Hanne is niet De Mol
Gebruikersavatar

LaLoupe15 mar 2016, 06:13

 11
Linea H, de mol is in grote vorm, maandah, benader de mol op kousenvoeten, verlies de mol niet uit het oog (zowel Gilles, Stijn als Cathy verloren Hanne de laatste aflevering uit het oog): hoeveel tips wijzen er niet naar Hanne? En zijn de andere AS Adventure tips er ook aan te linken?
Gebruikersavatar

Social16 mar 2016, 06:20

 353  Uma
Aangezien de meeste mensen + de pers volledig op Hanne zitten als mol, denken jullie dan niet dat ze het nu juist net niet is? Een Bruno situatie?
Gebruikersavatar

deneddy16 mar 2016, 08:44

 22
Heel wat gevonden aanwijzing zullen waarheid hebben, maar het blijft zoeken naar de bedoeling die er achter zit.
Het valt toch op dat Hanne in de laatste afleveringen totaal anders wordt uitvergroot dan in het begin.
In elk geval durf ik niemand als mol aanduiden, heb wel een buikgevoel, dat is dan ook het enige.
De mol makers hebben niet voor niets weken gesleuteld aan de afleveringen.
Heb het zoeken opgegeven en ben in blijde 😲 verwachting van het slot.
Hoe dan ook, een fantastische MOL 😉
Gebruikersavatar

Hanneisdemol16 mar 2016, 09:20

 96
deneddy schreef:Heel wat gevonden aanwijzing zullen waarheid hebben, maar het blijft zoeken naar de bedoeling die er achter zit.
Het valt toch op dat Hanne in de laatste afleveringen totaal anders wordt uitvergroot dan in het begin.
In elk geval durf ik niemand als mol aanduiden, heb wel een buikgevoel, dat is dan ook het enige.
De mol makers hebben niet voor niets weken gesleuteld aan de afleveringen.
Heb het zoeken opgegeven en ben in blijde 😲 verwachting van het slot.
Hoe dan ook, een fantastische MOL 😉
Mijn favoriete aflevering is ook de laatste, ik wil eindelijk weten hoe de Mol die zandvlakteproef in gesaboteerd heeft! Gilles is alleen geweest... Verder niemand, maar dat hoeft ook niet per se. Ik herkauw die eerste aflevering nog steeds.
Gebruikersavatar

Wouterc16 mar 2016, 10:23

 147
Hanneisdemol schreef:Mijn favoriete aflevering is ook de laatste, ik wil eindelijk weten hoe de Mol die zandvlakteproef in gesaboteerd heeft! Gilles is alleen geweest... Verder niemand, maar dat hoeft ook niet per se. Ik herkauw die eerste aflevering nog steeds.
Ik ga even uit van mijn 'eigen' mol.
  • 8:32 - 8:46 - Hanne is blij met het voorstel om het touw te gebruiken. Omdat ze een manier heeft (voorbereid) om dit te saboteren.
  • 10:36 - Thibaud wil dat Hanne het raadsel oplost
  • Einde van de proef: afstand van de 'nee' stemmers is te kort
Twee theorieën:

  • 1. Hanne heeft gesaboteerd
  • 2. Hanne heeft de kans niet gekregen om te saboteren
Proef is gesaboteerd: mogelijke sabotages
  • Hanne heeft een stukje van het touw afgesneden helemaal in het begin van de proef
  • Hanne heeft een fout gemaakt bij het meten (moeilijker want werd gecontroleerd)
  • Hanne heeft met haar voet het touw af en toe achteruit geschoven (best mogelijk)
Proef is NIET gesaboteerd
  • Het plan van Hanne was om te saboteren bij de proef met de auto's, om daar achter te blijven. Dus waar Thibaud Ruth van verdacht.
  • Omdat Thibaud wou dat ze het raadsel oploste, is ze niet op die positie kunnen komen
  • De proef is gewoon mislukt omdat ze zo moelijk was
Laatst gewijzigd door Wouterc op 16 mar 2016, 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Klaartje16 mar 2016, 10:25

 2245  Uma
Social schreef:Aangezien de meeste mensen + de pers volledig op Hanne zitten als mol, denken jullie dan niet dat ze het nu juist net niet is? Een Bruno situatie?
Bwa, ik weet het zo nog niet, op den duur heeft de meerderheid toch meestal gelijk, niet?

