Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren

Jansen09 mar 2017, 13:34

3423  Yens
Moldedju schreef:Rechts zie je Eline die de papieren vastgenomen heeft en erdoor aan het bladeren is. Wat doet ze met die papieren op dat moment nog? Geconcentreerd naar iets op zoek lijkt ze wel. Is ze op zoek naar het blad met AFSPRAAK? ....
Nondedju (what's in a name? 😉), net nu ik uit mijn Eline tunnel gekropen ben :x

ONBEKEND09 mar 2017, 13:40

Goed kijken op 14:58, Sam is de eerste die begint op te ruimen, niet Eline 😉

chicawah.janssen09 mar 2017, 14:00

8153
sandra.impe schreef:Goed kijken op 14:58, Sam is de eerste die begint op te ruimen, niet Eline 😉
Wellicht was Eline niet snel genoeg om op te ruimen doordat Sam er al mee begonnen was (waarom? Normaal ruimt de crew toch op? Of niet?) en moest ze daarna door de papieren bladeren om te vinden wat ze zocht. Maar wat zocht ze???

ONBEKEND09 mar 2017, 14:22

Volgens mij helpt Eline gewoon mee opruimen, omdat ze ziet dat Sam het doet, want ik begin meer en meer te geloven dat Sam de mol is. Maar dat bladeren kan ik ook niet verklaren, misschien omdat die laatste 2 woorden haar ook zijn opgevallen en ze probeert te zoeken wat het kan betekenen?

beagle09 mar 2017, 14:32

77
Als ik alle super speurwerk in dit onderwerp ( waarvoor dank en respect!) naast elkaar zet , is er voor mij toch wel een sterke mogelijkheid om hier een duidelijke moltip te vinden. Ook onder spoiler sowieso cryptisch geplaatst zodat iedereen plezier aan het speurwerk kan blijven beleven.
SPOILER

commisaris Witse09 mar 2017, 14:43

260
Moldedju schreef: Nadat ze alle woorden hebben proberen te vinden zien we eerst hoe ze de papieren van de palen afhalen (Eline neemt papier met AFSPRAAK). Daarna bellen ze verder met Davey en Hans en zien we verschillende keren het tafeltje met de groene lamp. Er gebeurt in deze volgorde het volgende:

1. Naast de lamp op het tafeltje liggen er geen papieren.

[ external image ]

2. Daarna heeft iemand de papieren op tafel gelegd. Er zijn nu twee stapeltjes en het woord BROEIKAS ligt van boven. Het andere stapeltje lijken opdrachten te zijn.

[ external image ]

3. Nadat Davey en Hans zijn binnengekomen zien we op het tafeltje drie stapeltjes en het woord AFSPRAAK (zoals hier reeds schitterend gevonden werd). Iemand heeft dit dus in tussentijd bewust naar boven gelegd! ...
Klopt allemaal en dat terwijl ze eerst alles netjes in de prullenmand gooiden die links onder stond...
[ external image ]

En als alle vragen op zijn is de tafel met de lamp nog leeg. In het laatste half uur zijn de kaartjes dus weer uit de prullenmand gehaald. Eline ???
[ external image ]

chicawah.janssen09 mar 2017, 14:57

8153
sandra.impe schreef:Volgens mij helpt Eline gewoon mee opruimen, omdat ze ziet dat Sam het doet, want ik begin meer en meer te geloven dat Sam de mol is. Maar dat bladeren kan ik ook niet verklaren, misschien omdat die laatste 2 woorden haar ook zijn opgevallen en ze probeert te zoeken wat het kan betekenen?
Kan ook.

Klaartje09 mar 2017, 15:00

2245  Uma
beagle schreef:Als ik alle super speurwerk in dit onderwerp ( waarvoor dank en respect!) naast elkaar zet , is er voor mij toch wel een sterke mogelijkheid om hier een duidelijke moltip te vinden. Ook onder spoiler sowieso cryptisch geplaatst zodat iedereen plezier aan het speurwerk kan blijven beleven.
SPOILER
Het is me niet duidelijk wat je bedoelt (zet om wat je ziet in letters???), maarals het met die gekleurde strepen op die afbeelding aan de muur te maken heeft, dan heb ik een klein probleem: ik ben kleurenblind, ik heb verschrikkelijk veel moeite om die kleuren als rood, roodbruin, bruin, donkeroranje en dies meer uit elkaar te houden (als ik ze apart te zien krijg, dan zie ik daar geen verschil tussen, erg he).
Het verkleurmannetjie toont de weg: zou dat ietsiepietsie minder cryptisch kunnen? Ik ben niet alleen kleurenblind maar blijkbaar ook niet intelligent genoeg om het te snappen (erg he).

Mateo09 mar 2017, 15:16

870
eveline.vanhemel schreef:Absoluut: een tijdje terug heeft iemand eens een afbeelding gepost van een of ander profiel op een social media site (niet Facebook of Twitter) waar bij Eline stond dat een van haar hobby's toneelspelen is. Toch wel raar dat dit niet terug te vinden is op haar fiche van De Mol.
Ja, dat was ik.
En haar hobby's toneel en voordracht zijn te vinden bij haar openbare profiel op Netlog (even haar voor- en achternaam intoetsen).

Maar, nogmaals, voor sommige beroepen moet je ook goed kunnen toneelspelen, met of zonder liefhebberij daarin of genoten opleiding. 😉
Laatst gewijzigd door Mateo op 09 mar 2017, 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Mateo09 mar 2017, 15:21

870
Ik zal maar niet zeggen welk beroep ik bedoel; het is niet het beroep van countertenor..

johan.maes09 mar 2017, 16:45

153  Sven
beagle schreef:Als ik alle super speurwerk in dit onderwerp ( waarvoor dank en respect!) naast elkaar zet , is er voor mij toch wel een sterke mogelijkheid om hier een duidelijke moltip te vinden. Ook onder spoiler sowieso cryptisch geplaatst zodat iedereen plezier aan het speurwerk kan blijven beleven.
SPOILER
Bedoel je de kleur robijnrood? Mja, zou kunnen.

10:38 http://www.vier.be/demol/videos/de-mol- ... -5/2573625

ONBEKEND09 mar 2017, 17:38

Kobe schreef:https://nl.wikipedia.org/wiki/Sam_(strip)

https://nl.wikipedia.org/wiki/Robin_Hoed

Bij het zoeken van elke naam in verband met een strip zijn dit de enige resultaten die IETS kunnen opleveren. Ik denk dan vooral aan het eerste van Sam. Je moet eens zien naar de verschillende albums, een aantal doen me toch verdacht veel denken aan sommige opdrachten/de mol. 😲
Het stripverhaal gaat hier dan wel over een meisje die Sam heet, maar rara...ze werkt in een auto garage! :roll:
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 21