Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren

chicawah.janssen03 mar 2017, 10:11

8153
fréderic.chevalier schreef:Inderdaad.

Plus, Niet enkel focussen op de volgende proef waar 3.000€ te verdienen viel.
Als scrabble speler ben je veel beter geplaatst om het huidige spel te verprutsen, en geld te verliezen. Hetgeen ze met verve hebben gedaan.
Ze hebben inderdaad echt compleet debiel gescrabbeld. Maar wie van de 2 had daar de hand in en hoe komt het dat de ander dat niet doorhad en niet bijstuurde?

Frolva03 mar 2017, 10:19

2204
chicawah schreef:Of zag 1 van hen de tunnel op de kaart maar zweeg die erover om daarna meer kans te hebben?
Op de kaart die de kandidaten kregen staat de tunnel niet op. 😉

Hoogstens konden ze opmerken dat een bepaald deel van het doolhof niet bereikbaar was. Maar daarvoor moet je de kaart echt goed bestuderen, en dat hebben ze duidelijk niet gedaan.

chicawah.janssen03 mar 2017, 10:24

8153
Frolva schreef:Op de kaart die de kandidaten kregen staat de tunnel niet op. 😉

Hoogstens konden ze opmerken dat een bepaald deel van het doolhof niet bereikbaar was. Maar daarvoor moet je de kaart echt goed bestuderen, en dat hebben ze duidelijk niet gedaan.
Ze hebben inderdaad niet goed gekeken. Hadden ze dat wel gedaan dan hadden ze de heel fijne lijnen gezien die er dwars door liepen. Recht naar de S 😉

Frolva03 mar 2017, 10:34

2204
chicawah schreef:Ze hebben inderdaad niet goed gekeken. Hadden ze dat wel gedaan dan hadden ze de heel fijne lijnen gezien die er dwars door liepen. Recht naar de S 😉
Op de kaart die Robin en Annelies kregen staan die lijnen toch niet op? (zie bvb. afl. 4 op 28:22)

chicawah.janssen03 mar 2017, 10:43

8153
[quote="Frolva"]Op de kaart die Robin en Annelies kregen staan die lijnen toch niet op? (zie bvb. afl. 4 op 28:22)[/quote

Ah, oh, oei!
Ik moet de aflevering nog herbekijken.
Maar in ieder geval konden ze zien dat een stuk van de doolhof niet bereikbaar was op een "normale" manier. En hadden ze dus kunnen afleiden dat er ergens een "speciale" manier was om daar te geraken.
Aangezien een viavia IRL niet bestaat en ze ook niet in staat zijn om te verschijnselen (kon Robin maar verdwijnselen!), niet kunnen vliegen en deelnemen aan een programma waar ze moeten zoeken daar een dier dat onder de grond leeft en graaft...

FlightWolf2394903 mar 2017, 11:06

183
chicawah schreef:Ah, oh, oei!
Maar in ieder geval konden ze zien dat een stuk van de doolhof niet bereikbaar was op een "normale" manier. En hadden ze dus kunnen afleiden dat er ergens een "speciale" manier was om daar te geraken.
Aangezien een viavia IRL niet bestaat en ze ook niet in staat zijn om te verschijnselen (kon Robin maar verdwijnselen!), niet kunnen vliegen en deelnemen aan een programma waar ze moeten zoeken daar een dier dat onder de grond leeft en graaft...
+1 like voor het 'verdwijnselen' deel. Wie van heel dien hoop zou in Hufflepuff zitten? (embleem is een das) 😉 Robin zit al zeker en vast niet in Gryffindor 😃

Frolva03 mar 2017, 11:08

2204
chicawah schreef:Ah, oh, oei!
Geen probleem. Er zijn ook zoveel verschillende kaarten getoond tijdens de uitzending ...

Trouwens, het deel van het doolhof dat enkel via de tunnel te bereiken is lijkt op de kaart van Robin en Annelies veel minder hermetisch afgesloten dan de programmamakers willen doen geloven.

De programmamakers tonen op een bepaald ogenblik een kaart van het doolhof met de onderste driehoek (spie) helemaal rood gekleurd (en daar staat de tunnel op getekend) (afl. 4 op 39:00).

Maar als je naar de kaart van Robin en Annelies kijkt, zie je dat de kandidaten wel in die 'rode spie' (en bij de letter P daarin) kunnen geraken zonder de tunnel te nemen!

Zie rode lijn op de tekening:

[ external image ]

Mola Lisa03 mar 2017, 11:27

328  Uma
Frolva schreef:Geen probleem. Er zijn ook zoveel verschillende kaarten getoond tijdens de uitzending ...

Trouwens, het deel van het doolhof dat enkel via de tunnel te bereiken is lijkt op de kaart van Robin en Annelies veel minder hermetisch afgesloten dan de programmamakers willen doen geloven.

De programmamakers tonen op een bepaald ogenblik een kaart van het doolhof met de onderste driehoek (spie) helemaal rood gekleurd (en daar staat de tunnel op getekend) (afl. 4 op 39:00).

Maar als je naar de kaart van Robin en Annelies kijkt, zie je dat de kandidaten wel in die 'rode spie' (en bij de letter P daarin) kunnen geraken zonder de tunnel te nemen!

Zie rode lijn op de tekening:

[ external image ]
Als de kandidaten het doolhof binnen stappen zie je duidelijk dat iemand van de crew (eerst dacht ik dat het iemand van de kandidaten was :? ) een poortje sluit. Vermoedelijk dan de andere weg die naar de tunnel kan leiden ?

Frolva03 mar 2017, 11:32

2204
tsjoep schreef:Als de kandidaten het doolhof binnen stappen zie je duidelijk dat iemand van de crew (eerst dacht ik dat het iemand van de kandidaten was :? ) een poortje sluit. Vermoedelijk dan de andere weg die naar de tunnel kan leiden ?
Inderdaad, goed opgemerkt. Maar dat lijkt mij gewoon de ingang van het doolhof te zijn:

[ external image ]

FlightWolf2394903 mar 2017, 11:34

183
Frolva schreef:Inderdaad, goed opgemerkt. Maar dat lijkt mij gewoon de ingang van het doolhof te zijn:

[ external image ]
Inderdaad gewoon de ingang.. Het 'afgesloten' deel is ook duidelijk aan de rechtse kant van het doolhof.

kristien.leys03 mar 2017, 12:20

46
Ik heb hier van iem gelezen: Hans vindt het gouden ei, in een tunnel onder de grond. Wie leeft in een tunnel onder de grond? Inderdaad "een mol". Zou hij dan misschien toch de mol kunnen zijn en zo moest hij proef met krokodillen doen en dan kan de crew hem persoonlijk spreken over opdrachten die hij in de volgende dagen moet doen mislukken. Bovendien zijn vriendin belt hem op in de kooi onder water en dat gesprek was toch meer van iem die hem al vooraf gesproken had, terwijl de anderen toch wel heel blij en emotioneel waren toen ze voor het eerst hun familie hoorden! Ik zal die voorbeeldige professor toch wat meer in het oog houden!

Kobe03 mar 2017, 12:23

429
Ik weet niet hoor, toch een groot risico om dan het gouden ei pas te vinden nadat de opdracht al mislukt was.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 17