Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren

Molympiad20 feb 2017, 17:18

63  Sven
Hey iedereen,

over het algemeen zijn er een hoop tips en verdenkingen in de Mol. Er zijn ook enkele theorieën op dit forum waarvan de waarheid zich zal moeten laten blijken door meer afleveringen te zien. bij de # staan de bedenkers

Theorie 1 (Mol: Bertrand of Hans) #Matthi #Molympiad
In aflevering 1 zeggen alle kandidaten hoe ze zouden reageren moesten ze als eerste afvallen. Deze volgorde, andersom, is de afvalvolgorde tot nu toe... (Hans, Jessica, Jolien, (Bertrand), Bouba,... Robin). Enkel is Hans niet 'echt' afgevallen en staat Bertrand nog tussen Jolien en Bouba in!

Hoe te controleren? Valt Robin nu af?

Theorie 2 (Mol: Bertrand) #Westmol
In het begin van aflevering 2 worden alle kandidaten overlopen. De volgorde is de volgorde waarin Jolien en Bouba afvielen, gevolgd door Davey. De laatsten in dit rijtje zijn Eline, Robin, Bertrand.

Hoe te controleren? Valt Davey nu af?

Theorie 3 (Mol: Eline) #Laura Cox
Wie zit er altijd naast de afvaller(s)? Er zit maar 1 iemand altijd naast elke afvaller en dat is Eline.

Hoe te controleren? Zit Eline ook weer naast de afvaller?

Voila, weer wat zoekwerk voor vanavond

billie.holiday20 feb 2017, 17:27

462  Bert
Ik zou het spijtig vinden dat theorieën als wie zit naast wie , volgorde van kandidaten , etc.....een hint zou zijn, ik hoop van niet want dan is 'de mol' verpest voor iedereen.

rolhad20 feb 2017, 18:12

434
billie.holiday schreef:Ik zou het spijtig vinden dat theorieën als wie zit naast wie , volgorde van kandidaten , etc.....een hint zou zijn, ik hoop van niet want dan is 'de mol' verpest voor iedereen.
Marc gaf in dertijd elke afvaller een schouderklop. Dus alles kan, maar we zullen wel zien.

ex-molinator20 feb 2017, 18:40

3483  Uma
rolhad schreef:Marc gaf in dertijd elke afvaller een schouderklop. Dus alles kan, maar we zullen wel zien.
Ja, en dat had ik niet gezien.
Maar in die vervlogen tijd was het niet zo evident om beelden op te slaan en te herbekijken, vertraagd, uitvergroot. Er waren evenmin forums om zaken te bespreken en Google was bijlange na niet de informatiebron and dataminer die het nu is. De programmamakers weten dat ook wel en zullen het nog subtieler gemaakt hebben.

Ik hoop in ieder geval dat de theorieën niet zo snel bevestigd worden.

bert.verhaegen20 feb 2017, 22:36

129
Al die theorieën mogen dus de vuilbak in. 🙂

jos.jansen20 feb 2017, 23:06

328  Uma
bert.verhaegen schreef:Al die theorieën mogen dus de vuilbak in. 🙂
wel de laatste kan nog steeds aangezien de persoon met het rode scherm niet afgevallen is.

ex-molinator20 feb 2017, 23:27

3483  Uma
jos.jansen schreef:wel de laatste kan nog steeds aangezien de persoon met het rode scherm niet afgevallen is.
1. De theorie zegt dat Eline steeds naast de afvaller zit: de afvaller is Marzena >>> dus dat klopt niet
2. Stel dat de theorie geïnterpreteerd moet worden als : Eline zit naast diegene die normaal een rood scherm krijgt en dat had dus Annelies kunnen zijn >>> dat klopt ook niet want Annelies was gekozen en zou dan geëlimineerd zijn.

Als de theorie moet stand houden dan betekent dat dat tegenover ook gezien wordt als er naast of vlakbij zitten en zo kunnen we verder doen tot we uiteindelijk beslissen dat er naast = in dezelfde ruimte 😲

jos.jansen21 feb 2017, 09:58

328  Uma
Hangt af van over welke eliminatie je het hebt. Als de echte afvaller zijn/haar rood scherm krijgt is dit de groep en zit Eline naast Robin.
[ external image ]

Bij het zoeken naar de afvaller zit ze dan weer tussen Annelies en Davey

[ external image ]

Als de theorie klopt en Eline is de mol dan zou Davey of Robin het rood scherm gekregen moeten hebben.

Nu ik ben persoonlijk nog altijd overtuigt van dat Annelies de mol is (en zij heeft een gelijkaardig patroon met vlakbij afvallers zitten) en wie zit er nu toch wel niet tussen de afvaller en de persoon die de grootste reactie toonde bij het krijgen van zijn scherm.