Hanne is niet De Mol
Gebruikersavatar

NeverWrong12 mar 2016, 13:40

 17
De eerste zin in de eerste aflevering: Dit is het verslag van een reis.

De enige naam van de 10 kandidaten die je ermee kan vormen is Hanne: Dit is het verslag van een reis.

Op zich geen overdonderend bewijs maar het is wel letterlijk de eerste zin die in het programma verschijnt.

Verder vond ik de reactie van Hanne bij de eliminatie op 1:02:05 vrij geacteerd lijken.

Maar de beste aanwijzing was in aflevering 3 waar Hanne en Manuella de koperen buis niet mochten aanraken. Volgens de programmamakers wisten Hanne en Manuella niet dat er een buzzer afging als ze de buis aanraakten. Hanne als mol wist dit natuurlijk wel en kon zo de proef makkelijk saboteren.
In minuut 11:04 van deze aflevering zie je dat Hanne gewoon opvallend de ring tegen de buis duwt. Let goed op de beweging van haar linkerhand.

In aflevering 4 helpt ze aanvankelijk goed mee om het planetarium te vinden omdat ze weet dat de proef eigenlijk te moeilijk is en ze toch sowieso zal mislopen wanneer ze naar de derde plaats moeten gaan: het ministerie van gezondheid met Eva Peron. Wanneer Cathy vraagt op minuut 23:10: "wie was dat wie dat gezongen heeft?" schudt Hanne nee terwijl er met nadruk Julio Inglesias was afgeroepen.

Andere mogelijke aanwijzingen zijn dat de programmamakers er tal van reacties insteken van medekandidaten die zeggen dat Hanne de mol niet kan zijn of ze totaal niet verdenken. Het t-shirt met "in vorm?" terwijl Gilles zegt dat de mol in vorm was. Het niet zien van de juiste duif en dan bellen wanneer ze weet dat het al te laat is. De totale concentratie tijdens het praten met de mol...
Gebruikersavatar

Peterzzzzzz12 mar 2016, 13:50

 30
Het is gewoon Hanne. Als we alles samen leggen van wat al gevonden is op dit forum dan kan je gewoon maar enkel tot de conclusie komen dat Hanne de mol is. We kunnen ons nu focussen op wie zal het spel winnen.

Dit is mijn gok:

1. Stijn (winnaar)
2. Gilles (2e)
3. Cathy (volgende afvaller)
Gebruikersavatar

Hanneisdemol12 mar 2016, 14:31

 96
Peterzzzzzz schreef:Het is gewoon Hanne. Als we alles samen leggen van wat al gevonden is op dit forum dan kan je gewoon maar enkel tot de conclusie komen dat Hanne de mol is. We kunnen ons nu focussen op wie zal het spel winnen.

Dit is mijn gok:

1. Stijn (winnaar)
2. Gilles (2e)
3. Cathy (volgende afvaller)
Tussen de afvallers twijfel ik nog, Gilles en Cathy lijken geen van beide zeker van hun stuk...
Stijn wordt denk (en hoop) ik wel de winnaar.
En ons Hanne is de Mol. Alweer een goed gevonden aanwijzing, die openingszin!
Gebruikersavatar

frank.troch12 mar 2016, 14:47

 253  Yens
Mol: Hanne
Winnaar: Cathy
Verliezer: Gilles

Volgende afvaller: Stijn
Gebruikersavatar

Peterzzzzzz12 mar 2016, 14:57

 30
Denk je niet dat Stijn op Hanne zit? zeker als ze samen 2x raadsels hebben moeten oplossen?
Gebruikersavatar

Hanneisdemol12 mar 2016, 15:52

 96
Stille waters, diepe gronden kan ook gelden voor een kandidaat. Stijn is zo iemand. Misschien zijn communicerende vaten niet zijn sterkste punt, maar ik hij weet wie de Mol is. Zeker na al die samenwerking met Hanne, inderdaad. Het zou me verbazen moest hij overmorgen naar huis moeten. En als de theorie over de laatste persoon van iedere aflevering klopt, dan kennen we ook meteen de winnende en verliezende kandidaat.
Gebruikersavatar

Social12 mar 2016, 16:26

 353  Uma
Blijkbaar werd maandag in een flits vervangen door maandah in de reclame.
Gebruikersavatar

HetIsStijn12 mar 2016, 18:08

 11
Social schreef:Blijkbaar werd maandag in een flits vervangen door maandah in de reclame.
Heb het ook gezien. Duidelijker moet het niet worden zeker. 😃

Tenzij het weer een valse tip is natuurlijk. :batman:
Of misschien valt Hanne maandag wel af. 😃
Gebruikersavatar

ex-molinator12 mar 2016, 21:49

 3483  Uma
Maandah lijkt me niet meer dan een grapje over het westvlams (dat zich het best leent tot dergelijke grapjes). Ik sluit niet uit dat het een hint is maar geloof het zelf niet.
Gebruikersavatar

frank.troch13 mar 2016, 10:14

 253  Yens
Peterzzzzzz schreef:Denk je niet dat Stijn op Hanne zit? zeker als ze samen 2x raadsels hebben moeten oplossen?
Ik denk dat Cathy al een tijdje op Hanne zit, en dat dit de reden is dat Cathy zo onverdacht mogelijk probeert te maken bij de rest van de groep. Bvb bij de proef over pasvragen "Ja Hanne, jij bent de enige die ik vertrouw dat weet je. Al de rest hier vertrouw ik niet". Ook bij de paardenproef gaat Cathy niet in de tegenaanval wanneer Hanne haar beschuldigt. Cathy wil Hanne immers zo onverdacht mogelijk maken, om als enige op de (voor haar) mol te stemmen.
Gebruikersavatar

frank.troch13 mar 2016, 10:17

 253  Yens
Social schreef:Blijkbaar werd maandag in een flits vervangen door maandah in de reclame.
Dit is al vanaf een aantal afleveringen geleden zo en is een grapje van VIER, verwijzend naar de letters in het programma zelf die op een complexe manier op het schemr verschijnen.

In de reclame stukjes van VIER worden alle letters echter systematisch eerst getoond als de volgende letter van het alfabet. Dus eerst staat er N, die wordt M, dan B, die wordt A, dan weer B, die wordt weer A, etc ... en uiteindelijk dus een H die G wordt.

Geen tip dus helaas en helaas dat HLN.be dit oppikt zonder de forums te lezen, want dit had ik al enkele weken geleden "ontdekt" en gepost op het mol forum op facebook 🙂
Gebruikersavatar

NeverWrong13 mar 2016, 12:37

 17
NeverWrong schreef: Maar de beste aanwijzing was in aflevering 3 waar Hanne en Manuella de koperen buis niet mochten aanraken. Volgens de programmamakers wisten Hanne en Manuella niet dat er een buzzer afging als ze de buis aanraakten. Hanne als mol wist dit natuurlijk wel en kon zo de proef makkelijk saboteren.
In minuut 11:04 van deze aflevering zie je dat Hanne gewoon opvallend de ring tegen de buis duwt. Let goed op de beweging van haar linkerhand.
https://gyazo.com/cc741168d2eb8b6b7dc4fe30942c8c1a

:!: