Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren

Kobe09 mar 2017, 22:11

429
annelies-a.-a..vanbelle schreef:Ik vind die ROBIN op basis van de strookjes niet overtuigend. Wat doe je dan met het geel?

ROGBIV vorm je hier, bijna zoals de regenboog toch?
Ja bij naderinzien. Nja die tunnels zijn gewoon te toegankelijk 😲

Kobe09 mar 2017, 22:14

429
Moldedju schreef:Om vanuit deze topic Robin als de mol naar voren te schuiven als conclusie vind ik een beetje te..., tja, .. Robintunnelgedacht.

Het enigste wat je volgens mij vanuit deze topic met 100% zekerheid kan besluiten is dat Davey de mol niet is. Hij zat in de auto en kan dus nooit het plaatje met afspraak bovenaan gelegd hebben.

Daarnaast komt Eline er het meest verdacht uit: ze is verdorie in die papieren aan het zoeken terwijl de andere drie met hun rug naar haar staan. Dat is toch op zijn minst verdacht?

En Robin, dat weten we niet zeker, maar het lijkt er sterk op dat hij de hele tijd aan het bellen was toen AFSPRAAK naar boven werd gelegd.. Dat kan gemonteerd zijn maar ik denk het persoonlijk niet. Hij gaat zo op in dat spelletje aan die telefoon dat de wereld vergaat en de mol kan daar gemakkelijk van gebruik maken.

Annelies dan? Die staat maar wat te dromen, geen stress of niks, terwijl de minste stress haar normaal parten speelt, denk ik niet. Was zij bezig met dat ...
Denk ook dat we Davey kunnen schrappen

1) jouw reden
2) Hans verdacht hem wss
3) Hij is de eerste in beeld en heeft die nummerplaat van ZZA duidelijk niet
4) Doet te veel goede dingen die ik persoonlijk ook zou doen
5) Wordt te veel verdacht

Klaartje09 mar 2017, 22:22

2245  Uma
Ik zal nog eens een lullige opmerking geven.

Zoals gezegd ben ik kleurenblind. Daarstraks kreeg ik een pb van iemand die zei dat ik veel kon leren uit dat beeld met die gekleurde stroken.

Welnu, ik zal u zeggen wat ik zou antwoorden als ze me zouden vragen welke kleuren ik zie in die stroken (genummerd van links naar rechts):

1 = een soort van grijs in mijn ogen
2 = licht beige
3 = heel licht hemelsblauw
4 = hetzelfde als 1 maar iets donkerder (kleur van een onweerslucht in de zomer)
5 = geel (dat is voor mij de enige kleur die ik echt met 100 procent zekerheid kan benoemen)
6 = licht oranje
7 = bruin? of rood?
8 = rood? of bruin? Tussen kleur 7 en 8 zie ik echt geen verschil als ik ze apart bekijk.

Begrijpt u nu mijn probleem. Lullig he!

Moldedju09 mar 2017, 22:50

507  Yens
Klaartje schreef:Ik zal nog eens een lullige opmerking geven.

Zoals gezegd ben ik kleurenblind. Daarstraks kreeg ik een pb van iemand die zei dat ik veel kon leren uit dat beeld met die gekleurde stroken.

Welnu, ik zal u zeggen wat ik zou antwoorden als ze me zouden vragen welke kleuren ik zie in die stroken (genummerd van links naar rechts):

1 = een soort van grijs in mijn ogen
2 = licht beige
3 = heel licht hemelsblauw
4 = hetzelfde als 1 maar iets donkerder (kleur van een onweerslucht in de zomer)
5 = geel (dat is voor mij de enige kleur die ik echt met 100 procent zekerheid kan benoemen)
6 = licht oranje
7 = bruin? of rood?
8 = rood? of bruin? Tussen kleur 7 en 8 zie ik echt geen verschil als ik ze apart bekijk.

Begrijpt u nu mijn probleem. Lullig he!
Ge waart er nochtans bijna!
SPOILER

sherlock09 mar 2017, 22:57

216
Ik weet het eigenlijk niet goed: het zou zomaar eens kunnen dat het schilderij dé grote tip is, alleen zijn er nog enkele pro's & contra's.