We zouden het eens moeten vragen aan iemand als Heinz of iemand anders, die over heel veel historische info beschikt mbt de Molseries in Vlaanderen: hoe zat dat in vorige reeksen, in bvb polls of in de kranten/media, was de uiteindelijke mol toen ook niet de persoon die vlak voor de finale in de meeste lijstjes als meest verdachte stond?

Ik herinner me het zelf niet zo goed, maar ik dacht dat de meeste mensen toch op Marc (Simons) zaten als mogelijke mol in de week voor de finale. Wat ik me wel nog herinner is dat de meeste kijkers Magda als mol aanduidden voor de laatste uitzending. Toen zat er bij de krant geloof ik zelfs een soort van poster met daarop "Het is...", die je op je autoruit kon plakken! Hilarisch eigenlijk! 🙂
Gebruikersavatar

Moldedju16 mar 2016, 10:35

 507  Yens
De eerste proef is inderdaad interessant.

- De nee groep gaat niet ver genoeg, exact 123 meter. Dit is bijna zes keer de lengte van het touw dat ze gemist hebben (126m). Echt wel veel dus.
Hanne zou 2 dingen kunnen gedaan hebben. Fout tellen, want zij schrijft op. Maar dat lijkt me tricky met zo'n grote groep en zo'n groot verschil (zes keer). Of Hanne is er toch in geslaagd om een meter van het touw af te knippen/snijden tussen het bepalen van de lengte van het touw en het vertrek (Je ziet dat het touw terug opgerold is vooraleer ze vertrekken). Het touw 123 meter achteruitschuiven kan niet gezien er telkens iemand aan de andere kant van het touw staat en boveniden is Hanne de "teller" van dienst.

- De ja groep gaat 51 meter te ver, waarvan een 20 meter wordt veroorzaakt door een foutje van Issabel/Marc. Ze zaten dus 31 meter te ver en ze gebruikten een lengte van de plastiek van 42 meter. Gezien ze te ver zitten kunnen Gilles of Cathy niets hebben afgeknipt.
Wat wel kan is dat 2 x touw niet gelijk was aan de plakband (wat Gilles uds aangaf). Als de plakband een 50 tal centimeter te lang is, kom je op dit resultaat. (als ik de beelden echter bekijk heb ik die indruk niet, ik zou eerder denken dat de plakband te kort is).
Of ze hebben 1 keer fout geteld en de plkband was eigenlijk iets te kort.

Ben ook benieuwd naar wat er juist gebeurd was. Ik gok op een schaartje van Hanne 🙂
Gebruikersavatar

Wouterc16 mar 2016, 10:51

 147
Een schaartje zou kunnen, maar ga je dan niet zien dat het touw gerafeld is? Of het moest van zichzelf al gerafeld zijn natuurlijk.
Ik dacht eerst, misschien kan je een klein stukje afknippen.

Maar je moet inderdaad echt al een hele meter afknippen om op het resultaat te komen van de 'Nee' groep. Niemand gaat merken of het touw 20 of 21 meter lang is, maar op welk moment ga je dan saboteren?

Of je moet het touw beschadigen in het begin en dan helemaal 'kapot' trekken ergens tijdens het meten en het overschot verstoppen (tjsa, waar, op zo'n zoutvlakte) of wegmoffelen ergens in je kleding.
Moldedju schreef:De eerste proef is inderdaad interessant.

- De nee groep gaat niet ver genoeg, exact 123 meter. Dit is bijna zes keer de lengte van het touw dat ze gemist hebben (126m). Echt wel veel dus.
Hanne zou 2 dingen kunnen gedaan hebben. Fout tellen, want zij schrijft op. Maar dat lijkt me tricky met zo'n grote groep en zo'n groot verschil (zes keer). Of Hanne is er toch in geslaagd om een meter van het touw af te knippen/snijden tussen het bepalen van de lengte van het touw en het vertrek (Je ziet dat het touw terug opgerold is vooraleer ze vertrekken). Het touw 123 meter achteruitschuiven kan niet gezien er telkens iemand aan de andere kant van het touw staat en boveniden is Hanne de "teller" van dienst.

