Hanne is niet De Mol
Gebruikersavatar

Wouterc20 mar 2016, 15:03

 147
Ik ben me al een tijdje aan het afvragen wat er nu eigenlijk op die bladzijden staat die Hanne onder haar voet verstopt.

Het molboekje was denk ik van Issabel. Ik heb alle kleuren opgeschreven die ik kon zien, dat van Issabel is 1 van de 2 die overblijft.

Ik vermoed dat het notities zijn van tijdens de taxiproef, want daar hebben ze ook notities gemaakt op losse blaadjes, Issabel heeft die daarna waarschijnlijk in haar boekje gestoken. Of ze heeft voor zichzelf notities gemaakt op losse blaadjes, want ze hadden daar hun molboekjes precies niet bij. Als ze dan een beetje gedetailleerd heeft opgeschreven wat ze gedaan hebben in de studio, zou Cathy (vanuit mijn Hanne tunnel) op die manier te weten kunnen komen dat Hanne daar gelogen heeft (Julio, December, ...).
Gebruikersavatar

Klaartje20 mar 2016, 15:35

 2245  Uma
Ik heb me ook al zitten afvragen waarom Hanne die blaadjes uit het zicht van Cathy heeft gehouden. De uitleg die we haar horen geven, vind ik niet overtuigend. Tenzij...

Tenzij dat op die briefjes stond over welke personen Issabel heeft gespreid bij het invullen van de (laatste) eliminatievragen over de mol. Uit Issabels eigen woorden hebben we kunnen opmaken dat ze nooit vragen heeft ingevuld met Stijn of Hanne in het achterhoofd als verdachte, ze heeft gespreid over 2 personen, de vragen die ze zeker wist heeft ze beantwoord met haar mol in gedachte, de vragen die ze niet wist, heeft ze waarschijnlijk gespreid over de 2.

Stel nu dat die twee personen Cathy en Gilles waren. Welk voordeel zou Cathy dan kunnen gehad hebben, indien zij die losse blaadjes in handen zou hebben gekregen? Stel dat Cathy een kandidaat is en niet de mol, dan kon ze misschien uit die info afleiden dat Issabel eruit is gegaan omdat ze teveel vragen heeft beantwoord met Gilles als mol. Als Cathy kandidaat is, dan is Issabel er dus uitgegaan omdat ze misschien op twee personen zat die beide niet de mol zijn. Mogelijk voordeel voor Cathy is dus dat Gilles misschien toch niet de mol is: info die voor Cathy de bevestiging zou kunnen zijn dat zij op de juiste mol zit, of, indien Cathy denkt dat Gilles de mol is, een alarmbel dat ze fout zit (en dus misschien beter op Hanne kan overschakelen als mol?). Maar...

Quid als Cathy de mol is? Dan zal Hanne ook wel weten dat de mol gebrieft wordt wie haar verdenkt en is de info op die briefjes voor Cathy van geen tel. Die briefjes verstoppen voor de mol heeft geen enkele zin. Omdat Hanne de briefjes wel verbergt voor Cathy, zou je bijna moeten besluiten dat Hanne denkt dat Cathy een kandidaat is en dat Gilles de mol is, waarop ze zelf ook heeft ingezet. Maar dat zou dan weer betekenen dat Issabel eruit in gegaan omdat ze teveel vragen had beantwoord met Cathy als mol in het achterhoofd...

Ik kom er niet echt uit, zoals u merkt. Teveel als-en en indien-en, het is om zot van te worden. 🙂
Gebruikersavatar

zwartemol20 mar 2016, 15:36

 121
In de afl op 40:35 zie je ze ook echt zoeken achter losse blaadjes, ze waaiert door de blz , echt op zoek naar iets ... en dan haalt ze ze ten slotte achteraan uit het geheime vak dat blijkbaar elk boekje had ( zegt Cathy dan zelf kort hierachter )
Gebruikersavatar

zwartemol20 mar 2016, 15:40

 121
Klaartje schreef: Ik kom er niet echt uit, zoals u merkt. Teveel als-en en indien-en, het is om zot van te worden. 🙂
Is idd weer zo'n extra zotmakertje waar je nog alle kanten mee uit kan,
zoals zoveel in de montages :?
Gebruikersavatar

Wouterc20 mar 2016, 19:16

 147
Ik hoop dat we in de laatste aflevering een en ander te weten komen over hoe er gesaboteerd is, wie er nu wie verdacht, of de pizza met ham en kaas lekker was, en nog meer van die dingen...
Gebruikersavatar

Klaartje20 mar 2016, 19:26

 2245  Uma
Wouterc schreef:Ik hoop dat we in de laatste aflevering een en ander te weten komen over hoe er gesaboteerd is, wie er nu wie verdacht, of de pizza met ham en kaas lekker was, en nog meer van die dingen...
... en hoe het nu eigenlijk was op het doopfeest van Phil. 😂
Gebruikersavatar

Wouterc20 mar 2016, 19:37

 147
Klaartje schreef:... en hoe het nu eigenlijk was op het doopfeest van Phil. 😂
Ja, precies! 🙂