CONTRA:

- Wat doe je met het GEEL? Dat past duidelijk niet in de theorie. Als dat er niet bij was, zou het een pak aannemelijker zijn. Ik kan zelf die vierde strook (van rechts) geen ORANJE noemen, dat is voor mij geel.
- Het hele zootje staat dan in omgekeerde volgorde, wat bijzonder vreemd is.

PRO:

- Eigenlijk heb je geen antwoord voor de voorlaatste strook, tweede van links. Maar hier is toch een heel sterk aanknopingspunt. Dat zou namelijk wel eens TAUPE kunnen zijn. En ik laat je meteen de Wikipedia-pagina lezen.

Het zou heel mooi zijn als deze theorie klopt. Alvast chapeau voor de theorie!

chicawah.janssen09 mar 2017, 23:01

8153
Kobe schreef:Denk ook dat we Davey kunnen schrappen

Doet te veel goede dingen die ik persoonlijk ook zou doen
🙂

Molière09 mar 2017, 23:10

92
sherlock schreef: Het hele zootje staat dan in omgekeerde volgorde, wat bijzonder vreemd is.
Ik vind dat, heel diep ingegraven in mijn Robintunnel, niet zo vreemd. Het bordje met mol op staat aan de rechterkant van het schilderij, dus kun je het schilderij enkel van rechts naar links 'lezen'.

sherlock09 mar 2017, 23:27

216
Laten we het schilderij even over een andere boeg gooien.

Nog opvallender aan het schilderij met het regenboog-thema of de ROYGBIV-configuratie, is dat er een kleur ontbreekt. Namelijk: GROEN. GEEN GROEN.

Alle kandidaten die daar staan voor de proef hebben al een groen scherm te zien gekregen:

- SAM (Aflevering 1+3+5)
- ELINE (Aflevering 2)
- ANNELIES (Aflevering 3+5)

Alleen ROBIN heeft nog GEEN GROEN scherm gezien in de hele reeks.

(Noot: DAVEY ook niet, maar hij zat in het ander gedeelte van de groep.)

joachim.morrens09 mar 2017, 23:29

200  Yens
sherlock schreef:Laten we het schilderij even over een andere boeg gooien.

Nog opvallender aan het schilderij met het regenboog-thema of de ROYGBIV-configuratie, is dat er een kleur ontbreekt. Namelijk: GROEN. GEEN GROEN.

Alle kandidaten die daar staan voor de proef hebben al een groen scherm te zien gekregen:

- SAM (Aflevering 1+3+5)
- ELINE (Aflevering 2)
- ANNELIES (Aflevering 3+5)

Alleen ROBIN heeft nog GEEN GROEN scherm gezien in de hele reeks.

(Noot: DAVEY ook niet, maar hij zat in het ander gedeelte van de groep.)
Ben je zeker dat Robin geen groen scherm heeft gehad in de eerste aflevering?

sherlock09 mar 2017, 23:31

216
joachim.morrens schreef:Ben je zeker dat Robin geen groen scherm heeft gehad in de eerste aflevering?
100%.

ONBEKEND09 mar 2017, 23:32

Deze heb ik ook al es gepost, maar op een ander schilderij, namelijk dat in deze video:

Op dit schilderij zie je cola en bmw wat me te evident lijkt, dus eerder afleiding. Maar je ziet in de auto maar 1 persoon aan bestuurderskant (eventueel met wit t-shirt aan, maar weet niet of dat detail belangrijk is). In het geval dit schilderij de laatste dagen of last-minute was geschilderd....de enige die in aflevering 2 aan de bestuurderskant van de auto hebben gezeten, waren Marzena 1x, Robin 2x en Davey 1x maar hij wel met wit t-shirt aan.

Geen idee of dit een tip was, maar het was in ieder geval enkel op de vier website te zien, niet in de aflevering zelf.

ONBEKEND09 mar 2017, 23:34

Robin kreeg een groen scherm in aflevering 2!
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 21