Hanne is niet De Mol
Gebruikersavatar

mollig1818 mar 2016, 23:50

 229  Bert
Vorige week stond er in interview met de makers van de mol in humo dat ze quasi zeker waren dat Ruth ging geholpen worden en dat ze even in paniek waren toen dat niet zo was en bepaalde stukken in het scenario moesten aanpassen.

Ik vermoed dat dat wel iets is wat je met de mol overlegt in een briefing.
in die optiek is Hanne de enige van de drie overblijvers die bijdrage heeft geleverd bij het oplossen van de vragen

Haar nummerplaat stond ook mooi in het midden naast de nummerplaat die uiteindelijk had moeten overblijven.
Misschien omdat deze twee tegelijk werden opgehangen omdat dat (indien Hanne de mol is) de enige twee nummerplaten waren, waarvan ze nog voor de eliminatie al van wisten dat ze moesten opgehangen worden?
Gebruikersavatar

Moldedju19 mar 2016, 14:11

 507  Yens
Zeer interessant. Verklaard dan inderdaad zeker waarom de mol zou helpen en een juist antwoord geven. Gestuurd door de regie.
Was op het forum trouwens al ergens ter sprake gekomen in het rijtje van de taxiproef ("Zou dezelfde muziek ook in de taxi spelen?" zegt Hanne) en de pizza proef (Hanne die ervoor zorgt dat ze de pizzakoeriers laten vertrekken en we het spelletje met de koeriers kunnen zien.)

Voor mij sluit het feit dat Hanne begint te koken in het slachthuis bij de kettingproef hier ook een beetje bij aan. Als zij er niets mee doet, heeft de regie voor niets al die moeite gedaan en nu levert het mooie beeldjes op. Hanne die een potje begint te koken en haar noodleskes begint op te eten 😉
Leuk toch. De rest had trouwens helemaal geen tijd om zich daar mee bezig te houden. Die waren elke vijf minuten veel te nerveus om te zien of iemand de vrijstelling ging pakken.
Gebruikersavatar

mollig1819 mar 2016, 14:15

 229  Bert
jep

daarom ook "hand van god"

een mol die die eigenlijk de hand speelt van de makers(god) die allicht ook met scenario's werken en iemand nodig hebben die de boel soms een bepaalde richting uit stuurt
Gebruikersavatar

Wouterc20 mar 2016, 15:17

 147
Of ook nog 'de mol als reisleider / reisleidster'.
waarnemer schreef:jep

daarom ook "hand van god"

een mol die die eigenlijk de hand speelt van de makers(god) die allicht ook met scenario's werken en iemand nodig hebben die de boel soms een bepaalde richting uit stuurt
Gebruikersavatar

Woestijnmol20 mar 2016, 20:55

Forum veteraan  222
Moldedju schreef:Zeer interessant. Verklaard dan inderdaad zeker waarom de mol zou helpen en een juist antwoord geven. Gestuurd door de regie.
Was op het forum trouwens al ergens ter sprake gekomen in het rijtje van de taxiproef ("Zou dezelfde muziek ook in de taxi spelen?" zegt Hanne) en de pizza proef (Hanne die ervoor zorgt dat ze de pizzakoeriers laten vertrekken en we het spelletje met de koeriers kunnen zien.)

Voor mij sluit het feit dat Hanne begint te koken in het slachthuis bij de kettingproef hier ook een beetje bij aan. Als zij er niets mee doet, heeft de regie voor niets al die moeite gedaan en nu levert het mooie beeldjes op. Hanne die een potje begint te koken en haar noodleskes begint op te eten 😉
Leuk toch. De rest had trouwens helemaal geen tijd om zich daar mee bezig te houden. Die waren elke vijf minuten veel te nerveus om te zien of iemand de vrijstelling ging pakken.
Hoewel ik graag geloof dat Hanne eventueel de mol zou kunnen zijn blijft de proef in het slachthuis voor mij het belangrijkste bewijs dat ze de mol niet is. Als mol zou ze zeker de vrijstelling moeten genomen hebben (verlies van 5000 euro voor de pot, en helemaal niet verdacht omdat zij laatst was en niemand zou het haar kwalijk hebben genomen), nu deed ze dat dus niet. Ze liet een uitgelezen kans liggen om onverdacht geld te laten liggen.
Blijft dan wel een theorie overeind dat ze eventueel die vrijstelling wel heeft genomen en pas aan het einde van de laatste aflevering dat aan GDC gaat overhandigen.
Gebruikersavatar

