Zonet kwam ik weer op het idee dat moltrein in het Zuid-Afrikaan voor metro staat.
Ik wacht vol spanning op een element dat met de metro te maken heeft.
Iemand reeds iets gezien in de aflevering dat een tip hier naartoe zou kunnen leiden?
eveline.vanhemel schreef:Inderdaad niet . Het woord "boltrein" is wel correct Afrikaans, maar in Zuid-Afrika bestaat het niet.
Bakkieryer schreef:Straf, ik heb er nochtans zelf al mee meegereden... Het is geen echte stadsmetro zoals in Parijs of Londen, maar de Gautrein ( genoemd naar de Gauteng Province waar hij doorheen rijdt ) heeft wel ondergrondse stations in de stad en rijdt ook deels ondergronds, als een echte metro. Hij maakt de verbinding tussen Johannesburg en Tshwane ( Pretoria ) in een -weinig succesvolle-poging om de overvolle snelweg N1 te ontlasten ( wegens te hoge tarieven ).Toen ik in Zuid-Afrika woonde (1982-1987) denk ik niet dat hij toen al bestond. Maar in die 30 jaar is er waarschijnlijk veel veranderd
eveline.vanhemel schreef:Toen ik in Zuid-Afrika woonde (1982-1987) denk ik niet dat hij toen al bestond. Maar in die 30 jaar is er waarschijnlijk veel veranderdDát is een understatement , zeker voor Zuid-Afrika
eveline.vanhemel schreef:Toen ik in Zuid-Afrika woonde (1982-1987) denk ik niet dat hij toen al bestond. Maar in die 30 jaar is er waarschijnlijk veel veranderdDat kan je wel zeggen. Ikzelf woonde niet echt in ZA, maar verbleef er langere periodes bij naaste familie in Johannesburg. Van daaruit heb ik alle hoeken van het land bezocht, van het kabelbaantje van de grenspost van Pontdrift over de Drakens- en Swartbergen tot het meest zuidelijke punt van het Afrikaanse continent in Cape Agulhas, zo ongeveer de minst bezochte toeristische topattractie van Zuid-Afrika !