Hanne is niet De Mol
Gebruikersavatar

Holmes21 mar 2016, 12:44

 395
De makers van De Mol hebben in de vorige reeksen vóór het bekendmaken van de uitslag nooit een molactie duidelijk in beeld getoond.
Het duidelijk in beeld brengen van het wegmoffelen van de papieren uit Issa's molboekje in afl.7 lijkt in dat opzicht dan ook een duidelijke hint dat Hanne niet de mol is ?
Gebruikersavatar

Klaartje21 mar 2016, 13:16

 2245  Uma
Holmes schreef:De makers van De Mol hebben in de vorige reeksen vóór het bekendmaken van de uitslag nooit een molactie duidelijk in beeld getoond.
Het duidelijk in beeld brengen van het wegmoffelen van de papieren uit Issa's molboekje in afl.7 lijkt in dat opzicht dan ook een duidelijke hint dat Hanne niet de mol is ?
Dat lijkt een logische conclusie.

Maar in de serie waarin Hugo de mol was, hebben we toch duidelijke molacties gewoon in beeld gezien. Ik herinner me een opdracht, waarbij er bomen moesten worden omgezaagd zonder dat die op een auto mochten vallen. En wat deed de mol, vol in beeld: juist, hij zaagde die boom fijntjes af en liet hem pardoes recht op een auto belanden, hij had zelfs zijn koord zo gespannen dat die boom enkel daar kon vallen. Dit alles was tijdens de aflevering vol in beeld. In die serie hebben we nog wel andere acties gezien waarvan we voor het bekendmaken van de uitslag, konden zeggen: dat is duidelijk mollengedrag (zoals het afschieten van zijn medekandidaten, op een moment dat de proef geslaagd was, zodat Hugo alsnog de vrijstelling inpikte). Maar ja, Hugo was voor mij dan ook de makkelijkst ontmaskerbare mol. Marc was veel geniepiger en onopvallender.

Anderzijds kan je het ook zo opvatten: de makers zeggen met deze scène van het wegmoffelen van de papiertjes je "in your face": "Dit is de mol. Je had het moeten zien, het was toch duidelijk?!" De omgekeerde psychologie. Het zijn me een stelletje "mind-fuckers", die van Woestijnvis! 🙂
Gebruikersavatar

dieterv21 mar 2016, 14:51

 8
Hier is mijn overzicht van aanwijzingen naar Hanne!

Afl1 : In de intro staat De Mol afgelijnd op de plaats waar Hanne aan de brug hangt.
Afl1 : Het waterpistool schiet 11,5m ver. Hanne hangt op 11,5m hoog aan de brug.
Afl2 : Bij een woordraadsel verspringt de titel van Raadsel001 naar RaadselH.
Afl2 : In de extra's blijkt Hanne het boekje bij te hebben waar de vraag van Bruno over ging. ("Over een kleine mol die wil weten wie er op zijn kop gepoept heeft")
Afl3 : GDC wijst Hanne en Manuella de weg terwijl El Topo op een rots geschreven staat.
Afl3 : Wanneer Hanne als laatste overblijft voor de vrijstelling speelt opvallende muziek. "Don't bet money honey, you'll lie, yes you'll lie again". (Zou ze misschien toch de vrijstelling genomen hebben?)
Afl4 : Hanne schrijft "DE MOL was here" in het boek.
Afl4 : Terwijl Cathy de eliminatietest invult zegt ze "Hanne natuurlijk, ja" terwijl de vraag "Hoe heet de mol?" in beeld scrollt.
Afl5 : De schilderijen (paard met gaucho, Madonna met kind en tangodansers) kunnen naar Hanne verwijzen. Hanne heeft het winnend paard in afl4. In afl7 doet ze ook nog eens de gaucho-opdracht. Ze draagt een Madonna-shirt in afl4. Hanne en Gilles leren tangodansen in de extra beelden van afl5.
Afl6 : De metroproef wordt gespeeld op lijn H.
Afl6 : Na de metroproef verschijnen twee borden met de nummers 4 en 5 vanonder een metro. Meteen daarna stapt Hanne uit. 45 = DE, Hanne = Mol?
Afl6 : De aankomende metro gaat naar Hospitales. In afl5 ging Hanne naar een hospitaal voor een brandwonde op haar pols.
Afl7 : Het logo van Gilles kan aanwijzen dat hij de mol gevangen heeft. Al in aflevering 6 verdacht hij Hanne, maar toen kreeg hij geen scherm te zien.
Afl7 : In de extras koopt Hanne een zak limabonen - ook wel molbonen genoemd.

