Manuella is niet De Mol
Gebruikersavatar

Molière09 feb 2016, 13:49

 92
Plusminus in volgorde van belang (van sterke aanwijzing naar wel heel erg vergezocht):

- ze hangt in bij het beeld aan de brug in de introductie , op het moment dat ‘DE MOL’ op het scherm komt (seconde 0:55), precies in het midden van het beeld, precies in het midden van de M die wordt gevormd door de pijlers van de brug en de hellingen van de bergen daarachter. De camera is in de seconden over het water naar dat beeld gegleden

- Manuella is de enige die bij het instappen in de auto’s wordt voorgesteld zonder dat zijzelf iets zegt of haar naam wordt genoemd: ‘Welkom in de auto’ zegt Hanne, en dat is het. Van alle andere kandidaten krijg je een gesprekje met Gilles en/of de andere kandidaten te zien (dat met Thibaud is wel heel kort, maar het is er toch: Thibaud ‘goeiemiddag’ Issabel: ‘goeiemiddag’, Thibaud: ‘ik ben Thibaud’

- komt bij brugproef als eerste in beeld, daarna Ruth (eerste afvaller), hangt als hoogste aan brug, zogezegd minst verdacht volgens andere kandidaten. Is dat wel zo? Of hebben de programmakers sowieso Manuella het hoogst gehangen? 't Was voor de rest tamelijk onduidelijk wat het nut was van de proef. Niemand leek echt schrik te hebben om zich te laten vallen. Voornaamste doel lijkt mij geweest te zijn: openingsbeeld maken (eerste streepje), kijker en kandidaten op verkeerde been zetten met verdachtmaking Cathy en Manuella voorstellen als minst verdachte

- auditie/voorstelling': 'er zit een beest in mij en dat moet eruit

- zou je de mol willen zijn: 'ik zou de grappigste mol ooit zijn'

- op zoutvlakte, voor eerste proef: Ruth ’wat kunt ge hier doen? Waarop M zeer categoriek ‘ge kunt hier genoeg doen, ge kunt hier genoeg doen’

- eerste proef: verkeerde richtingsaanwijzingen aan Marc

- lama's vangen: ze ging voor de witte, kans verhogen om bankroetlama te vangen

- draagt dag 2 t-shirt met tekst 'Je ne sais pas', die echter, doordat 'ne' achter gordel zit en 'pas' onder buik, leest als 'Je sais'.

- 'ja, ik heb naald en draad mee' .... en ook een schaar? (om stuk af te knippen van lint in eerste proef?)

- hoe langer ze erin blijft, hoe onwaarschijnlijker dat ze de mol niet is. Het moet immers zgn. allemaal plezant blijven, amusement... dan hou je het niet te lang vol (zie Marc), dus als ze er toch nog enkele afleveringen in blijft, is dat verdacht

- staat op foto van kandidaten samen met Ruth in het midden, na wegvallen Ruth alleen (vier kandidaten rechts, vier kandidaten links).

- draad van De Mol wordt na 13 jaar weer opgepikt door een naaister of nog: Mol wordt opgefrist, 'geretoucheerd' door retoucheuse

- ze heeft een Spaanse naam, spel wordt gespeeld in land waar Spaans wordt gesproken
Gebruikersavatar

Molière09 feb 2016, 17:09

 92
Nog even verduidelijken dat ik met Gilles in het tweede streepje Gilles de presentator bedoel, niet Gilles de kandidaat.
Gebruikersavatar

geertn44411 feb 2016, 11:44

 236
Schoon he:

[ external image ]


Ik ben er ook van overtuigd dat die brugproef eigenlijk helemaal geen nut had, behalve dan voor de shots. Het is zuiver en alleen gedaan om te gebruiken als spectaculair openingsshot voor de eerste her-aflevering en als hint (zoals in alle seizoenen vroeger, maar welke hint dan precies, dat weet ik niet, het kan dit zijn, het kan die flash zijn van Cathy, of nog een andere)
Nog een paar uitspraken:

- "Hing ik vanboven ?"
Heb jij niet gekeken dan ? Zijde gij blind misschien, zoals.....een mol ?

- In haar interview zegt ze inderdaad, "ik zou de grappigste mol ooit zijn", maar dan ook nog "Als je het niet snapt, dan sta je daar he".
Als wij het als kijkers niet snappen, dan zijn we inderdaad voor schut gezet.

