Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren

annick.neskens14 mar 2017, 09:27

128
sandra.impe schreef:Omdat ze ja heeft geantwoord op de vraag en haar mol goed in de gaten wou houden of hij wel degelijk sliep.
Zou Robin gezegd hebben dat hij niet geslapen had, indien hij deze proef wou saboteren?

nite14 mar 2017, 10:47

110
eline.steenhaut schreef:Volgens mij was ze haar molboekje aan het invullen in de caravan. Misschien twijfelde ze en wilde ze alles nog eens goed overdenken voor de eliminatieronde?
Denk ik ook. Ze kon die tijd gebruiken om het mollenboekje in te vullen/na te lezen. Iets wat ze niet zo goed had gekund achteraan in de auto.

kristien.leys14 mar 2017, 10:58

46
Er zit inderdaad iets dubbelzinnig in: Er moeten 2 mensen geslapen hebben in bed met electroden, en dat is niet gebeurd. Dus proef mislukt!
Maar op de vraag :Heeft de mol geslapen in de caravan? Dus Davey sliep, maar Annelies sliep ook op de bank.... Zou je eigenlijk "ja "moeten gezegd hebben, in de veronderstelling dat Annelies de mol is. Dus geen geld verdiend, maar ook een vraag mis voor de eliminatieproef, die toch heel belangrijk is!

ex-molinator14 mar 2017, 11:06

3483  Uma
kristien.leys schreef:Er zit inderdaad iets dubbelzinnig in: Er moeten 2 mensen geslapen hebben in bed met electroden, en dat is niet gebeurd. Dus proef mislukt!
Maar op de vraag :Heeft de mol geslapen in de caravan? Dus Davey sliep, maar Annelies sliep ook op de bank.... Zou je eigenlijk "ja "moeten gezegd hebben, in de veronderstelling dat Annelies de mol is. Dus geen geld verdiend, maar ook een vraag mis voor de eliminatieproef, die toch heel belangrijk is!
Dit klopt.
Voor de opdracht worden de regels uitgelegd. En daar wordt slapen gedefinieerd.
De eliminatievragen werden echter gesteld voor die opdracht en voor de uitleg over die opdracht. En "geslapen" moet dan in een taalcontext bekeken worden, en niet in de wetenschappelijke context. De opdracht kan dus gezien de reglementen falen maar de mol kan wel in de caravan geslapen hebben. (er zat ook een medewerker van de regie in de caravan (wiens oordeel bepalend kan zijn).

chicawah.janssen14 mar 2017, 11:17

8153
Volgens mij verdenkt Annelies Robin. Ik vermoed dat zij op de caravanvraag "nee" geantwoord heeft. Dat zou verklaren waarom ze Robin uit zijn slaap hield (en Davey maar door liet maffen). Dat ze koste wat kost in de caravan wil blijven, is waarschijnlijk omdat ze de controle wil behouden over de proef. Dat Davey zo lang slaapt, is mooi meegenomen. Die ging ze dus zeker niet wakker maken.
Misschien vermoedt (of weet) ze dat Eline ook Robin verdenkt en wil ze daarom Eline weghouden uit de caravan?
Raar dat Robin zich hier zo weinig gemoeid heeft. Dat doet mij denken dat hij de mol is. Het kan de mol niet schelen wie slaapt en wie niet slaapt, want hij krijgt toch altijd een groen scherm. De kans dat de proef ging slagen was heel klein, dus veel mollen moest hij niet doen, behalve Sam aansporen wild te rijden zodat Annelies niet kon slapen (want Davey had wel geslapen en er mocht dus niemand meer slapen).

Jansen14 mar 2017, 11:40

3423  Yens
chicawah schreef:Volgens mij verdenkt Annelies Robin. Ik vermoed dat zij op de caravanvraag "nee" geantwoord heeft. Dat zou verklaren waarom ze Robin uit zijn slaap hield (en Davey maar door liet maffen). Dat ze koste wat kost in de caravan wil blijven, is waarschijnlijk omdat ze de controle wil behouden over de proef. Dat Davey zo lang slaapt, is mooi meegenomen. Die ging ze dus zeker niet wakker maken.
Misschien vermoedt (of weet) ze dat Eline ook Robin verdenkt en wil ze daarom Eline weghouden uit de caravan?
Raar dat Robin zich hier zo weinig gemoeid heeft. Dat doet mij denken dat hij de mol is. Het kan de mol niet schelen wie slaapt en wie niet slaapt, want hij krijgt toch altijd een groen scherm. De kans dat de proef ging slagen was heel klein, dus veel mollen moest hij niet doen, behalve Sam aansporen wild te rijden zodat Annelies niet kon slapen (want Davey had wel geslapen en er mocht dus niemand meer slapen).
Robin deed ook weer raar he toen Sam aan het stuur zat: eerst spoorde hij Sam aan om rustig te rijden om daarna het tegenovergestelde te zeggen dat hij sneller moest rijden omdat ze anders niet op tijd op de bestemming zouden komen.
Weet niet wat ik hieruit moet afleiden: ofwel schept hij moedwillig verwarring bij Sam ofwel zien we hier weer even de irritante Robin opduiken (volgens mij wel het enige moment gisteren dat hij vervelend deed).