Daarnaast is er ook nog de roze draad door het programma, die kan wijzen naar haar roze molboekje en de Rosa Hanne, een soort van roos.
Gebruikersavatar

masterveecee21 mar 2016, 14:56

 3547  Sven
dieterv schreef:Hier is mijn overzicht van aanwijzingen naar Hanne!

...
Afl5 : De schilderijen (paard met gaucho, Madonna met kind en tangodansers) kunnen naar Hanne verwijzen. Hanne heeft het winnend paard in afl4. In afl7 doet ze ook nog eens de gaucho-opdracht. Ze draagt een Madonna-shirt in afl4. Hanne en Gilles leren tangodansen in de extra beelden van afl5.
is het niet raar, dat er tips zitten in dingen die pas later komen?
Gebruikersavatar

dieterv21 mar 2016, 15:03

 8
masterveecee schreef:is het niet raar, dat er tips zitten in dingen die pas later komen?
Die over afl7 is twijfelachtig, maar voor het paard is er ook nog de paardenrace als alternatieve verklaring. De programmamakers weten natuurlijk welke opdrachten nog gaan komen, daarom vermeld ik het toch maar 😉
Gebruikersavatar

masterveecee21 mar 2016, 15:07

 3547  Sven
dieterv schreef:Die over afl7 is twijfelachtig, maar voor het paard is er ook nog de paardenrace als alternatieve verklaring. De programmamakers weten natuurlijk welke opdrachten nog gaan komen, daarom vermeld ik het toch maar 😉
Ja, was vooral over die van afl7 🙂
Gebruikersavatar

tooteke21 mar 2016, 17:01

 2
Ik heb het gevonden:

De website van de mol is gehackt:
Als naar de pageinfo van die webpagina kijkt:

Lélé - verjaardagswinkel: http://www.lélé.be/

WHOIS lélé op DNS.be geeft als eigenaar
hannevhb@hotmail.com

ik heb haar een mailtje gestuurd
😃
Gebruikersavatar

ex-molinator21 mar 2016, 17:08

 3483  Uma
tooteke schreef:...
De website van de mol is gehackt:
Waarom a priori gehackt?

Dit kan perfect een grapje zijn (tongue in cheek).

Trouwens, de deelnemers van De Mol hebben zwijgplicht tot na de laatste uitzending (of de finaleronde) en zelf hints geven zal wel niet mogen.
Gebruikersavatar

tooteke21 mar 2016, 17:27

 2
ex-molinator schreef:Waarom a priori gehackt?

Dit kan perfect een grapje zijn (tongue in cheek).

Trouwens, de deelnemers van De Mol hebben zwijgplicht tot na de laatste uitzending (of de finaleronde) en zelf hints geven zal wel niet mogen.
Ik denk niet dat men bij vier zou kunnen lachen dat newsmonkey het logo en de naam van de mol gebruiken, dus ik moeten ze wel onder 1 hoedje spelen.

Maar ik ben verkeerd, de website van lele.be is gehakt door de mol
Dus Hanne is het zeker niet: Hanne gaat haar eigen website toch niet hacken
Gebruikersavatar

ex-molinator21 mar 2016, 17:45

 3483  Uma
tooteke schreef:Ik denk niet dat men bij vier zou kunnen lachen dat newsmonkey het logo en de naam van de mol gebruiken, dus ik moeten ze wel onder 1 hoedje spelen.

Maar ik ben verkeerd, de website van lele.be is gehakt door de mol
Dus Hanne is het zeker niet: Hanne gaat haar eigen website toch niet hacken
Ik ben even niet mee. (Misschien ben ik vandaag zeer traag van begrip.)
Wat heeft newsmonkey te zien met het gebruik van het logo en de naam van de mol?
En nog steeds, wie zegt dat de site gehackt is?
Gebruikersavatar

Holmes21 mar 2016, 19:07

 395
tooteke schreef:Maar ik ben verkeerd, de website van lele.be is gehakt door de mol
Dus Hanne is het zeker niet: Hanne gaat haar eigen website toch niet hacken
Aan de broncode te zien (rechtermuisklik - view source), lijkt het me meer zo geprogrammeerd te zijn dan gehackt.
Het is wellicht een folieke van de webmaster en het is geslaagd want nu kent iedereen het webadres van haar nieuwe winkel...
marketing noemen ze dat... 😉
Gebruikersavatar

Holmes21 mar 2016, 19:14

 395
Klaartje schreef:Anderzijds kan je het ook zo opvatten: de makers zeggen met deze scène van het wegmoffelen van de papiertjes je "in your face": "Dit is de mol. Je had het moeten zien, het was toch duidelijk?!" De omgekeerde psychologie. Het zijn me een stelletje "mind-fuckers", die van Woestijnvis! 🙂
Van de reeks van Hugo kan ik me niet zo veel meer herinneren maar ik dacht niet dat ze er toen ook een cirkeltje rond deden.
Maar het kan idd ook zijn zoals je zegt : als je het nu niet gezien hebt wie de mol is, dan ben je zelf zo blind als een mol 😂 😂