Manuella is niet De Mol
Gebruikersavatar

jasper.verfaillie08 feb 2016, 23:24

 10
Door de vragen van de eliminatieproef onder de loep te nemen heb ik eerder al Bruno kunnen uitsluiten en nu in aflevering twee kan ik ook al verzekeren dat Manuella de mol niet is.
En wel door deze vraag: Welke kleur helm droeg de mol vandaag bij de religieproef?
[ external image ]

Als we dan gaan kijken wie er welke kleur droeg, heeft Manuella geen juist antwoord.
Thibault draagt een witte helm,
[ external image ]

Bruno een zwarte,
[ external image ]

Gilles een geel-zwarte (al lijkt het eerder groen),
[ external image ]

Cathy en Mark een rood-zwarte,
[ external image ]
[ external image ]
en Manuella's helm is duidelijk blauw-wit en dus niet blauw-zwart zoals het antwoord doet vermoeden.

Daarenboven lijkt deze vraag me heel onfair ten opzichte van de voetballers, want hoe kunnen zij in godsnaam te weten komen wie welke helm droeg. Dat bevestigd dan ook weer mijn vermoeden dat Issabel de mol is 😃
Laatst gewijzigd door jasper.verfaillie op 09 feb 2016, 01:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

renzo.verdonckt08 feb 2016, 23:33

 90  Uma
Terechte opmerking.
Waarschijnlijk hebben de personen die de test opstelden niet goed opgelet op wat voor helm Manuella droeg.
Het antwoord 'blauw-zwart' kan alleen maar op haar slaan, maar in de test MOET alles dat op de Mol slaat wel correct geobserveerd en geformuleerd zijn geweest. Toch wel een screw-up.
Gebruikersavatar

davygijbels08 feb 2016, 23:37

 16
Nice find, Jasper! 😲

Na de huisdieren vraag van vorige week denk ik dat dit geen toeval kan zijn.
Bij alle vragen moet het juiste antwoord (dat slaat op de mol) er sowieso tussen staan.
Gebruikersavatar

jasper.verfaillie08 feb 2016, 23:39

 10
Het zou me sterk verbazen dat in een programma dat zo strak georganiseerd en geregisseerd wordt er dan zo'n flagrante misser zou zitten. En zeker in zo'n belangrijk onderdeel als de eliminatieproef. De regie heeft alle beelden van de dag, dus kunnen die makkelijk eens terug gaan kijken wie er nu precies welke helm droeg. Dus het kan bijna niet anders dan een hint zijn.
Gebruikersavatar

renzo.verdonckt08 feb 2016, 23:50

 90  Uma
Je hebt gelijk, Jasper. Twee screw-ups op 2 weken is niet geloofwaardig... Er zit een patroon in.
Sowieso de test van volgende week in de gaten houden!
Gebruikersavatar

nite09 feb 2016, 16:25

 110
Ik vind de argumentatie rond huisdieren wel overtuigender dan dit. Als iemand mij zou vragen, geef de twee voornaamste kleuren van Manuella's helm dan zou ik misschien ook wel blauw-zwart kunnen zeggen. Tis eigenlijk blauw-zwart-wit. Dus als iemand blauw-zwart antwoord, dan is dat niet fout.
Gebruikersavatar

Molière09 feb 2016, 16:56

 92
Eens met Nite. Thibauds helm is ook niet enkel wit.

En zoals Nite vind ik Jaspers argumentatie ivm huisdieren wél overtuigend. Bruno is dan ook de mol niet 😉
Gebruikersavatar

jasper.verfaillie09 feb 2016, 17:31

 10
Dat zwart zit in elke helm, dat is gewoon de kleur van dat soort piepschuim dat bescherming biedt aan de binnenkant. Ik denk dus dat je dat niet bij de kleur van de helm mag rekenen want dan heeft elke helm wel zwart als kleur.

Maar als je dat nu wel als kleur beschouwt, dan zijn er drie kandidaten die geen juist antwoord kunnen hebben. Want Thibaut's helm is dan zwart-wit, Gilles' helm kan je even goed als groen beschouwen en Manuella's helm zou dan blauw-wit-zwart moeten zijn. Dat zou een beetje van het goede te veel zijn en dus houd ik het enkel maar op Manuella. Volgens mij valt er op mijn redenering hierboven geen speld tussen te krijgen, maar je mag die natuurlijk altijd in vraag stellen 😃 .
Gebruikersavatar

nite10 feb 2016, 09:20

 110
jasper.verfaillie schreef:Dat zwart zit in elke helm, dat is gewoon de kleur van dat soort piepschuim dat bescherming biedt aan de binnenkant. Ik denk dus dat je dat niet bij de kleur van de helm mag rekenen want dan heeft elke helm wel zwart als kleur.
Das waar en als we het hier over een 'officiële' kleurbepaling zouden hebben, dan zou ik ook zeggen dat ge het zwart van het piepschuim niet meetelt. Maar als ge een intuïtieve kleurbepaling doet, dan kunt ge niet uitsluiten dat iemand het zwart van het piepschuim zou meetellen als kleur.