- Ruth stemt "paars" op "welke kleur heeft het boekje van de mol ?" (althans dat laten ze zien). Manuella heeft een paars boekje. Omdat Ruth geëlimineerd is, zou je verwachten dat dit Manuella net vrijpleit. Maar in de tweede aflevering vraagt Ruth Bruno aan de walkie-talkie, omdat ze die nu het minst verdenkt als mol ? Zou ze toch op Bruno gestemd hebben ? "Ik was nochtans vrij zeker", zei ze zelf. Misschien moeten wij als kijker gewoon die tip letterlijk nemen en is het toch Manuella. Hanne zegt in de eerste aflevering ook dat ze Manuella verdenkt "hier klopt iets niet", en zij zit er nog wel in. Wat me ook opgevallen is, is dat ze in de tweede aflevering geen vinkjes meer laten zien bij de test bij niemand. Als dat in de derde aflevering ook nog zo is, dan wordt dat vinkje in de eerste aflevering alleen maar verdachter....
Gebruikersavatar

weyns196011 feb 2016, 11:53

 426
geertn444 schreef:Schoon he:

[ external image ]


Ik ben er ook van overtuigd dat die brugproef eigenlijk helemaal geen nut had, behalve dan voor de shots. Het is zuiver en alleen gedaan om te gebruiken als spectaculair openingsshot voor de eerste her-aflevering en als hint (zoals in alle seizoenen vroeger, maar welke hint dan precies, dat weet ik niet, het kan dit zijn, het kan die flash zijn van Cathy, of nog een andere)
Nog een paar uitspraken:

- "Hing ik vanboven ?"
Heb jij niet gekeken dan ? Zijde gij blind misschien, zoals.....een mol ?

- In haar interview zegt ze inderdaad, "ik zou de grappigste mol ooit zijn", maar dan ook nog "Als je het niet snapt, dan sta je daar he".
Als wij het als kijkers niet snappen, dan zijn we inderdaad voor schut gezet.

- Ruth stemt "paars" op "welke kleur heeft het boekje van de mol ?" (althans dat laten ze zien). Manuella heeft een paars boekje. Omdat Ruth geëlimineerd is, zou je verwachten dat dit Manuella net vrijpleit. Maar in de tweede aflevering vraagt Ruth Bruno aan de walkie-talkie, omdat ze die nu het minst verdenkt als mol ? Zou ze toch op Bruno gestemd hebben ? "Ik was nochtans vrij zeker", zei ze zelf. Misschien moeten wij als kijker gewoon die tip letterlijk nemen en is het toch Manuella. Hanne zegt in de eerste aflevering ook dat ze Manuella verdenkt "hier klopt iets niet", en zij zit er nog wel in. Wat me ook opgevallen is, is dat ze in de tweede aflevering geen vinkjes meer laten zien bij de test bij niemand. Als dat in de derde aflevering ook nog zo is, dan wordt dat vinkje in de eerste aflevering alleen maar verdachter....

Want! Als Manuella de mol is, dan is de vraag "welke kleur helm droeg de mol bij de religieproef" niet goed: Manuella droeg een (hoofdzakelijk) witte (met zwarte) helm met blauw klep en die optie was niet zichtbaar bij de antwoorden, enkel "blauw-zwart" was de enige optie waar blauw in zat. Volgens mij heeft Ruth ook gestemd op "paars" bij de vraag "wie is de mol" en dat was dan inderdaad Manuella.
Gebruikersavatar

geertn44411 feb 2016, 12:34

 236
bwa, ik weet het niet. Voor Bruno vind ik de vraagfout kritiek (hoe verdacht ie ook is), maar voor Manuella niet. Ik had zelf ook een lijstje gemaakt van helmkleuren en ik had gewoon "zwart-blauw" genomen voor Manuella. Ik vind dat het blauw lijkt op een afstand, ja als je achteraf in de beelden gaat spitten, zit er ook een witte streep in, ja. Persoonlijk ga ik dit niet gebruiken om Manuella uit te sluiten.
Gebruikersavatar

geertn44411 feb 2016, 16:50

 236
Nog eentje:

- in de extra's is er een filmpje met de beschreven auto, "de mol zat langs hier". Wie zat er langs die kant ? Gilles, Cathy, Thibaut en ... Manuella
Gebruikersavatar

deneddy11 feb 2016, 17:35

 22
Maar ook Issabel en de tot nog toe uit de wind gebleven Hanne zaten aan die kant in een wagen.