Stijn is niet De Mol
Gebruikersavatar

weyns196010 feb 2016, 15:35

 426
Waarom reageert Stijn zo raar op Issabel wanneer die zegt "als nu blijkt dat jij toch de mol bent, he!"? Wanneer Hanne naar de andere kant kijkt, geeft hij Issabel duidelijke tekens met zijn vingers op zijn arm om haar aandacht te trekken en schudt dan neen met zijn hoofd. Hanne ziet niets. Verder heeft hij wel aardig wat raadsels opgelost maar voor een ingenieur heeft hij er wel hele simpele aan zich voorbij laten gaan, letterlijk, hij zei niets en keek naar de lucht en rond zich. Ik zag hem ook enkele keren naar de grond kijken na een lastig moment (mislukte proef, eliminatie na stemming), uit schaamte of omdat hij er zich niet goed bij voelde? Bij de vraag "welke kleur helm droeg de mol bij de religieproef" stond Marc niet tussen de keuzes maar wel "de mol was niet aanwezig" (klopt als het Stijn was). Hij lijkt me een clevere kerel en met de juiste briefing zou hij een perfecte mol kunnen zijn. Afwachten... 😉
Gebruikersavatar

geertn44410 feb 2016, 21:24

 236
weyns1960 schreef:Waarom reageert Stijn zo raar op Issabel wanneer die zegt "als nu blijkt dat jij toch de mol bent, he!"? Wanneer Hanne naar de andere kant kijkt, geeft hij Issabel duidelijke tekens met zijn vingers op zijn arm om haar aandacht te trekken en schudt dan neen met zijn hoofd. Hanne ziet niets. Verder heeft hij wel aardig wat raadsels opgelost maar voor een ingenieur heeft hij er wel hele simpele aan zich voorbij laten gaan, letterlijk, hij zei niets en keek naar de lucht en rond zich. Ik zag hem ook enkele keren naar de grond kijken na een lastig moment (mislukte proef, eliminatie na stemming), uit schaamte of omdat hij er zich niet goed bij voelde? Bij de vraag "welke kleur helm droeg de mol bij de religieproef" stond Marc niet tussen de keuzes maar wel "de mol was niet aanwezig" (klopt als het Stijn was). Hij lijkt me een clevere kerel en met de juiste briefing zou hij een perfecte mol kunnen zijn. Afwachten... 😉
Inderdaad Stijn reageert raar hier. Volgens mij verdenkt Stijn Hanne (zo voel ik het toch aan, zie 49:08 !).

Ook in het extra fragment op die drie stoeltjes buiten, maakt de conversatie meer zin als je Hanne als mol verdenkt. Eerst poneert Hanne zelf dat de mol bij hun zit (dus eigenlijk zij, Stijn of Issabel). Issabel en Stijn laten echter niet in hun kaarten kijken en beschuldigen de fanatiekelingen. Hanne zegt "ik weet het niet". Dan gooit Issabel een testje in de groep door Stijn te beschuldigen. Hanne "Hoezo ?" en dan zegt Stijn tegen Issabel: "Doe het niet, ze (Hanne) speelt het al goed he".
Stijn heeft ook met opzet NIKS gezegd op de eerste twee/drie raadseltjes, gewoon om te zien wat de andere twee zouden presteren. Issabel heeft nog wel een goed antwoord gegeven geloof ik, maar Hanne, niks, nul. Na een paar raadseltjes heeft hij toch de leiding genomen om de proef te doen lukken (hij wist genoeg....). Het enige wat niet klopt is dat bij de vragenronde Stijn plots Gilles lijkt te verdenken. Er wordt dus niet over Hanne gesproken.
Zijn muis beweegt wel eerst naar "vrouw" hehe 🙂 Merk ook op dat Hanne helemaal niet in deze vragenmontage te zien is (raar ?)