Het piepschuim is een deel van de helm, het piepschuim is zwart, de helm bevat de kleur zwart.
Maar als je dat nu wel als kleur beschouwt, dan zijn er drie kandidaten die geen juist antwoord kunnen hebben. Want Thibaut's helm is dan zwart-wit, Gilles' helm kan je even goed als groen beschouwen en Manuella's helm zou dan blauw-wit-zwart moeten zijn. Dat zou een beetje van het goede te veel zijn en dus houd ik het enkel maar op Manuella. Volgens mij valt er op mijn redenering hierboven geen speld tussen te krijgen, maar je mag die natuurlijk altijd in vraag stellen 😃 .
Goh jah, ik zou denken dat ge gewoon maximaal twee hoofdkleuren meegeeft. Er is niets dat zegt dat er naast deze twee kleuren geen andere kleuren in de helm aanwezig mogen zijn. De vraag gaat hier volgens mij niet over een exacte kleurbepaling, maar een kleurbepaling bij benadering. En ieder van de helmen past wel bij benadering in 1 van de categorieën die worden meegegeven.
Gebruikersavatar

weyns196010 feb 2016, 15:47

 426
jasper.verfaillie schreef:Door de vragen van de eliminatieproef onder de loep te nemen heb ik eerder al Bruno kunnen uitsluiten en nu in aflevering twee kan ik ook al verzekeren dat Manuella de mol niet is.
En wel door deze vraag: Welke kleur helm droeg de mol vandaag bij de religieproef?
[ external image ]

Als we dan gaan kijken wie er welke kleur droeg, heeft Manuella geen juist antwoord.
Thibault draagt een witte helm,
[ external image ]

Bruno een zwarte,
[ external image ]

Gilles een geel-zwarte (al lijkt het eerder groen),
[ external image ]

Cathy en Mark een rood-zwarte,
[ external image ]
[ external image ]
en Manuella's helm is duidelijk blauw-wit en dus niet blauw-zwart zoals het antwoord doet vermoeden.

Daarenboven lijkt deze vraag me heel onfair ten opzichte van de voetballers, want hoe kunnen zij in godsnaam te weten komen wie welke helm droeg. Dat bevestigd dan ook weer mijn vermoeden dat Issabel de mol is 😃

Voor zover ik heb gezien: Thibaud draagt een witte helm met vele kleurtjes, die optie staat ook niet tussen de keuzes; de klep van de helm van Marc is oranje (staat niet tussen de keuzes) en die van Cathy is rood. Ik heb geen enkel zwart/blauwe helm gezien, wel een zwart/wit/blauwe helm en die was van Manuella. Maar inderdaad, als de keuze zo wordt voorgesteld en we "weten" dat Ruth meende dat de mol een paars boekje had, dan koos Ruth voor Manuella want net als Ruth heeft zij een paars boekje.
Gebruikersavatar

weyns196010 feb 2016, 15:50

 426
jasper.verfaillie schreef:Dat zwart zit in elke helm, dat is gewoon de kleur van dat soort piepschuim dat bescherming biedt aan de binnenkant. Ik denk dus dat je dat niet bij de kleur van de helm mag rekenen want dan heeft elke helm wel zwart als kleur.

Maar als je dat nu wel als kleur beschouwt, dan zijn er drie kandidaten die geen juist antwoord kunnen hebben. Want Thibaut's helm is dan zwart-wit, Gilles' helm kan je even goed als groen beschouwen en Manuella's helm zou dan blauw-wit-zwart moeten zijn. Dat zou een beetje van het goede te veel zijn en dus houd ik het enkel maar op Manuella. Volgens mij valt er op mijn redenering hierboven geen speld tussen te krijgen, maar je mag die natuurlijk altijd in vraag stellen 😃 .

Thibaud's helm had ook nog (vele) andere kleurtjes...
Gebruikersavatar

geertn44421 mar 2016, 22:27

 236
Alé, het was dan toch een zwart-gele helm , zekers ??
LOL, ik vond hem echt wel zwart-groen hoor ! :roll: