Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren

djennix07 feb 2017, 20:36

51
Ik geloof net dat de mol WEL gedrukt heeft omdat er al meerdere kandidaten hadden aangegeven dat ze toch gingen drukken. Dan zijn er voor de mol 2 opties:
1. drukken: de ambitieuze kandidaat zijn, meepraten met de rest, zich profileren als een go-getter
2. niet drukken: veel acteerwerk presteren om te verhullen dat je eigenlijk toch doorgaat, of je nu drukt of niet.

Hangt er allemaal van af hoe je het bekijkt. Het lijkt mij gewoon veel minder werk voor de mol om gewoon te drukken en al safe te zijn

weyns196007 feb 2017, 21:06

426
djennix schreef:Ik geloof net dat de mol WEL gedrukt heeft omdat er al meerdere kandidaten hadden aangegeven dat ze toch gingen drukken. Dan zijn er voor de mol 2 opties:
1. drukken: de ambitieuze kandidaat zijn, meepraten met de rest, zich profileren als een go-getter
2. niet drukken: veel acteerwerk presteren om te verhullen dat je eigenlijk toch doorgaat, of je nu drukt of niet.

Hangt er allemaal van af hoe je het bekijkt. Het lijkt mij gewoon veel minder werk voor de mol om gewoon te drukken en al safe te zijn
Als je je inschrijft voor dit spel, wil je ook meedoen en wil je niks aan het toeval overlaten, dus: je drukt. Kinderspel voor de mol want er wordt sowieso op die knop gedrukt - al zien we niet wie wel en wie niet heeft gedrukt of in welke volgorde.

ex-molinator07 feb 2017, 22:22

3483  Uma
weyns1960 schreef:...- al zien we niet wie wel en wie niet heeft gedrukt of in welke volgorde.
Toch wel hoor, 6 hebben gedrukt en 5 niet (enkel de volgorde kan je als kijker niet echt bepalen).

Thibaud Dedier07 feb 2017, 22:43

Deelnemer  46
Weet niet of het jullie meer inzicht bijbrengt, maar gewoon even een weetje: wij hebben gisteren met meer dan de helft van de cast van vorig jaar (Bruno, Issa, Ruth, Manuela , Stijn en ikzelf) samen gekeken naar de eerste aflevering: we zaten meteen allemaal samen te roepen: "DRUK, DRUK DAN TOCH !" (for the record: Ruth inclusief!). Je kan hier immers niet vergelijken met vorig jaar (bvb de slachthuisproef vorig jaar of de paardenrenbaan) want in dit geval kenden de kandidaten elkaar nog niet en hadden ze ook nauwelijks de mogelijkheid om echt te overleggen.

Ik denk dus dat het maar des mensen is dat de meesten zouden drukken en het dus eigenlijk weinig zegt over de mol. De Mol wist immers maar al te goed dat hij/zij niet moest drukken want dat op 10 personen er sowieso wel minstens één iemand zou drukken.

In die zin denk ik te mogen stellen dat het evenzeer bitter weinig zegt over de karakters van de kandidaten...

Sam07 feb 2017, 23:06

35
Dat was mijn redenering ook. Hoe vriendelijk dat ik als mens ook ben. Je maakt een filmpje, vult die vragenlijsten in , doet het interview. Als je dan wordt gekozen uit 6000 inschrijvingen ga je toch niet twijfelen om te drukken? Dan zou ik toch echt wel mee willen. Wat is die 5000euro nu als je het groter geheel bekijkt? Ik zou gaan voor de ervaring . Dat zegt niks over je persoonlijkheid vind ik.

ex-molinator07 feb 2017, 23:28

3483  Uma
Thibaud Dedier schreef:...
De Mol wist immers maar al te goed dat hij/zij niet moest drukken want dat op 10 personen er sowieso wel minstens één iemand zou drukken.
100 % akkoord (en ikke .. ik zou 100 % zeker gedrukt hebben, met het risico zelfs te vroeg gedrukt te hebben).

