Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren

LodeD15 feb 2017, 09:16

117
Mogen we ervan uitgaan, dat de mol, in aflevering 1 sowieso op de knop gedrukt heeft, aangezien de eerste opdracht in aflevering 2 volledig afhankelijk is van het feit dat er 1 deelnemer achter komt en zijn plaats nog moet verdienen in de groep? Zonder dat feit konden ze ook niet uitgelegd krijgen dat er bij de volgende eliminatie 2 personen moesten vertrekken.

joeri.hertogs15 feb 2017, 09:29

24
Nee we kunnen daar niet vanuit gaan. De makers van het programma kunnen het spel op allerlei manieren in de hand werken.

Stel bijvoorbeeld dat Hans de mol is, dan doen ze het lijken alsof hij zijn plaats nog moet verdienen in de groep door hem ook de test te laten doen. Echter is hij de mol en kan hij niet uitvallen dus is dat maar voor de schijn.

Hetzelfde in aflevering 1: Als de mol niet op de knop heeft gedrukt en te traag drukt bij de volgende proef waarbij ze de beroepen moeten raden. Dan kunnen ze gewoon knoeien met de tijden, niemand kreeg die immers te zien. Dus ook al zou de mol te traag hebben gedrukt, dan nog kunnen ze zeggen dat hij/zij de snelste was.

kim.ceulemans15 feb 2017, 09:32

12
Stel dat niemand op de rode knop had gedrukt, en iedereen was mee, dan hadden de makers wellicht andere scenario's klaarliggen. Dan waren er wss bij de eerste aflevering al 2 afvallers geweest.
Wat betreft de opdracht met de bus, dan spelen de kandidaten gewoon voor geld of pasvragen. De opdrachten konden perfect aangepast worden.

Taupe07715 feb 2017, 09:35

767  Yens
Ik ga daar niet van uit op basis van aflevering 2.
De mol zou inderdaad altijd kloppen om geld te verliezen maar wat wij niet weten is wanneer.
Gesteld dat er niemand anders geklopt heeft dan is hij onmiddellijk ontdekt. Maar ik veronderstel dat ze dan zouden gedaan hebben alsof hij niet geklopt heeft waardoor ze toch met 11 zouden vertrekken.
Ik denk dat ze alternatieve plannen hadden, mochten ze met 11 zijn geweest.
Dat busspel kan je perfect doen zonder de pasvragen voor Hans. Gewoon om geld te doen verdienen aan de groep.
En dan hadden ze in aflevering 1 wellicht 2 afvallers en een andere rol voor de 11de in de loopproef en stoel etc. of kwamen die proven pas later dan maar goed dat zijn gissingen en dus niet nodig.

Conclusie is dat ze overtuigd waren dat er altijd kandidaten gingen drukken. Dus geen 11 maar 10 en dus huidig scenario.
Wellicht krijgt de mol op zijn scherm een teken dat er geklopt mag worden en doet hij dat ... maar even goed klopt hij net niet omdat hij weet dat er al anderen geklopt hebben en hij zich zo in een eerste fase minder verdacht maakt!

bert.verhaegen19 feb 2017, 19:06

129
Volgens mij is de kans het grootst dat de mol NIET op de knop gedrukt heeft. Via het schermpje in de auto kon de productie namelijk makkelijk aan de mol laten weten dat er al andere mensen hadden gedrukt na 1 seconde. Het geld was dus toch al verspeeld, maar door niet te drukken geef je aan bepaalde kijkers als mol toch het gevoel dat je wel voor de groep en het geld ging.

Andy8620 feb 2017, 10:21

49
LodeD schreef:Mogen we ervan uitgaan, dat de mol, in aflevering 1 sowieso op de knop gedrukt heeft, aangezien de eerste opdracht in aflevering 2 volledig afhankelijk is van het feit dat er 1 deelnemer achter komt en zijn plaats nog moet verdienen in de groep? Zonder dat feit konden ze ook niet uitgelegd krijgen dat er bij de volgende eliminatie 2 personen moesten vertrekken.
Volgens mij heeft de mol wel degelijk op de knop geduwd om zeker te zijn dat hij in het vliegtuig zou zitten, de productie zou hiermee zeker geen risico willen hebben nemen...

ex-molinator20 feb 2017, 10:28

3483  Uma
Andy86 schreef:Volgens mij heeft de mol wel degelijk op de knop geduwd om zeker te zijn dat hij in het vliegtuig zou zitten, de productie zou hiermee zeker geen risico willen hebben nemen...
Volgens mij maakt het helemaal niets uit. De kandidaten hebben de de eerste proeven afgelegd in de veronderstelling dat de mol er ook effectief bij was. En er is gedrag gezien dat als verdacht beschouwd kan worden.