Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren

Tobees28 feb 2017, 02:57

19
Rik schreef:Het ei vinden als Mol tijdens het spel en niks zeggen over die tunnel zou een oerdomme zet zijn voor een mol. Zo trek je alle verdenkingen naar jezelf. En dat is het laatste dat je wil als Mol. Daarna eens snel het café vinden is anders ook wel verdacht. Anders wel toevallig dat deze opdracht lukte voor deze groep die voor de rest nog niet te veel gelukt is.

Rik,
Ten eerste liggen ze al heel erg achter bij het scrabbelspel
Ten tweede: Het spel is dan al ver gevorderd, de deelnemers moeten steeds verder in het doolhof voor letters => het is niet omdat het ei in een tunnel wordt gevonden dat iedereen daarmee weet waar die tunnel ligt. Niemand van de deelnemers zegt waar hij of zij al gezocht heeft, iedereen loopt als "kiekens" zonder kop door elkaar. Ze delen die informatie niet, omdat ze allemaal ook naar dat gouden ei aan het zoeken zijn ... is trouwens heel duidelijk te zien bij oa Bertrand! Ook Sam is constant bezig met dat gouden ei (denkt dat Eline het al lang heeft).

Je kan als mol ook perfect in de tunnel wachten met het ei in je handen ... als er iemand aan komt dan loop je er zogezegd net mee weg en roep je "mannen er is hier een tunnel!" Nogmaals: niemand weet wie waar aan het lopen is, er is totaal geen coördinatie (net omdat ze allemaal het gouden ei zoeken!) ... het zou helemaal niet zo erg opvallen als je even stilstaat hoor ... het doolhof is groot genoeg!

Het zou ook niet opvallen als de vinder van het gouden ei het juiste café als eerste weet te vinden. Elke deelnemer, mol of niet, zou voor die persoonlijke 3000 euro gaan, dat is echt niet verdacht hoor! Dus zou je hier als mol gemakkelijk 3000 euro kunnen verdien zonder dat er iemand argwaan heeft!

Noptje28 feb 2017, 03:01

181
Tobees schreef:NAtuurlijk weet de mol wat er aan het gouden ei vasthing, zeg ik ook in mijn post.
Het is niet omdat je het gouden ei vindt, dat je moet zeggen waar je het hebt gevonden hé!!!
Als je als mol zo dicht bij dat ei staat (en natuurlijk weet de mol dat het in de tunnel ligt) dan neemt hij dat zeker en vast => hij kan zo 3000 euro verdienen! En als mol weet je ook welk café je moet zoeken de dag nadien en win je dus altijd van de groep!
Dus Sam neemt het ei niet => geen mol
Hans heeft het ei, maar kan vervolgens niet op tijd het café vinden => geen mol
En wie zegt dat de mol werd ingelicht over de locatie van het ei?
Jij verondersteld dit, enkel en alleen omdat de mol op de hoogte is van de komende proeven. Echter, voor de productie maakt het niks uit of de mol het ei vind of niet, die 3000€ zijn ze toch sowieso kwijt, dus misschien hebben ze gewoon beslist om het niet te vertellen, zodat iedereen een eerlijke kans krijgt om het persoonlijk geld te verdienen. Dit lijkt me de meest faire keuze.

Tobees28 feb 2017, 03:08

19
Noptje schreef:En wie zegt dat de mol werd ingelicht over de locatie van het ei?
Jij verondersteld dit, enkel en alleen omdat de mol op de hoogte is van de komende proeven. Echter, voor de productie maakt het niks uit of de mol het ei vind of niet, die 3000€ zijn ze toch sowieso kwijt, dus misschien hebben ze gewoon beslist om het niet te vertellen, zodat iedereen een eerlijke kans krijgt om het persoonlijk geld te verdienen. Dit lijkt me de meest faire keuze.

Ik snap je redenering, maar in "de mol" is er niets fair! Het is de mol tegen de rest en soms ook de kandidaten onderling tegen elkaar. Zie maar naar wat er met Marzena is gebeurd! Nog nooit eerder is de voorlaatste kandidaat bij de eliminatie moeten afvallen. De geest van spel is "de laatste valt af" => is het meest eerlijke ==> maar nee, in "de mol" kan alles en is er niets fair. En als de mol 3000 euro uit de pot kan houden ten nadele van de groep en ten voordele van hemzelf .... dan zou hij dat zeker doen.
Als de mol in de groep zit dan heeft hij geen belang naar wie het geld gaat ... dan volg ik je gedeeltelijk ... dan heeft hij zelfs een unieke kans om zich minder verdacht te maken door de groep te laten winnen (het geld wordt toch uitgekeerd) ==> Eline en Davey hebben hier een sleutelrol in het binnenhaalen van die 3000 euro > dit maakt hen verdachter voor mij. Robin die de knikkers eerst goed telt (59) en dan daarna bij de berekening het fout zegt 58 => heeft hier een aandeel in om de groep te laten falen (wat uiteindelijk niet lukt) ==> maar de mol had hier in de groep geen reden tot mollen dus dat maakt Robin minder verdacht!