Ik denk ook dat het natuurlijk is dat je in het begin toch een beetje de kat uit de boom kijkt en niet 100% op je gemak bent en dus je temperament in toom probeert te houden en het rationele tracht te laten overheersen (in zoverre de situatie het toelaat). Als kijker moeten we dan ook heel goed beseffen dat we flarden zien en onszelf een bepaald beeld opdringen adhv zeer beperkte informatie en daarop verder bouwen (en zo in een tunnelvisie terecht komen).

frank.troch08 feb 2017, 11:32

253  Yens
Thibaud Dedier schreef:Weet niet of het jullie meer inzicht bijbrengt, maar gewoon even een weetje: wij hebben gisteren met meer dan de helft van de cast van vorig jaar (Bruno, Issa, Ruth, Manuela , Stijn en ikzelf) samen gekeken naar de eerste aflevering: we zaten meteen allemaal samen te roepen: "DRUK, DRUK DAN TOCH !" (for the record: Ruth inclusief!). Je kan hier immers niet vergelijken met vorig jaar (bvb de slachthuisproef vorig jaar of de paardenrenbaan) want in dit geval kenden de kandidaten elkaar nog niet en hadden ze ook nauwelijks de mogelijkheid om echt te overleggen.

Ik denk dus dat het maar des mensen is dat de meesten zouden drukken en het dus eigenlijk weinig zegt over de mol. De Mol wist immers maar al te goed dat hij/zij niet moest drukken want dat op 10 personen er sowieso wel minstens één iemand zou drukken.

In die zin denk ik te mogen stellen dat het evenzeer bitter weinig zegt over de karakters van de kandidaten...
Klopt wel Thibaud, maar juist daarom denk ik dat de mol wel gedrukt heeft om mee het vliegtuig op te gaan. Ik kan me echt moeilijk voorstellen dat ze Hans volgende week zomaar bij de groep gaan voegen, dit zal eerder een groepsbeslissing zijn waar de programmamakers geen 100% vat op hebben. De meeste zekerheid hebben ze als de mol wel gedrukt heeft, met een backup plan voor als hij/zij niet bij de 5 snelste zou zijn geweest. Het feit dat Eline als eerste direct en duidelijk zegt: Ik ga drukken, is een beetje zoals Hanne haar tactiek vorig jaar bij het liegen. Als zij als mol verplicht is om te drukken is dit immers de beste tactiek, want anders loopt ze het risico bij een kandidaat te zitten die zegt dat hij/zij niet gaat drukken en dan ontstaat er sneller verdenking. Nu heeft ze dit van zich kunnen afschuiven door direct open kaart te spelen. Ze was dan wel niet bij de vijf snelste, maar ik denk dat dit niet gepland was en dat er dan nog wel een backup plan klaar lag voor moest ze er niet bijgeraakt zijn 😂