- De ja groep gaat 51 meter te ver, waarvan een 20 meter wordt veroorzaakt door een foutje van Issabel/Marc. Ze zaten dus 31 meter te ver en ze gebruikten een lengte van de plastiek van 42 meter. Gezien ze te ver zitten kunnen Gilles of Cathy niets hebben afgeknipt.
Wat wel kan is dat 2 x touw niet gelijk was aan de plakband (wat Gilles uds aangaf). Als de plakband een 50 tal centimeter te lang is, kom je op dit resultaat. (als ik de beelden echter bekijk heb ik die indruk niet, ik zou eerder denken dat de plakband te kort is).
Of ze hebben 1 keer fout geteld en de plkband was eigenlijk iets te kort.

Ben ook benieuwd naar wat er juist gebeurd was. Ik gok op een schaartje van Hanne 🙂
Gebruikersavatar

theovervloet16 mar 2016, 11:15

 5
Zit al een tijdje op Hanne volledig. Wat me opvalt is vaak verwijzingen naar dieren. Zeker laatste aflevering waar Stijn afviel. Maar ook in de muziek die gebruikt wordt tijdens de afleveringen. The Beast van Johan Johansson bijvoorbeeld net voor de proef waar ze aan de ketting hingen. Hanne (Van Haesebrouck) is enige met achternaam met een dier erin. Ik weet het, long shot, tunnelvisie. Dat het maar rap maandag 21/03 is. :roll:
Gebruikersavatar

Moldedju16 mar 2016, 11:45

 507  Yens
Terug naar de zoutvlakte. Wat sowieso opvallend is: de 2 groepen hebben een ander touw.
- Hanne heeft een zwart touw
- Gilles/Cathy een wit touw
Het zwarte lijkt me bovendien veel minder stevig dan het andere, gemakkelijk door te knippen. Het witte lijkt wel een klimtouw. Daar geraak je niet doorheen.

Daarnaast ging ik even kijken of het touw effectief gerafeld was en het lijkt er sterk op dat het touw niet alleen is afgeknipt maar er ook een ander uiteinde is opgezet. Om het rafelen te voorkomen?
- 21:40: heel duidelijk geel uiteinde
- 10:06 tot 10:10 : Bruno heeft transparant/zwart uiteinde vast. Manuella heeft geel uiteinde vast
- 9:30: 1 zwart uiteinde als ze vertrekken
- 8:57: 1 zwart uiteinde als ze nog aan het opmeten zijn
- Vanaf 8:38: uiteinden zijn alletwee zwart (1 uiteinde op de grond, 1 neemt Hanne vast)

1 uiteinde is dus van zwart naar geel veranderd ...

Moldedju
Gebruikersavatar

Wouterc16 mar 2016, 11:57

 147
Amai, goed gevonden! Dat moet ik vanavond nog eens opnieuw bekijken.
Gebruikersavatar

Mateo16 mar 2016, 13:41

 870
theovervloet schreef:Zit al een tijdje op Hanne volledig. Wat me opvalt is vaak verwijzingen naar dieren. Zeker laatste aflevering waar Stijn afviel. Maar ook in de muziek die gebruikt wordt tijdens de afleveringen. The Beast van Johan Johansson bijvoorbeeld net voor de proef waar ze aan de ketting hingen. Hanne (Van Haesebrouck) is enige met achternaam met een dier erin. Ik weet het, long shot, tunnelvisie. Dat het maar rap maandag 21/03 is. :roll:
Hm, nu ben ik, ondanks mijn (bijna-) overtuiging dat Gilles de Mol is, toch even aan het twijfelen geslagen. Al die dieren waren mij namelijk ook opgevallen.

Zo zien we bij de laatste executie ook gezellige diersculptuurtjes op de houten schoorsteenmantel achter Gilles DC staan, waaronder een konijn (haas?).. 😉