Puur statistisch gezien kunnen we uit Jolien haar bekentenis dat Bouba haar mol was wel wat besluiten. Er zijn 4 vragen die ik zeker weet dat gesteld zijn geweest:
1: Bij welke proef was de mol aanwezig bij de proef met de busrit? (Niet bevestigd in de aflevering, maar laten we eerlijk zijn, deze vraag zat er sowieso bij) ... Hier zou Jolien dus het aquarium geantwoord hebben.
2: Was de mol bij de dierenproef of bij het zingen? (Bevestigd in de aflevering) ... Hier zou Jolien dierenproef hebben geantwoord.
3: Is de mol een man of vrouw? (Ik ben er van overtuigd dat deze vraag er altijd in zit) ... Hier zegt Jolien man.
4: Wie is de mol? (Zover ik weet, altijd de laatste vraag) Hier zegt Jolien Bouba.
Nu omdat Jolien Bouba als mol had kunnen we een kleine steekproef nemen van hoeveel vragen ze juist of fout had als we van iedereen even aannemen dat hij/zij de mol is. (Natuurlijk zit hier een grote foutmarge op, maar toch interessant.)
Davey = Mol: 2/4 vragen juist (vraag 2 en 3)
Bertrand = Mol: 2/4 vragen juist (vraag 2 en 3)
Sam = Mol: 2/4 vragen juist (vraag 1 en 3)
Robin = Mol: 2/4 vragen juist (vraag 2 en 3)
Hans = Mol: 2/4 vragen juist (vraag 2 en 3)
Marzena = Mol: 1/4 Vragen juist (vraag 2)
Eline = Mol: 0/4 vragen juist
Annelies = Mol: 0/4 vragen juist
Dit zijn natuurlijk maar 4 vragen uit de vragenlijst, maar statistisch gezien blijkt uit deze steekproef dat de kans het grootst is dat de mol een vrouw is, en nog groter dat het Eline of Annelies is. Natuurlijk zit hier een enorme foutmarge op aangezien we maar 20% van de vragen hebben. Maar we roeien met de riemen die we hebben.