Thibaud Dedier08 feb 2017, 17:48

Deelnemer  46
frank.troch schreef:Klopt wel Thibaud, maar juist daarom denk ik dat de mol wel gedrukt heeft om mee het vliegtuig op te gaan. Ik kan me echt moeilijk voorstellen dat ze Hans volgende week zomaar bij de groep gaan voegen, dit zal eerder een groepsbeslissing zijn waar de programmamakers geen 100% vat op hebben. De meeste zekerheid hebben ze als de mol wel gedrukt heeft, met een backup plan voor als hij/zij niet bij de 5 snelste zou zijn geweest. Het feit dat Eline als eerste direct en duidelijk zegt: Ik ga drukken, is een beetje zoals Hanne haar tactiek vorig jaar bij het liegen. Als zij als mol verplicht is om te drukken is dit immers de beste tactiek, want anders loopt ze het risico bij een kandidaat te zitten die zegt dat hij/zij niet gaat drukken en dan ontstaat er sneller verdenking. Nu heeft ze dit van zich kunnen afschuiven door direct open kaart te spelen. Ze was dan wel niet bij de vijf snelste, maar ik denk dat dit niet gepland was en dat er dan nog wel een backup plan klaar lag voor moest ze er niet bijgeraakt zijn 😂
Steekhoudende redenering. Maar enige nuancering: Ik denk ook dat er nog een "proef" gaat zijn waarbij de groep zal beslissen of Hans mag terug komen of niet. Maar : even ter vergelijking met de situatie van Ruth vorig jaar : zij had ook nog altijd de mogelijkheid om drie keer te gokken. Ik verdacht haar een beetje en was daarom categoriek tegen de terugkeer : mijn redenering was: als zij de mol was, dan zou ze dus ...rarara...toch wel goed gegokt hebben zeker en voilà terug in het spel zitten (maar wel met 5000 euro minder in de pot). Ik wilde die hypothese wel eens testen. Helaas voor Ruth, was ze de mol niet ...met alle gekende gevolgen van dien 😉

Met andere woorden : stel dat Hans de Mol is en niet mag terugkeren van de groep, zal er zeker nog een "vangnet" zoals boven beschreven zijn en dat zou helemaal de spanning in de groep verhogen. Probleem natuurlijk is dat de kans groot is dat een deel van de groep zich schuldig zal voelen en het dus wellicht half half zal zijn en Hans toch wel enkele "clues" zal krijgen en het dus ook aannemelijk kan zijn dat ie toch écht juist gokt... geweldig toch die intriges he!

billie.holiday08 feb 2017, 17:49

462  Bert
In de weerspiegeling van de rode knop zie je wie op welk tijdstip drukt. Dit was bij de herhaling van de 6 mensen die gedrukt hebben . Bij Davey kon ik het niet zien , maar bij de andere 4 zag je best wel dat ze direct afgedrukt hadden. Sam zat op 58sec , Robin op 56. Eline heeft op 25 seconden ongeveer afgedrukt.

geertn44408 feb 2017, 18:04

236
Zeker van Eline ? Ik dacht dat ze ook direct had afgedrukt (of vrij snel), maar dan later om "zeker" te zijn nogmaals drukt ("ik had toch gedrukt nie") . Ik denk dat ze twee keer gedrukt heeft -voor de zekerheid. Ga het nog eens bekijken

ex-molinator08 feb 2017, 18:06

3483  Uma
Thibaud Dedier schreef:...
Maar : even ter vergelijking met de situatie van Ruth vorig jaar : zij had ook nog altijd de mogelijkheid om drie keer te gokken.
3x?
2x toch (eigenlijk ben ik er zeker van)

ivm Hans: Als het echt van de groep afhangt of Hans mag blijven dan kan hij de mol niet zijn want het risico bestaat dan dat hij helemaal niet mag blijven - en met een vangnet scenario zou Hans dan toch nog blijven tegen de wil in van de groep.
Dat is echt conflicten veroorzaken en dat is een te groot risico voor de reputatie van het programma (er is al eens een echte crisis geweest in DEMOl en de psycholoog is moeten tussenkomen). Dit is het soort intrige waarmee het programma "Temptation Island" allures zou krijgen ( en dan is de lol er ook af bij mij).

frank.troch08 feb 2017, 18:11

253  Yens
Thibaud Dedier schreef:Steekhoudende redenering. Maar enige nuancering: Ik denk ook dat er nog een "proef" gaat zijn waarbij de groep zal beslissen of Hans mag terug komen of niet.
De pot is erg hoog al, wie weet steekt de mogelijke terugkeer (of niet terugkeer) van hans daar wel een stokje voor 🙂

Iets in de trend van: pot behouden maar hans terug en heeft automatisch een vrijstelling, en er vallen 2 kandidaten af op het einde van de aflevering OF pot leeg, hans niet terug en er valt maar 1 iemand af.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7