Stijn is niet De Mol
Gebruikersavatar

weyns196011 mar 2016, 13:55

 426
Sint-joris schreef:Als ik één van hun vijven zou moeten ontvoeren, zou ik ook Hanne pakken. 😉
LOL. Hanne had bij het ontwaken al een gelijkaardig/zelfde T-shirt aan als tijdens haar opsluiting. Op voorhand gebrieft of gewoon zo uit bed geplukt? Wel nog tijd gehad om oorbellen aan te doen :-P
Gebruikersavatar

Klaartje11 mar 2016, 14:15

 2245  Uma
Sint-joris schreef:Als ik één van hun vijven zou moeten ontvoeren, zou ik ook Hanne pakken. 😉
Inderdaad, Hanne is een echte prijsduif. 🙂

Of wil je zeggen dat je de mannen fysiek niet kunt overmeesteren? 🙂

Of dat je vreest dat niemand ook maar een rooie cent losgeld zou willen betalen als je Cathy had ontvoerd? Pas op, in sommige landen is zo'n blonde als Cathy veel kamelen waard!

Genoeg gekheid voor op één stokje.
Gebruikersavatar

HetIsStijn11 mar 2016, 23:33

 11
Hanne lag trouwens wel alleen op de kamer aan de beelden te zien 🙂
Gebruikersavatar

Hanneisdemol11 mar 2016, 23:51

 96
Woestijnmol schreef:Is er trouwens een reden gegeven waarom Hanne precies werd ontvoerd ?
Vanuit mijn standpunt omdat ze zo de beste positie heeft om te mollen. Ze voerde haar opdracht ècht slecht uit. En de groepen wisten helemaal niks over mekaar, ze communiceerde niet tussen de twee. En zoooo traag! Altijd weer nèt te laat. Ze kunnen gemakkelijk aan Hanne zeggen wanneer ze mag bellen, wanneer ze weer actief mag worden. In seizoen 2 was dat ook zo met de postkoets: Hugo liep voor de camera, maar eigenlijk slenterde hij gewoon... En eerlijk: het waren echt moeilijke opdrachten. Men had er precies wel vertrouwen in dat het niet zou lukken.
Gebruikersavatar

Addow12 mar 2016, 23:53

Molerator  377  Yens
Ik heb de scooterproef ook nog eens herbekeken en er was nog een belangrijk element waaraan je duidelijk kon herkennen welke scooter nu waar zat. Je ziet eigenlijk al in een van de eerste shots voor de pizzeria dat er een GoPro bevestigd staat op de tank van de scooter. Het verbaast me trouwens dat noch Stijn, noch Gilles dit is opgevallen bij het passeren van de scooter, dit is toch al een duidelijk hint dat de scooter iets met de proef te maken heeft... anyway, je kan er ook gemakkelijk over kijken.

De twee scooters die er uiteindelijk bijkomen hebben allebei geen GoPro bevestigd op de tank. De scooter die uiteindelijk tot bij Gilles rijdt, is die met de GoPro op de tank... op een bepaald moment op de rotonde zegt Stijn duidelijk dat het de laatste NIET is, dat klopt ook, want dat is die met de GoPro. Op een bepaald moment worden er een shot gemonteerd vanop met perspectief vanop de scooter zelf waarom je de de andere scooters ziet rijden (shot vanop de scooter met de GoPro). Stijn had dus wel degelijk gelijk dat het deze scooter NIET was, aangezien bij de pizzadooswissel de goede pizza in de andere scooter werd gestoken, zijnde een scooter zonder GoPro. Stijn heeft dus tot die tijd de juiste scooter gevolgd, maar het loopt dus ergens mis op het rond punt... want uiteindelijk volgen ze toch de scooter met de GoPro erop.

