Hanne is niet De Mol
Gebruikersavatar

goldfinger13 mar 2016, 17:38

 17
Ik blijf hiermee zitten...

Als Hanne écht de mol is, had ze toch als laatste kandidaat in de "verlaten loods"-proef de vrijstelling genomen in plaats van het geld in de groep te houden. Je kan zeggen: dat zou verdacht zijn, maar ik vind dat niet. Een kandidaat speelt op zeker en gaat voor zeker nog in het spel te blijven, niets mis mee.

Dus als ze de mol is, kan ze perfect die theorie aanvoeren. En ze houdt - wat haar opdracht als mol is - 5000 euro uit de pot. Dat die daar echter inzit, is grotendeels haar verdienste.

Als ze de mol is, zou ik dat een teleurstellende actie vinden om daar niet de 5000 euro uit de pot te houden. Geef toe: we zouden haar er niet meer of minder om verdenken, hé. Het is een kandidate die wil overleven, punt.

Dus, ja. Het kan haar dan toch niet zijn?
Gebruikersavatar

Wouterc13 mar 2016, 17:48

 147
Die redenering is niet sluitend, ze kan het toch zijn:
  • Om niet verdacht over te komen, mag de mol soms toch geld verdienen. Het kan best dat ze hoopte dat iemand anders de 5000 euro uit de pot zou houden uit eigenbelang. De opdracht met de schakelaars was al mislukt, dus deze opdracht mocht misschien slagen.
  • Het kan ook nog dat ze de vrijstelling toch genomen heeft, maar dat ze dit niet hebben getoond en het voor de laatste aflevering houden ('gefopt!'). Ik zou dat zelf een flauwe actie vinden, maar Hanne leek me wel nerveus aan tafel, dus het zou me niet verbazen moest het zo verlopen.
Gebruikersavatar

Klaartje13 mar 2016, 18:00

 2245  Uma
Ha, eindelijk! Hier zie, eindelijk een "hint" (haha, ik schaam me bijna dat ik daarmee afkom :oops: ) in de muziek die steek houdt: welk liedje speelt er als Hanne daar als laatste in dat verlaten slachthuis achterblijft? "Don't bet money, honey." 🙂

Dus: geen geld vergokken, schatteke! Hou die 5000 euro maar in de pot.

Door Hanneke, indien ze het gehoord zou hebben, ongetwijfeld verstaan als: "Don't bet money, Hanne." (Denk terug aan het hilarische "Return December." 🙂 )
Gebruikersavatar

ex-molinator13 mar 2016, 18:19

 3483  Uma
Klaartje schreef:...
Door Hanneke, indien ze het gehoord zou hebben, ongetwijfeld verstaan als: "Don't bet money, Hanne." (Denk terug aan het hilarische "Return December." 🙂 )
"Don't bet money, Hanne" nice one 😎
Gebruikersavatar

Hanneisdemol13 mar 2016, 18:34

 96
goldfinger schreef:Ik blijf hiermee zitten...

Als Hanne écht de mol is, had ze toch als laatste kandidaat in de "verlaten loods"-proef de vrijstelling genomen in plaats van het geld in de groep te houden. Je kan zeggen: dat zou verdacht zijn, maar ik vind dat niet. Een kandidaat speelt op zeker en gaat voor zeker nog in het spel te blijven, niets mis mee.

Dus als ze de mol is, kan ze perfect die theorie aanvoeren. En ze houdt - wat haar opdracht als mol is - 5000 euro uit de pot. Dat die daar echter inzit, is grotendeels haar verdienste.

Als ze de mol is, zou ik dat een teleurstellende actie vinden om daar niet de 5000 euro uit de pot te houden. Geef toe: we zouden haar er niet meer of minder om verdenken, hé. Het is een kandidate die wil overleven, punt.

Dus, ja. Het kan haar dan toch niet zijn?
Ik vermoed dat Hanne de opdracht gekregen had om door nonchalant bezig te zijn met koken en een kamp te bouwen als laatste te kunnen overblijven. Als niemand voor haar de vrijstelling had genomen, mocht ze hem ook laten liggen. Ze heeft die opdracht voor een Mol goed gedaan, vind ik. Het was bìjna gezellig in dat slachthuis, maar nèt niet voldoende 😉
Gebruikersavatar

Woestijnmol13 mar 2016, 20:37

Forum veteraan  222
Hanneisdemol schreef:Ik vermoed dat Hanne de opdracht gekregen had om door nonchalant bezig te zijn met koken en een kamp te bouwen als laatste te kunnen overblijven. Als niemand voor haar de vrijstelling had genomen, mocht ze hem ook laten liggen. Ze heeft die opdracht voor een Mol goed gedaan, vind ik. Het was bìjna gezellig in dat slachthuis, maar nèt niet voldoende 😉
Het is de bedoeling dat de mol ervoor zorgt dat er zo weinig mogelijk geld wordt verdiend en dat hij zich ook niet verdacht maakt.
Als er nu 1 opdracht was waar de mol door geld te verliezen zich helemaal niet verdacht maakt dan is dat inderdaad deze opdracht.
Het is eigenlijk dankzij dit geval (en haar gedrag bij de paardrennenproef), ondanks de vele mogelijke hints en aanwijzingen, dat ik haar niet verdenk als mol (ze is nog wel verdachte nummer 2).
Ik heb inderdaad ook gelezen dat het zou kunnen dat ze pas aan het einde van de reeks die vrijstelling zou afgeven om uiteindelijk nog eens 5.000 euro van de pot te laten verdwijnen, maar dat zou ik ook flauw vinden want zo kan je natuurlijk nooit als kijker de mol ontmaskeren.
Gebruikersavatar

NeverWrong14 mar 2016, 19:36

 17
ex-molinator schreef:"Don't bet money, Hanne" nice one 😎
Andere lyrics van het lied dat wordt afgespeeld:

You lied to me before and I know
You'll lie, yes you'll lie again