Hanne is niet De Mol
Gebruikersavatar

NeverWrong17 mar 2016, 12:32

 17
Moldedju schreef:Terug naar de zoutvlakte. Wat sowieso opvallend is: de 2 groepen hebben een ander touw.
- Hanne heeft een zwart touw
- Gilles/Cathy een wit touw
Het zwarte lijkt me bovendien veel minder stevig dan het andere, gemakkelijk door te knippen. Het witte lijkt wel een klimtouw. Daar geraak je niet doorheen.

Daarnaast ging ik even kijken of het touw effectief gerafeld was en het lijkt er sterk op dat het touw niet alleen is afgeknipt maar er ook een ander uiteinde is opgezet. Om het rafelen te voorkomen?
- 21:40: heel duidelijk geel uiteinde
- 10:06 tot 10:10 : Bruno heeft transparant/zwart uiteinde vast. Manuella heeft geel uiteinde vast
- 9:30: 1 zwart uiteinde als ze vertrekken
- 8:57: 1 zwart uiteinde als ze nog aan het opmeten zijn
- Vanaf 8:38: uiteinden zijn alletwee zwart (1 uiteinde op de grond, 1 neemt Hanne vast)

1 uiteinde is dus van zwart naar geel veranderd ...

Moldedju
Goed gezien. Ben benieuwd of hiervoor een verklaring voor gaat zijn in de allerlaatste aflevering.
Gebruikersavatar

Moldedju17 mar 2016, 13:39

 507  Yens
Om het even wat visueler te maken. Twee verschillende uiteinden.

[ external image ]

En de 2 uiteinden voor de afmeting...

[ external image ]

Twee zwarte uiteinden volgens mij. Die op de grond ligt wel ver en zou ik graag op kunnen inzoomen maar dat lukt niet behoorlijk (over de ganse lengte van het touw krijg ik een beetje geligheid) Misschien dat iemand daar beter in is?
Als dit klopt heeft Hanne dus een meter van het touw geknipt/gesneden en dat gele dingetje opgezet (wel straf ...). Resultaat 120 keer een meter minder is 123 meter te kort ...

Moldedju
Gebruikersavatar

masterveecee17 mar 2016, 20:01

 3547  Sven
het verandert, van "raadsel001" naar "raadsel#" ofzo??
Gebruikersavatar

Holmes17 mar 2016, 20:11

 395
Moldedju schreef:Terug naar de zoutvlakte. Wat sowieso opvallend is: de 2 groepen hebben een ander touw.
- Hanne heeft een zwart touw
- Gilles/Cathy een wit touw
Het zwarte lijkt me bovendien veel minder stevig dan het andere, gemakkelijk door te knippen. Het witte lijkt wel een klimtouw. Daar geraak je niet doorheen.

Daarnaast ging ik even kijken of het touw effectief gerafeld was en het lijkt er sterk op dat het touw niet alleen is afgeknipt maar er ook een ander uiteinde is opgezet. Om het rafelen te voorkomen?
- 21:40: heel duidelijk geel uiteinde
- 10:06 tot 10:10 : Bruno heeft transparant/zwart uiteinde vast. Manuella heeft geel uiteinde vast
- 9:30: 1 zwart uiteinde als ze vertrekken
- 8:57: 1 zwart uiteinde als ze nog aan het opmeten zijn
- Vanaf 8:38: uiteinden zijn alletwee zwart (1 uiteinde op de grond, 1 neemt Hanne vast)

1 uiteinde is dus van zwart naar geel veranderd ...

Moldedju
Het uiteinde op de grond lijkt me toch geel te zijn.
https://www.youtube.com/watch?v=1MiWHmZ ... u.be&t=518
Het lijkt me trouwens onhaalbaar om een stuk af te snijden en er bovendien een gele kleefband aan vast te plakken zonder dat iemand dat merkt.
Gebruikersavatar

rolhad17 mar 2016, 20:17

 434
masterveecee schreef:het verandert, van "raadsel001" naar "raadselH" ofzo??
Jep, eerst wordt het raadsel001, daarna verspringt het (en blijft het) op raadselH. (denk toch dat het een H is, was op lage resolutie aan 't kijken, dus niet deftig gezien)
Gebruikersavatar

Holmes17 mar 2016, 20:26

 395
rolhad schreef:Jep, eerst wordt het raadsel001, daarna verspringt het (en blijft het) op raadselH. (denk toch dat het een H is, was op lage resolutie aan 't kijken, dus niet deftig gezien)
Daar staat idd een H.
Gebruikersavatar

Social17 mar 2016, 21:57

 353  Uma
Hanne de enige naam met een dier?

ahum... CAThy

mmmm?
Gebruikersavatar

Moldedju17 mar 2016, 23:39

 507  Yens
Holmes schreef:Het uiteinde op de grond lijkt me toch geel te zijn.
https://www.youtube.com/watch?v=1MiWHmZ ... u.be&t=518
Het lijkt me trouwens onhaalbaar om een stuk af te snijden en er bovendien een gele kleefband aan vast te plakken zonder dat iemand dat merkt.
Bedankt Holmes, denk dat je gelijk hebt, uiteinde op de grond is geel.
Toch benieuwd hoe die nee-groep zich dan 123 meter vergist heeft. :?
Gebruikersavatar

Holmes18 mar 2016, 12:30

 395
Moldedju schreef:Bedankt Holmes, denk dat je gelijk hebt, uiteinde op de grond is geel.
Toch benieuwd hoe die nee-groep zich dan 123 meter vergist heeft. :?
Met een touw van 21m hebben ze dus +/- 6 metingen vergeten.
Moeilijk uit de beelden op te maken hoe en wie geteld heeft. Was het op papier, was het uit het hoofd ?
Hanne telde zeker in het begin.
Als het op papier was dan kon er al eens een streepje "vergeten" worden... of 2 streepjes konden 1 streepje worden... maar als men luidop meetelde (vb in beelden met 31-32) dan weet ik het ook niet goed.
Gebruikersavatar

Tijgertje18 mar 2016, 19:21

 6
interessante piste! Maar ik vraag me af of de mol in de allereerste proef al echt zo zwaar gaat saboteren met 8 andere ogen op u gericht? Ik zou mijn ogen niet van het touw houden eerlijk gezegd. Bovendien is de groep waar de mol niet inzat ook niet echt geslaagd een mooi resultaat neer te zetten bij een op het eerste zicht toch niet zo'n moeilijke opdracht, indien je de juiste meeteenheid gebruikt. Maar een telfout is echter snel gemaakt, en dat is in beide groepen gewoon gebeurd denk ik. Indien de mol het touw/plakband kon saboteren zonder dat het iemand opviel, chapeau dan. Ik ben benieuwd.
Gebruikersavatar

Holmes18 mar 2016, 19:52

 395
Tijgertje schreef:interessante piste! Maar ik vraag me af of de mol in de allereerste proef al echt zo zwaar gaat saboteren met 8 andere ogen op u gericht? Ik zou mijn ogen niet van het touw houden eerlijk gezegd. Bovendien is de groep waar de mol niet inzat ook niet echt geslaagd een mooi resultaat neer te zetten bij een op het eerste zicht toch niet zo'n moeilijke opdracht, indien je de juiste meeteenheid gebruikt. Maar een telfout is echter snel gemaakt, en dat is in beide groepen gewoon gebeurd denk ik. Indien de mol het touw/plakband kon saboteren zonder dat het iemand opviel, chapeau dan. Ik ben benieuwd.
Het touw hebben ze wellicht goed in het oog gehouden maar hoe zat het met het tellen ? Want daar is het misgelopen.
In de andere groep gebruikten ze plakband van 42m, dus hebben ze slechts 1 keer te weinig geteld en door misschien ook nog wat hard te trekken aan de kleefband (waardoor die meer dan 42m lang was) zijn ze een 50tal meter te ver uitgekomen.