zoutvlakte. Wat sowieso opvallend is: de 2 groepen hebben een ander touw.
- Hanne heeft een zwart touw
- Gilles/Cathy een wit touw
Het zwarte lijkt me bovendien veel minder stevig dan het andere, gemakkelijk door te knippen. Het witte lijkt wel een klimtouw. Daar geraak je niet doorheen.

Daarnaast ging ik even kijken of het touw effectief gerafeld was en het lijkt er sterk op dat het touw niet alleen is afgeknipt maar er ook een ander uiteinde is opgezet. Om het rafelen te voorkomen?
- 21:40: heel duidelijk geel uiteinde
- 10:06 tot 10:10 : Bruno heeft transparant/zwart uiteinde vast. Manuella heeft geel uiteinde vast
- 9:30: 1 zwart uiteinde als ze vertrekken
- 8:57: 1 zwart uiteinde als ze nog aan het opmeten zijn
- Vanaf 8:38: uiteinden zijn alletwee zwart (1 uiteinde op de grond, 1 neemt Hanne vast)

1 uiteinde is dus van zwart naar geel veranderd ...

Moldedju
Goed gezien. Ben benieuwd of hiervoor een verklaring voor gaat zijn in de allerlaatste aflevering.
Gebruikersavatar

Moldedju17 mar 2016, 13:39

 507  Yens
Om het even wat visueler te maken. Twee verschillende uiteinden.

[ external image ]

En de 2 uiteinden voor de afmeting...

[ external image ]

Twee zwarte uiteinden volgens mij. Die op de grond ligt wel ver en zou ik graag op kunnen inzoomen maar dat lukt niet behoorlijk (over de ganse lengte van het touw krijg ik een beetje geligheid) Misschien dat iemand daar beter in is?
Als dit klopt heeft Hanne dus een meter van het touw geknipt/gesneden en dat gele dingetje opgezet (wel straf ...). Resultaat 120 keer een meter minder is 123 meter te kort ...

Moldedju
Gebruikersavatar

masterveecee17 mar 2016, 20:01

 3547  Sven
het verandert, van "raadsel001" naar "raadsel#" ofzo??
Gebruikersavatar

Holmes17 mar 2016, 20:11

 395
Moldedju schreef:Terug naar de zoutvlakte. Wat sowieso opvallend is: de 2 groepen hebben een ander touw.
- Hanne heeft een zwart touw
- Gilles/Cathy een wit touw
Het zwarte lijkt me bovendien veel minder stevig dan het andere, gemakkelijk door te knippen. Het witte lijkt wel een klimtouw. Daar geraak je niet doorheen.

Daarnaast ging ik even kijken of het touw effectief gerafeld was en het lijkt er sterk op dat het touw niet alleen is afgeknipt maar er ook een ander uiteinde is opgezet. Om het rafelen te voorkomen?
- 21:40: heel duidelijk geel uiteinde
- 10:06 tot 10:10 : Bruno heeft transparant/zwart uiteinde vast. Manuella heeft geel uiteinde vast
- 9:30: 1 zwart uiteinde als ze vertrekken
- 8:57: 1 zwart uiteinde als ze nog aan het opmeten zijn
- Vanaf 8:38: uiteinden zijn alletwee zwart (1 uiteinde op de grond, 1 neemt Hanne vast)

1 uiteinde is dus van zwart naar geel veranderd ...

Moldedju
Het uiteinde op de grond lijkt me toch geel te zijn.
https://www.youtube.com/watch?v=1MiWHmZ ... u.be&t=518
Het lijkt me trouwens onhaalbaar om een stuk af te snijden en er bovendien een gele kleefband aan vast te plakken zonder dat iemand dat merkt.
Gebruikersavatar

rolhad17 mar 2016, 20:17

 434
masterveecee schreef:het verandert, van "raadsel001" naar "raadselH" ofzo??
Jep, eerst wordt het raadsel001, daarna verspringt het (en blijft het) op raadselH. (denk toch dat het een H is, was op lage resolutie aan 't kijken, dus niet deftig gezien)