chicawah.janssen14 mar 2017, 11:48

8153
eveline.vanhemel schreef:Robin deed ook weer raar he toen Sam aan het stuur zat: eerst spoorde hij Sam aan om rustig te rijden om daarna het tegenovergestelde te zeggen dat hij sneller moest rijden omdat ze anders niet op tijd op de bestemming zouden komen.
Weet niet wat ik hieruit moet afleiden: ofwel schept hij moedwillig verwarring bij Sam ofwel zien we hier weer even de irritante Robin opduiken (volgens mij wel het enige moment gisteren dat hij vervelend deed).
Moedwillig verwarring stichten door irritant te doen... en niet voor het eerst.

ex-molinator14 mar 2017, 12:20

3483  Uma
chicawah schreef:Moedwillig verwarring stichten door irritant te doen... en niet voor het eerst.
Och, het is misschien echt zijn temperament. En eens je dat doorhebt dan kan je dat relativeren. Ik denk dat ik er goed overweg mee zou kunnen en hem daar ook mee zou kunnen plagen (en voor zover ik heb kunnen vaststellen kan hij ook tegen een steekje en een stootje).

chicawah.janssen14 mar 2017, 15:58

8153
Ik ben benieuwd naar jullie ideeën over de caravanproef. Hierbij mijn theorie.

De meesten hebben waarschijnlijk "nee" geantwoord op de caravanvraag omdat ze zich niets over een caravan kunnen herinneren. Behalve... de mol.
Annelies verdenkt Robin en wil dus verhinderen dat hij slaapt, vandaar dat ze hem om de haverklap controleert en Davey lang laat maffen zonder checken. Dat Davey lang slaapt, is voor haar superhandig: ze kan in de caravan blijven en dus verhinderen dat iemand anders de proef beïnvloedt. En intussen zelf wat slapen, altijd mooi meegenomen.
Davey verdenkt Robin en vindt het natuurlijk super dat die niet slaapt. Hij wil wel de proef doen slagen en aangezien Sam al zo goed als slaapt in de auto, heeft hij er geen probleem mee dat Sam probeert om in de caravan te slapen. Dat lukt niet. De kans dat de proef nog slaagt is klein. Davey weet van zichzelf dat hij wel zal slapen. Hoe langer hij slaapt, hoe minder saboteerkansen voor de mol én hoe groter de kans dat iemand die hem als mol verdenkt het antwoord op de vraag verkeerd heeft, wat zijn eigen kansen vergroot.
Eline verdenkt Davey en probeert Davey achter het stuur te houden, want dan kan hij noch slapen noch saboteren en dan heeft ze het antwoord op de vraag juist.
Robin is de mol en wil de proef doen mislukken. Hij moet daarvoor verhinderen dat er na Davey nog iemand slaapt, dus laat hij Sam rijden en stookt hem op om snel en dus wild te rijden zodat er in de caravan niet geslapen wordt.

Ik ben benieuwd naar jullie visie.

rob.degrootte14 mar 2017, 16:31

27
Davey (mijn molletje) heeft toch maar lekker als enige een deftige nachtrust gehad ... toch volgens de analyse van de electroden in Brussel (Tzal wel waar zijn zeker? 😃) . Lekker uitgerust mollen de volgende dagen! :batman:
Nochtans niet evident gezien de situatie, 2 koffies, hobbelige caravan, ... . Slaappilletje van de productie gekregen misschien? "Vroeger sliep ik vaak in een camion" Je moet het maar bedenken hè :mrgreen:
Om daarna bij de eliminatie er moe en versufd uit te zien terwijl je als enige goed geslapen hebt. Als Gilles hem als 1e aanspreekt zet hij zijn slaapkop nog wat in de verf. Topacteur!

jana.deman14 mar 2017, 16:39

37
chicawah schreef:Ik ben benieuwd naar jullie ideeën over de caravanproef. Hierbij mijn theorie.

De meesten hebben waarschijnlijk "nee" geantwoord op de caravanvraag omdat ze zich niets over een caravan kunnen herinneren. Behalve... de mol.
Annelies verdenkt Robin en wil dus verhinderen dat hij slaapt, vandaar dat ze hem om de haverklap controleert en Davey lang laat maffen zonder checken. Dat Davey lang slaapt, is voor haar superhandig: ze kan in de caravan blijven en dus verhinderen dat iemand anders de proef beïnvloedt. En intussen zelf wat slapen, altijd mooi meegenomen.
Davey verdenkt Robin en vindt het natuurlijk super dat die niet slaapt. Hij wil wel de proef doen slagen en aangezien Sam al zo goed als slaapt in de auto, heeft hij er geen probleem mee dat Sam probeert om in de caravan te slapen. Dat lukt niet. De kans dat de proef nog slaagt is klein. Davey weet van zichzelf dat hij wel zal slapen. Hoe langer hij slaapt, hoe minder saboteerkansen voor de mol én hoe groter de kans d...
mijn visie:

één ding vond ik heel duidelijk (akkoord met post hierboven):
Eline verdenkt Davey + heeft 'nee' geantwoord op de caravanvraag: probeert Davey zo lang mogelijk achter het stuur te houden (= davey blijft wakker + kan niet saboteren in de caravan)

andere zaken vond ik moeilijker te interpreteren:
- Annelies zit op een cruciale positie door de hele opdracht door in de caravan te zitten: zij bepaalt wanneer ze op de schakelaar drukt (doet dit bij Robin een paar keer tergend traag) + kan ook kandidaten wakker houden
Als zij de mol is, weet ze dat Robin niet geslapen heeft terwijl er wel gereden is en dat ze daarna Davey dus rustig kan laten slapen, en liefst zo lang mogelijk zodat het voor de 2de kandidaat bijna onmogelijk wordt om in de korte resterende tijd/afstand nog in slaap te geraken. Daarna neemt ze het bovendien zelf in handen door in bed te kruipen en niet te slapen. Als ze niet de mol is, is het idd weinig waarschijnlijk dat ze Davey verdenkt. Wel kan het zijn dat ze Robin verdenkt en hem subtiel probeert wakker te houden, of het is ook mogelijk dat ze Eline verdenkt en de beslissingen zo stuurt dat Eline nooit in het bed terecht komt. (misschien heb ik iets gemist: maar iemand een idee waarom Eline als enige niet probeert om te slapen?)
- Robin: als hij de mol is, geldt dezelfde redenering als bij Annelies hierboven: eerst zelf veel tijd verliezen door als eerste in het bed te kruipen + deken over zijn hoofd trekken zodat Annelies bijna onmogelijk kan zien dat hij niet slaapt. (waarom laat hij de caravan 5min rijden als hij weet dat hij wakker is??) daarna: hij weet dat hij 5min niet geslapen heeft terwijl de caravan reed, en dat er dus nog 2 kandidaten de slaap moeten vatten, met maar 5minuten straftijd over in totaal. hij heeft er alle baat bij Davey zo lang mogelijk te doen slapen zodat de laatste kandidaat geen tijd meer heeft om nog de slaap te vatten + jaagt Annelies vlak voor ze in bed kruipt nog eens op dat ze m o e t slapen + werkt Sam op de zenuwen tijdens het rijden. Als Robin niet de mol is: wie verdenkt hij dan? dat kan ik niet afleiden.
- Davey: dronk 2 koppen koffie vooraf - deed dat blijkbaar nogal ostentatief, want Eline en nog een andere kandidaat (Sam of Robin?) zeggen er iets over. Maar is dan opeens toch heel moe. Raar. Zat er een slaapmiddel in/bij de koffie? Was het deca? Ook hier weer dezelfde redenering: Als hij de mol is, weet hij dat hij iedereen een hak zet die 'nee' heeft geantwoord door lekker toch te slapen + dat Robin al 5min straftijd heeft verspeeld door niet te slapen terwijl er gereden werd en dat hij wellicht zelf ook nog wel minimum een minuut of 2 zal nodig hebben om in te slapen. Daarna wordt het voor de 2de slaper wel erg moeilijk om niet over tijd te gaan. Als Davey niet de mol is, dan gok ik dat hij Eline verdenkt (rare discussie tijdens de duikproef + zij komt niet in het bed terecht)

Mijn belangrijkste vraag hierbij blijft: waarom tolereerden de andere kandidaten dat Annelies de hele tijd in de caravan bleef? is er dan niemand van hen die haar verdenkt?

Wat wil ik nu eigenlijk zeggen? Verwarring! ik zit in de Davey tunnel, maar alles is nog mogelijk. Dit is zo goed gemaakt 🙂

OrthoMol14 mar 2017, 16:42

219
Wat die specifieke vraag betreft ; "heeft De mol geslapen id caravan"? zou je toch gaan denken dat als je logisch nadenkt je zwz 'nee' zou antwoorden. Alleszins, id veronderstelling dat De mol een controlefreak is. Indien De mol dat zou zijn, en ih achterhoofd houdende het gezegde 'jij moe niemand vertrouw nie' doet die zwz geen oog dicht tijdens het lopen ve proef en dan nog in bijzijn van een medekandidaat , afhankelijk dan nog wie die persoon juist mag zijn.
Hier was het dan nog zo goed als constant dezelfde kandidate die het afdwong de caravan vr zich op te eisen, wat het mssn vr de overige kandidaten net iets makkelijker ( ipv moeilijker ) maakte.
Bij deze proef werd het overduidelijk dat Annelies erg wantrouwig staat to haar medekandidaten , en laat nu net dat thema het aansnijpunt zijn vr de proeven die ze dienen af te leggen vandaag....
De mol kan dus wel gestaan/gezeten/gelegen/gehangen hebben id caravan mr van slapen was er weinig sprake
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9