Hanne is niet De Mol
Gebruikersavatar

LodeD17 mar 2016, 10:16

 117
NeverWrong schreef:Hanne was wel erg bezig met het mogelijk vertrek van Stijn en weinig met dat van haarzelf terwijl ze toch een vrij competitief persoon lijkt te zijn.

En dan het huilen na de eliminatie van Stijn, zou schuldgevoel daarin hebben meegespeeld? Moeilijk te zeggen.
De verklaring is de volgende volgens mij:

Gilles is de mol.
Hanne & Cathy zitten alletwee op Gilles al mol.
Stijn twijfelde tussen Gilles & Cathy, en is voor Cathy gegaan.

Hanne heeft het niet alleen moeilijk met het vertrek van Stijn omdat ze een maatje kwijt is, maar vooral ook omdat ze bang is dat ze het van Cathy niet zal kunnen halen in de finale. Verder durf ik denken dat volgende week uiteindelijk zal blijken dat haar vrees niet nodig was, want ze zal het Spel winnen.
Gebruikersavatar

NeverWrong17 mar 2016, 10:54

 17
Mijn theorie: Ze is de mol en ze weet dat Stijn haar totaal niet verdenkt wat de kans op een vertrek van haar maatje Stijn zeer groot maakt met zo weinig kandidaten over. Ze voelde de bui al hangen, vandaar.
Gebruikersavatar

rolhad17 mar 2016, 11:10

 434
Maar het feit dat ze dan zegt "dan valt er sowieso 1 van ons twee af want we zitten op 2 verschillende." is gewoon heel bizar.
Gebruikersavatar

LodeD17 mar 2016, 12:03

 117
rolhad schreef:Maar het feit dat ze dan zegt "dan valt er sowieso 1 van ons twee af want we zitten op 2 verschillende." is gewoon heel bizar.
omdat zij (ervan uit gaand, dat zij op gilles zit) uit gesprekken met stijn kon afleiden dat hij alles op cathy gaat zetten en niet langer gaat verdelen op cathy & gilles.
Als we dan veronderstellen dat ze weet dat cathy ook op gilles zit, zou dat steek kunnen houden
Gebruikersavatar

jan.dries17 mar 2016, 13:08

 2
Even geregistreerd om ook mijn zegje te kunnen doen.

Waarom wil Hanne Stijn per se mee in de finale? Omdat ze weet dat ze hem aan haar zijde heeft. Hij verdenkt haar niet en is dus de ideale partner om de finale mee in te stappen.

Hanne vraagt of Stijn nog steeds op dezelfde twee zit (Gilles en Cathy maw) en of hij er eentje gaat uitkiezen. Als hij hierop ja zegt, zegt hij niet welke maar toch weet Hanne dat hij dan zal afvallen. Als hij echter zijn antwoorden had gespreid had hij misschien meer kans gemaakt.

Voor wie zegt: Cathy vertrouwt Hanne. Ik denk dat het tegenovergestelde waar is. Ik denk dat Cathy Hanne net al heel lang verdenkt en daarom net heel veel schijnbaar vertrouwen naar Hanne geeft om Hanne zo weinig mogelijk als verdacht te laten overkomen naar de groep.

Waarom wil ze de papieren, die ze vindt, niet delen met de anderen? Misschien zat er in iemands boekje een heel duidelijke aanwijzing naar haar (terwijl die persoon dan misschien achteraf gewisseld is van groep)? Lijkt me vrij logisch dat ze dit dan voor zich wil houden en niet wil dat dit het daglicht ziet.
Gebruikersavatar

NeverWrong17 mar 2016, 13:23

 17
jan.dries schreef:Voor wie zegt: Cathy vertrouwt Hanne. Ik denk dat het tegenovergestelde waar is. Ik denk dat Cathy Hanne net al heel lang verdenkt en daarom net heel veel schijnbaar vertrouwen naar Hanne geeft om Hanne zo weinig mogelijk als verdacht te laten overkomen naar de groep.
Cathy's verdachte is hoogstwaarschijnlijk Gilles. In de proef 'praten met de mol' gaat bijna haar volledige aandacht naar Gilles.
Gebruikersavatar

ex-molinator17 mar 2016, 15:40

 3483  Uma
jan.dries schreef:...
Waarom wil Hanne Stijn per se mee in de finale? Omdat ze weet dat ze hem aan haar zijde heeft. Hij verdenkt haar niet en is dus de ideale partner om de finale mee in te stappen.
Je geeft eigenlijk een onlogische verklaring voor het feit dat Hanne het liefst zou willen dat Stijn in de finale geraakt. Indien Stijn Hanne niet verdenkt, dan is Stijn een concurrent voor de eindwinst en zou het beter zijn voor Hanne dat Stijn niet in de finale zit.
Gebruikersavatar

Woestijnmol17 mar 2016, 17:38

Forum veteraan  222
NeverWrong schreef:Cathy's verdachte is hoogstwaarschijnlijk Gilles. In de proef 'praten met de mol' gaat bijna haar volledige aandacht naar Gilles.
Dat kan je nooit weten op basis van de montage waarvan we misschien een halve minuut zien van de volledige 3 minuten
Gebruikersavatar

Woestijnmol17 mar 2016, 17:41

Forum veteraan  222
jan.dries schreef:Even geregistreerd om ook mijn zegje te kunnen doen.

Waarom wil Hanne Stijn per se mee in de finale? Omdat ze weet dat ze hem aan haar zijde heeft. Hij verdenkt haar niet en is dus de ideale partner om de finale mee in te stappen.
en dan ?
iemand moet de mol sowieso ontmaskeren, als het dan niet Stijn is dan iemand anders.
De mol weet ook wel dat wie in de finale zit de kans groot is dat ze op hem/haar zitten.
Als je nu zegt dat Hanne de mol niet is en ze iemand anders verdenkt dan Stijn, dan kan ik je volgen en dan wil ze inderdaad ook Stijn in de finale omdat ze dan meer kans maakt om te winnen, maar als mol maakt het toch niet uit wie in de finale zit ?
Gebruikersavatar

NeverWrong17 mar 2016, 21:25

 17
Woestijnmol schreef:Dat kan je nooit weten op basis van de montage waarvan we misschien een halve minuut zien van de volledige 3 minuten
Weet ik maar ze zegt letterlijk: "Gilles, ik vind het tof dat wij met u ook eens een mindfuck mogen hebben."