En de mol wist zeker af van die tunnel => daarom vind je hem nog niet direct terug in het doolhof, maar als hij er vlak naast staat dan herkent de mol de tunnel zeker en vast en neemt het ei! Daarom Sam geen mol!

Bumblebee28 feb 2017, 03:32

13
Kzou toch niet zomaar durven zeggen dat de mol van die tunnel wist. Indien de mol van de tunnel wist en mag meedoen voor €3000, dan kan je sowieso Robin, Annelies en Sam schrappen als mol. Sam staat er idd gewoon tegen en Robin en Annelies geven hun kansen eigenlijk op door te scrabbelen.

masterveecee28 feb 2017, 07:32

3547  Sven
ik zou zeggen: let op mijn jullie TUNNELvisiei :mrgreen:

ontopic: ik had wel de indruk dat Hans oprecht blij was bij het vinden van het ei. Natuurlijk, stel dat ze idd niks hadden gezegd van de productie waar het lag, dan kan hij als mol ook blij zijn op dat moment omdat hij het gevonden heeft.
Btw: dat Robin en Annelies in het nadeel waren voor het gouden ei (staat hierboven), dat heb ik mij ook bedacht

Danilo Topo28 feb 2017, 08:11

3
Noptje schreef:En wie zegt dat de mol werd ingelicht over de locatie van het ei?
toch enen die et logisch bekijkt 😉

Molliarty28 feb 2017, 08:28

157
Volgens mij was de mol indd op de hoogte van de proef, maar daarom nog niet van de locatie van het gouden ei.
Stel hij was op de hoogte, loopt ie toch wat rond in dat doolhof, gaat naar die tunnel, pakt dat ei en met dat ei dan ook simpelweg de 3000 euro. Niks voor de groep, wel voor hem/haar!

Ik denk persoonlijk dat de mol niet op de hoogte was van de locatie van dat ei, gewoonweg omdat ie dan ook als "kandidaat" mee kan doen, en MOEST die het ei niet vinden, nog altijd de dag erna kan proberen het geld uit de groep te houden met de opdracht die eraan vast hing.

geert.corens28 feb 2017, 08:42

8
Tobees schreef:
De 3000 euro werd sowieso uitgekeerd ... aan de groep of aan de vinder van het gouden ei. Als de mol het ei zou hebben, dan wint hij de café/golf proef toch altijd = >hij wordt op voorhand over alle proeven op de hoogte gebracht en dus weet hij ook om welk café het gaat. Dus als de mol het ei heeft, kan de groep nooit winnen
Wie zegt er dat die 3000 Euro sowieso werd uitgekeerd ? Wat als noch Hans, noch de groep het juiste café hadden gevonden ?

Jansen28 feb 2017, 08:43

3423  Yens
Volkomen gelijk Noptje, in verschillende artikels naar aanleiding van de start van De Mol dit jaar, is dat trouwens gezegd: de Mol wordt gebriefd over de opdracht maar niet over de details. En de locatie van het gouden ei is zo'n detail. Het zou trouwens maar erg zijn als de mol alles op voorhand wist, zelfs de Mol speelt het "spelletje" graag. En in dit geval was er ook geen meerwaarde dat de Mol wist waar het gouden ei zich bevond. Het geld ging sowieso naar ofwel degene die het gouden ei gevonden heeft ofwel naar de groep. Kwijt waren ze het sowieso.

Frolva28 feb 2017, 08:57

2204
masterveecee schreef:Btw: dat Robin en Annelies in het nadeel waren voor het gouden ei (staat hierboven), dat heb ik mij ook bedacht
Dan ga je er van uit dat het gouden ei gevonden kan worden door in het doolhof rond te lopen / door niet te scrabbelen.

Dat was nu wel zo, maar dat wisten de kandidaten niet (met zekerheid) toen ze hun rol in de opdracht kozen. :mrgreen:

Nlls28 feb 2017, 09:12

16
masterveecee schreef: Btw: dat Robin en Annelies in het nadeel waren voor het gouden ei (staat hierboven), dat heb ik mij ook bedacht
Volgens mij waren zij absoluut in het voordeel voor het gouden ei.
Zij wisten perfect ,als ze hun kaart correct gebruikten, in welk deel van het doolhof er nog niemand geweest was.

masterveecee28 feb 2017, 10:29

3547  Sven
Nlls schreef:Volgens mij waren zij absoluut in het voordeel voor het gouden ei.
Zij wisten perfect ,als ze hun kaart correct gebruikten, in welk deel van het doolhof er nog niemand geweest was.
correct 😉
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 17