Moldedju21 mar 2016, 17:55

 507  Yens
Woestijnmol schreef:Hoewel ik graag geloof dat Hanne eventueel de mol zou kunnen zijn blijft de proef in het slachthuis voor mij het belangrijkste bewijs dat ze de mol niet is. Als mol zou ze zeker de vrijstelling moeten genomen hebben (verlies van 5000 euro voor de pot, en helemaal niet verdacht omdat zij laatst was en niemand zou het haar kwalijk hebben genomen), nu deed ze dat dus niet. Ze liet een uitgelezen kans liggen om onverdacht geld te laten liggen.
Blijft dan wel een theorie overeind dat ze eventueel die vrijstelling wel heeft genomen en pas aan het einde van de laatste aflevering dat aan GDC gaat overhandigen.
Klopt dat ik na die proef in eerste instantie Hanne van mijn mollijstje had geschrapt, net als Stijn na de voetbalproef. Waarom die vrijstelling niet nemen, op het moment dat het door iedereen zou aanvaard worden, lijkt het wel? Nu is het echter zo dat Hanne niet wist dat dit zou aanvaard worden. Dat is meer achteraf gesuggereerd door de montage en de quotes in het hotel. In het slachthuis zelf ging het er echt wel hard aan toe met 2 groepen "de haaien" en de "niet-haaien". En het waren vooral de "haaien" die het normaal vonden als ze de vrijstelling had gepakt. De andere groep met Issa, Stijn, Manuella, Bruno zou zich echter wel degelijk bedrogen gevoeld hebben lijkt me, wat zou betekenen dat ze nauwlettender in het oog ging worden gehouden. Bovendien was ze op het einde alleen, dus kon er rustig overlegd worden met de regie wat het slimste was om te doen.
Om maar te zeggen. Zo simpel was het allemaal niet 🙂

Moldedju
Gebruikersavatar

ex-molinator21 mar 2016, 18:03

 3483  Uma
Woestijnmol schreef:...
Blijft dan wel een theorie overeind dat ze eventueel die vrijstelling wel heeft genomen en pas aan het einde van de laatste aflevering dat aan GDC gaat overhandigen.
Strikt gezien niet aanvaardbaar omwille van het feit dat GDC gezegd heeft dat het geld gewonnen was, en omdat volgens de berekeningen (en meldingen van het gewonnen bedrag in de latere afleveringen) het "gewonnen" bedrag effectief meegerekend is.
Gebruikersavatar

mollig1821 mar 2016, 20:02

 229  Bert
over die vrijstelling op einde van de kettingproef...

Dat was een heel mooi moment om het te bespreken met de regie.

stel Hanne is de mol,
Dan was haar opdracht mogelijk: Doe alsof het niet zo erg is om daar te blijven en blijf zo lang mogelijk, liefst tot het einde.
Daar heeft ze wel erg haar best voor gedaan ( vind ik, uit wat ik zie uiteraard in de montage).
Ook al heeft ze haar best gedaan, toch is de sabotage niet gelukt. Dat kan nu éénmaal gebeuren. In het geval dat Cathy of Gilles de mol zijn, is het hen ook niet echt gelukt de boel te saboteren.

Het moment dat ze daar als allerlaatste zit, kan ze rustig overleggen met de organisatie...
Hoeveel kansen komen er nog de dagen erna om te saboteren, Hoeveel is het haar als mol waard om nog buiten alle verdenkingen te blijven staan, in hoeverre zijn er al kandidaten die iets over haar gezegd hebben...

Tot ze zichzelf bevrijdt, speelt ze de proef net het molste van de drie.
Gilles had ook moeilijker kunnen doen, of de vrijstelling gewoon nemen, net als Cathy. Dat had ook perfect gepast in de perceptie die iedereen toch al op dat moment had gehad. Indien hun acties enkel te verklaren zijn door "vertrouwen te willen winnen als mol" vind ik dat ze hier wel heel erg in slagen... mss Cathy die dan plots zegt dat Manuella ze mag nemen.

Maar alles bij elkaar opgeteld, vind ik Hanne haar gedrag in deze test het meest mol.

Als mol wil je daar toch ook gewoon zo lang mogelijk blijven...

Hetzelfde met de pasmuntenproef...
Als je de mol bent, waarom ga je dan zo hevig in discussie zoals Gilles en Cathy(volgens mij zaten die toen al helemaal op Hanne). Dan ben je toch gewoon milder en saboteer je het het moment dat je bij Gilles DC in de kamer zit.
Gebruikersavatar

Holmes21 mar 2016, 20:05

 395
waarnemer schreef:Hetzelfde met de pasmuntenproef...
Als je de mol bent, waarom ga je dan zo hevig in discussie zoals Gilles en Cathy(volgens mij zaten die toen al helemaal op Hanne). Dan ben je toch gewoon milder en saboteer je het het moment dat je bij Gilles DC in de kamer zit.
Aangezien iedereen dit de logische keuze vindt voor een mol, maak je je misschien juist minder verdacht door die strategie niet te volgen en te beginnen discussiëren... 😉
Gebruikersavatar

mollig1821 mar 2016, 20:16

 229  Bert
ja, er valt altijd voor iedereen iets te zeggen. 😃

Alleen vind ik echt dat als we het omdraaien en niet kijken naar hoeveel keer iemand ervoor (in beeld) voor heeft gezorgd dat een proef mislukte, maar net kijken naar hoe vaak (ongeacht het resultaat van de proef) de kandidaten zich net als een slechte mol gedragen, vind ik dat Hanne zich het minst vaak als slechte mol gedraagt 😃

mijn gevoel na de laatste 2 afleveringen én extra's is dat Gilles en Cathy Hanne heel erg door hebben. Laatste aflevering leek iedereen wel al op voorhand te weten dat Stijn de afvaller ging zijn...

Hoe dan ook.

Ik k vind het mooi hoe er nu nog 3 kandidaten zijn waarvan weinigen (ik in elk geval niet) van 1 van die drie zou verbaasd zijn, moest het de mol zijn of de winnaar.

Ik denk dat je dan kan zeggen dat het opzet geslaagd is 🙂