frank.troch schreef:Klopt wel Thibaud, maar juist daarom denk ik dat de mol wel gedrukt heeft om mee het vliegtuig op te gaan. Ik kan me echt moeilijk voorstellen dat ze Hans volgende week zomaar bij de groep gaan voegen, dit zal eerder een groepsbeslissing zijn waar de programmamakers geen 100% vat op hebben. De meeste zekerheid hebben ze als de mol wel gedrukt heeft, met een backup plan voor als hij/zij niet bij de 5 snelste zou zijn geweest. Het feit dat Eline als eerste direct en duidelijk zegt: Ik ga drukken, is een beetje zoals Hanne haar tactiek vorig jaar bij het liegen. Als zij als mol verplicht is om te drukken is dit immers de beste tactiek, want anders loopt ze het risico bij een kandidaat te zitten die zegt dat hij/zij niet gaat drukken en dan ontstaat er sneller verdenking. Nu heeft ze dit van zich kunnen afschuiven door direct open kaart te spelen. Ze was dan wel niet bij de vijf snelste, maar ik denk dat dit niet gepland was en dat er dan nog wel een backup plan klaar lag voor moest ze er niet bijgeraakt zijn 
Steekhoudende redenering. Maar enige nuancering: Ik denk ook dat er nog een "proef" gaat zijn waarbij de groep zal beslissen of Hans mag terug komen of niet. Maar : even ter vergelijking met de situatie van Ruth vorig jaar : zij had ook nog altijd de mogelijkheid om drie keer te gokken. Ik verdacht haar een beetje en was daarom categoriek tegen de terugkeer : mijn redenering was: als zij de mol was, dan zou ze dus ...rarara...toch wel goed gegokt hebben zeker en voilà terug in het spel zitten (maar wel met 5000 euro minder in de pot). Ik wilde die hypothese wel eens testen. Helaas voor Ruth, was ze de mol niet ...met alle gekende gevolgen van dien
Met andere woorden : stel dat Hans de Mol is en niet mag terugkeren van de groep, zal er zeker nog een "vangnet" zoals boven beschreven zijn en dat zou helemaal de spanning in de groep verhogen. Probleem natuurlijk is dat de kans groot is dat een deel van de groep zich schuldig zal voelen en het dus wellicht half half zal zijn en Hans toch wel enkele "clues" zal krijgen en het dus ook aannemelijk kan zijn dat ie toch écht juist gokt... geweldig toch die intriges he!