Stijn is niet De Mol
Gebruikersavatar

joris140326 feb 2016, 19:36

 4  Emanuelle
Niemand verdenkt Stijn omwille van het feit dat hij reeds het meeste heeft bijgedragen tot de pot, wat een logische redenering is.

Een mol kent echter het volledige verloop van het spel en kan hiervan dus misbruik maken. In de Nederlandse versie van de Mol dient er in een aantal afleveringen geld ingezet worden dat dus ook verloren kan worden. Kan het niet zijn dat Stijn zich bewust als ultieme betrouwbare teamspeler laat uitschijnen om in de volgende afleveringen misbruik te maken van zijn 'machtspositie' om opdrachten waarin ook geld kan verloren worden, te doen mislukken?

Het is maar een theorie, maar iets klopt niet aan Stijn..Hij blijft voor mij alvast verdacht.
Gebruikersavatar

masterveecee27 feb 2016, 11:08

 3547  Sven
Als je filmkes bekijkt van vorige versie zie je ook dat Michiel DVl duidelijk aan Hugo vertelt dat "Deze proef mag lukken, om geld te verzamelen". Dusja, het kan goed zijn dat De Mol wel degelijk eens niet saboteert.
Gebruikersavatar

Mateo27 feb 2016, 13:59

 870
Als Stijn echt eens goed wil gaan saboteren, moet hij wel een paar flinke klappers "in de min" gaan maken, want hij heeft tot nu toe verreweg het meeste binnengebracht: €6969,- Zie topic Follow the money.
Gebruikersavatar

davygijbels27 feb 2016, 19:14

 16
Uiteindelijk moet je je als kijker, maar zeker als kandidaat, wel ergens op kunnen baseren om de mol te zoeken...

Als achteraf zou blijken dat de mol eerst x afleveringen volop geld mag verdienen om dan achteraf de pot leeg te maken gaat dat volgens mij volledig in tegen het format. Hoe kan je dan in de afleveringen ervoor de mol zoeken als die zich kan gedragen als gedreven kandidaat?

Lijkt me dus onlogisch...
Gebruikersavatar

LodeD01 mar 2016, 00:32

 117
davy.gijbels schreef:Uiteindelijk moet je je als kijker, maar zeker als kandidaat, wel ergens op kunnen baseren om de mol te zoeken...

Als achteraf zou blijken dat de mol eerst x afleveringen volop geld mag verdienen om dan achteraf de pot leeg te maken gaat dat volgens mij volledig in tegen het format. Hoe kan je dan in de afleveringen ervoor de mol zoeken als die zich kan gedragen als gedreven kandidaat?

Lijkt me dus onlogisch...
voor zover ik weet, wordt de mol trouwens maar gebrieft tijdens dat hij/zij "zogezegd" de vragen invult voor de eliminatie. Het is dus denk ik niet zo dat ze het volledige verdere verloop kennen, maar telkens over de volgende 2 dagen gebrieft worden.