Nota: sluikreclame voor GoPro 😉
Gebruikersavatar

bbbrrrt13 mar 2016, 14:45

 24  Uma
Addow schreef:Ik heb de scooterproef ook nog eens herbekeken en er was nog een belangrijk element waaraan je duidelijk kon herkennen welke scooter nu waar zat. Je ziet eigenlijk al in een van de eerste shots voor de pizzeria dat er een GoPro bevestigd staat op de tank van de scooter.
Goed gezien van die gopro!!
Als ik het goed voorheb, meen ik toch 2 moto's te hebben gezien met een gopro.
Net nadat Gilles over de stoeprand reed, is er een shot waar Stijn zegt "Ik zal wel in het oog houden dewelke het is". Op dat moment worden er door de zijruit vanuit de auto 2 moto's gefilmd die voorbij rijden. De eerste heeft een gopro. Net als de tweede in beeld komt, zie je dat deze er ook één heeft.
Je moet in het vertraagd kijken, anders zie je het niet.
Er is zeker ook 1 moto zonder gopro.

Verder is het moeilijk te volgen. Net voor ze afdraaien hebben -meen ik - de tweede en de derde moto een gopro.
De tweede rijdt naar rechts. De derde rijdt rechtdoor.

Stijn zegt het is de middelste. Bedoelt hij de middelste voordat ze afdraaien (2de moto) of de middelste nadat ze zijn afgedraaid (3de)?
Dat is niet duidelijk.

In elk geval is het dan hoedanook een moto met een gopro. Ook de moto die aankomt bij Gilles heeft een gopro.

We kunnen dus niet met zekerheid stellen dat er iets is misgelopen bij het rond punt.

De fout is vroeger gebeurd.
Als de tweede moto erbij kwam.

Stijn zegt "volgens mij is het de linkse" dat klopt (je kan dat zien aan de lengte van het spatbord, zie m'n hogere post.)
Gilles twijfelt en denkt de rechtse.
Stijn stemt in.

Vanaf dan volgen ze dus de foute moto.
Vervolgens worden de pizza's verwisseld. De Pizza napolitana switcht van moto. Dat klopt met wat we kunnen zien en dat klopt met wat Gilles en Stijn denken.
Zo bijven ze de foute pizza volgen.

Zo ook blijven ze aan het rondpunt -volgens mij- consequent de foute pizza volgen.
Er zijn ook een paar shots waarbij je door de helm het gezicht van de pizzaboy in het begin en op het einde kan zien.
Dat lijkt dezelfde gast. Dat bevestigt dit verhaal.

Samengavat: ze kiezen in het begin de andere moto, de pizza wordt verwisseld, zo volgen ze opnieuw de moto van in het begin (nu zonder pizza).
Die volgen ze wellicht tot op het einde.
  • Werd er gemold door Gilles door de foute moto aan te wijzen?
    Werd er gemold door Stijn door snel mee te gaan in een vergissing van Gilles ?
    Heeft Gilles met opzet een fout gemaakt om zichzelf verdacht te maken, of om de reactie van Stijn te checken?
    Hebben ze het niet goed gezien en hebben ze gewoon een fout gemaakt?
In elk geval hebben de makers een rookgordijn gespoten door de nummerplaten zwart te maken?
Wilden ze het molgedrag minder traceerbaar maken?
Of wilden ze een simpele vergissing verdachter maken?

Geen idee.
Ik kan er mij zot op denken 🙂 Wel leuk 🙂
Gebruikersavatar

weyns196016 mar 2016, 15:33

 426
Conclusie: de mol zat in de auto? Waarom anders werden de nummerplaten zwart gemaakt? We weten wie de mol is 🙂
Gebruikersavatar

HetIsStijn21 mar 2016, 22:27

 11
De Mol zat dus effectief in de auto 😃
Gebruikersavatar

Addow21 mar 2016, 23:55

Molerator  377  Yens
En dat verklaart dus ook perfect waarom ze de nummerplaten in post-productie hebben zwartgemaakt. De sabotage zou anders net iets te duidelijk geweest zijn. Dju toch 🙂
Gebruikersavatar

weyns196022 mar 2016, 22:05

 426
Addow schreef:En dat verklaart dus ook perfect waarom ze de nummerplaten in post-productie hebben zwartgemaakt. De sabotage zou anders net iets te duidelijk geweest zijn. Dju toch 🙂
I rest my case 😃