Thibaud is niet De Mol
Gebruikersavatar

Vince1024 feb 2016, 01:14

 2
Tijdens de allereerste groepsfoto zegt Issa dat ze verradersbloed naast haar voelt stromen.
Hanne, Ruth, en aan de andere kant Manualla kijken daarop toevallig naar Thibaud, die als enige strak blijft voor hem staren. Als je het fragment herbekijkt, zie je op het moment zelf dat Thibaud nogal ongemakkelijk lacht. Iedereen kijkt wie waar staat, behalve Thibaud. Of hij wilt zo goed mogelijk op de foto staan 😂
Afbeelding

Wanneer ze in aflevering 1 buiten rond tafel zitten merkt Hanne op dat Thibaud een bril draagt. Daarop vraagt ze op de man af of hij de mol is. Hij kijkt enkele seconden haar aan zonder iets te zeggen. Na die aarzeling van 2 seconden vraagt hij daarop of Hanne ook een bril draagt. Mooie manier om een netelige vraag te ontwijken.
Afbeelding
Afbeelding

In het begin van aflevering 3 vragen ze aan iedereen of ze de mol zijn. Als Thibaud ontkent dat hij de mol is, maakt hij onbewust een knikkende beweging op het moment dat hij het zegt. Ook het feit dat hij zijn ogen op dat moment vaak sluit als hij praat wijst op een stress-signaal. Mensen die leugens vertellen schijnen namelijk veel minder vaak te knipperen met hun ogen terwijl ze hun leugen vertellen, maar tot acht keer zo snel knipperen wanneer ze ermee klaar zijn.
Afbeelding

Het lijkt misschien allemaal wat ver gezocht, maar als ik me baseer op de hints die je uit de afleveringen kunt halen, dan zie ik al helemaal het bos niet meer door de bomen, dus concentreer ik me op de non-verbale tekenen.
Gebruikersavatar

kim.ceulemans24 feb 2016, 12:11

 12
Ondanks het hoog molgehalte van Bruno en Hanne ondertussen , blijft Thibaud in mijn top 3.
Ik vind trouwens dat gedoe rond dat krulletje heel raar. Zonder mijn bril zie ik niks..yeah richt. Zelfs als ik
In beide ogen sluit ben ik in staat een mooie en duidelijke NEE op een briefje te schrijven hoor. En als mol zijnde wist hij dat Issabel het antwoord op de vraag van Ruth echt niet wist, waarom "helpt" hij haar door een fout antwoord te geven. Wel raar dat hij niet ineens bvba zegt...dan was het ineens over and out.
In afl. 1 op de zoutvlakte dacht ik, de mol blijft er als laatste bij, die laat zich niet afvallen bij een nevenproefje.
Door het afvallen van Issabel is hij de enige die nog over blijft .
Afl2 legt hij de nadruk op de pausen...wist hij dat ze dit niet gingen vragen. Bij de apostelen had hij ook alles maar half onthouden om dan verkeerde dingen te zeggen, de platte band ....
Afl4 daar moest Thibaud ook schrijven ZONDER bril, met de stemming ...was toch leesbaar, niet ?
Gebruikersavatar

kim.ceulemans24 feb 2016, 12:13

 12
Nog aan toevoegen, als je de zin in de inleiding van de eerste afl. " een van die tien is een saboteur/de mol"
Bekijkt op de manier 1 persoon is er af, van die 10, dan komen we op Thibaud , want die hangt niet meer aan die brug.
Gebruikersavatar

kim.ceulemans24 feb 2016, 12:17

 12
Oeps...Thibaud draagt wel een bril bij de stemming
Gebruikersavatar

Prettyflyforawifi26 feb 2016, 06:41

 5
Thibaud zegt ook al vanaf het eerste moment zeker te zijn van wie de mol is. Dat kan op dat moment toch alleen als je zelf de mol bent... Ofwel heeft hij een goede intuitie (hij zit er toch nog steeds in), ofwel is hij zelf de mol