Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren

Jansen23 feb 2017, 12:37

3423  Yens
Taupie02 schreef:Ik had ergens in een ander topic de volgende redenering over deze nummerplaat : als eerste (1) en als laatste (Z) in Zuid Afrika (ZA) en dan 4+3+1 = 8 en de 8e letter van het alfabet (om opnieuw link tussen letters en alfabet te maken zoals bij 1 en Z) begint met H....
Plausibel hoor 🙂 Alleen zou ik het dan zien als een link naar Hans als winnaar van het spel. Ik zie in Hans geen Mol maar des te meer als winnaar van het spel. Hij is in mijn ogen een zeer aangename en bovenal zeer intelligente man!!

Taupie0223 feb 2017, 12:41

53
Ik ben het volkomen met jou eens (intelligent en aangename man) maar zou het net daarom niet een ideale mol kunnen zijn ?

Jansen23 feb 2017, 12:47

3423  Yens
Frolva schreef:Voor alle duidelijkheid: het gaat om groene letters en cijfers; de achtergrond is gewoon wit.
Euh ja, dat wist ik wel hoor, als ik het heb over een groene nummerplaat, bedoel ik vanzelfsprekend een witte nummerplaat met groene letters.

masterveecee23 feb 2017, 12:50

3547  Sven
eveline.vanhemel schreef:Euh ja, dat wist ik wel hoor, als ik het heb over een groene nummerplaat, bedoel ik vanzelfsprekend een witte nummerplaat met groene letters.
Ik vermoed dat er bedoeld wordt dat je op de foto eerder een groene schijn dan een rode ziet 😉

Jansen23 feb 2017, 12:52

3423  Yens
masterveecee schreef:Ik vermoed dat er bedoeld wordt dat je op de foto eerder een groene schijn dan een rode ziet 😉
Zou kunnen, maar die schijn komt misschien ook wel van het lampje boven de nummerplaat?

masterveecee23 feb 2017, 12:54

3547  Sven
eveline.vanhemel schreef:Zou kunnen, maar die schijn komt misschien ook wel van het lampje boven de nummerplaat?
Dat is eerder blauw. En mocht het rode letter zijn, dan zien die letters er zwart uit door dat blauw licht

Frolva23 feb 2017, 13:36

2204
eveline.vanhemel schreef:Zou kunnen, maar die schijn komt misschien ook wel van het lampje boven de nummerplaat?
Laat ik het omdraaien: voor mij wijst niets er op dat de achterste nummerplaat geen reglementaire nummerplaat is.

Jansen23 feb 2017, 13:43

3423  Yens
masterveecee schreef:Dat is eerder blauw. En mocht het rode letter zijn, dan zien die letters er zwart uit door dat blauw licht
Frolva schreef:Laat ik het omdraaien: voor mij wijst niets er op dat de achterste nummerplaat geen reglementaire nummerplaat is.
Het kan allemaal 🙂 Het blijven allemaal hypotheses he. Maar stel nu dat de achterste nummerplaat (de officiële plaat die door DIV afgeleverd is) effectief groen is, dan blijft het toch nog vreemd om vooraan met een rode rond te rijden? En de stelling dat het puur toeval of een sfeershot is dat die plaat in beeld komt, lijkt me moeilijk te geloven. De plaat komt echt wel heel duidelijk in beeld en dat als eerste zichtbare gegeven in de nieuwe reeks 🙂

Vikken24 feb 2017, 19:21

65
Ik ben al een tijdje die Oos-Londen aan het proberen te linken aan de deur met de opschriften van John Pearson & The swallow of london. (Over beide valt weinig terug te vinden op internet, dus vermoed ik ook dat dit geen bestaande namen zijn.)

Maar met Swallow kom ik niet verder dan Smokey Swallows, een reeds opgedoekt restaurant in Oos-Londen.
In Oos-Londen is ook wel een Pearson-Institute.

(ffn terzijde, met zowel de Letters van John Person als The Swallow of Londen kan je Hans maken, hoewel niet hoog op mijn verdenklijstje staat :p)

ex-molinator24 feb 2017, 20:41

3483  Uma
Vikken schreef:(ffn terzijde, met zowel de Letters van John Person als The Swallow of Londen kan je Hans maken, hoewel niet hoog op mijn verdenklijstje staat :p)
Maak daar Pearson van, en dan klopt het. 😉

Voor de rest: interessante denkpiste die je gevolgd hebt, zeker de moeite waard.

Frolva24 feb 2017, 21:45

2204
eveline.vanhemel schreef:Maar stel nu dat de achterste nummerplaat (de officiële plaat die door DIV afgeleverd is) effectief groen is, dan blijft het toch nog vreemd om vooraan met een rode rond te rijden?
Dat is dan inderdaad vreemd, maar dan is het al geen zelf gefabriceerde plaat met het doel er een tip in te verstoppen. 😉

Mateo24 feb 2017, 22:11

870
eveline.vanhemel schreef:. Verder boeit deze editie van de Mol me vooral omdat ik in een ver verleden (1982-1987) in Zuid-Afrika gewoond heb.
Wat leuk om te lezen, en jouw kennis is ook handig voor ons als speurders hier! Ben benieuwd naar je volgende ideeën.