Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren

geertn44409 feb 2017, 23:26

236
Ja, maar dan nog doe je niet zo "familair" als je de eerste keer iemand ziet vind ik. De manier waarop Jolien Bertrand begroet, wijst erop dat ze hem al kent/gezien heeft (enfin, dat is mijn persoonlijke mening). De uitleg van Thibaud vind ik daarom meer plausibel, misschien was het inderdaad een tweede take en hadden ze al kennisgemaakt of had Bertrand zijn naam al "verraden" in de eerste take. Dat zou ook verklaren waarom niemand reageert van "he, hoe komt het dat jij Bertrand kent ?".

masterveecee10 feb 2017, 09:21

3547  Sven
Btw: op het moment dat Bertrand uitstapt zegt ze: "Er stapt iemand uit! Die is keiblij!" en op hetzelfde moment zie je ze kijken naar beneden, waarschijnlijk pakt ze op dat moment haar boekje (rond 15:10)

Yvo10 feb 2017, 13:52

1111  Uma
geertn444 schreef:Ja, maar dan nog doe je niet zo "familair" als je de eerste keer iemand ziet vind ik. De manier waarop Jolien Bertrand begroet, wijst erop dat ze hem al kent/gezien heeft (enfin, dat is mijn persoonlijke mening). De uitleg van Thibaud vind ik daarom meer plausibel, misschien was het inderdaad een tweede take en hadden ze al kennisgemaakt of had Bertrand zijn naam al "verraden" in de eerste take. Dat zou ook verklaren waarom niemand reageert van "he, hoe komt het dat jij Bertrand kent ?".
Zelfs al was het geen 2e take, ik vond persoonlijk niet dat ze zo familiair deed tegen Bertrand.
Volgens mij is ze gewoon zo assertief en sprak ze hem daarom zo aan.
Maar goed hier kan je over discussiëren.
masterveecee schreef:Btw: op het moment dat Bertrand uitstapt zegt ze: "Er stapt iemand uit! Die is keiblij!" en op hetzelfde moment zie je ze kijken naar beneden, waarschijnlijk pakt ze op dat moment haar boekje (rond 15:10)
Jij checkt echt alles hè 😛. Dit heb ik (nog) niet opnieuw bekeken.

gauthier.cauwels10 feb 2017, 16:59

5
masterveecee schreef:Btw: op het moment dat Bertrand uitstapt zegt ze: "Er stapt iemand uit! Die is keiblij!" en op hetzelfde moment zie je ze kijken naar beneden, waarschijnlijk pakt ze op dat moment haar boekje (rond 15:10)
Klopt, dit viel me ook op na een tweede kijkbeurt. Je ziet haar duidelijk grijpen naar haar boekje.

OrthoMol10 feb 2017, 17:52

219
Uit ervaring met figuraties heb ik weet van scènes die herhaaldelijk worden opgenomen om beelden vanuit verschillende hoeken te belichten ( tegenshots edm ) , het is en blijft een tv programma uiteraard. Natuurlijk hebben wij het gissen naar wat er in de tussentakes tussen de kandidaten plaatsvindt maar dit maakt deel uit van de verdachtmakingen die wij suggereren.
Jolien kan zich mogelijk ook versproken hebben door Bertrand zn naam te hebben uitgesproken, of ze dekt mogelijk n andere kandidaat waarvan zij vermoed dat die de Mol zou kunnen zijn door zichzelf verdacht op te stellen, al doen dat er al wel meerdere reeds van in den beginne van deze eerste aflevering. Iig zal dit gegeven zich nog wel uitwijzen vermoed ik. Keep eyes and ears open at all times 😉

BertV10 feb 2017, 19:24

19
Toen Jolien de naam van Bertrand zei was er geen enkele van de kandidaten die dit raar vond. Dus de namen moesten geweten zijn (of te vinden zijn in de molboekjes). Iedereen heeft gelijke info, behalve de Mol, die meer kan weten.
Als Jolien als enigste de naam wist, en ze dus de Mol is, ging ze zich zeker niet verraden, en zou er heel snel reactie van de andere kandidaten komen.
Jezelf verdacht maken door de naam te roepen is heel moeilijk: ofwel ben je de Mol en weet je het (maar zwijg je), ofwel ben je een Mollenjager en heb je het opgezocht (net zoals de anderen kunnen doen).
Tenzij er gemonteerd is en die reactie niet uitgezonden is, maar dat geloof ik niet. Iedereen zou haar onmiddellijk verdenken.
Ik denk dus niet dat we hier iets moeten achter zoeken.

Noptje10 feb 2017, 20:30

181
Ik denk ook dat de molboekjes toen al beschikbaar waren.
Want Jolien zegt: Maar allee Bertrand, zo naïef!

En wat staat er bij Bertrand als slechtste eigenschap? Naïef

Yvo10 feb 2017, 20:32

1111  Uma
Noptje schreef:En wat staat er bij Bertrand als slechtste eigenschap? Naïef
Wat een verassing 😂.
BertV schreef:Toen Jolien de naam van Bertrand zei was er geen enkele van de kandidaten die dit raar vond. Dus de namen moesten geweten zijn (of te vinden zijn in de molboekjes). Iedereen heeft gelijke info, behalve de Mol, die meer kan weten.
Als Jolien als enigste de naam wist, en ze dus de Mol is, ging ze zich zeker niet verraden, en zou er heel snel reactie van de andere kandidaten komen.
Jezelf verdacht maken door de naam te roepen is heel moeilijk: ofwel ben je de Mol en weet je het (maar zwijg je), ofwel ben je een Mollenjager en heb je het opgezocht (net zoals de anderen kunnen doen).
Tenzij er gemonteerd is en die reactie niet uitgezonden is, maar dat geloof ik niet. Iedereen zou haar onmiddellijk verdenken.
Ik denk dus niet dat we hier iets moeten achter zoeken.
Goed gezegd Ber tv 🙂!

geertn44412 feb 2017, 22:07

236
Met de laatste info hierboven vermeld denk ik dat er simpelweg het volgende gebeurd is:

1) Jolien ziet x [Bertrand] uitstappen en grijpt naar haar boekje om x op te zoeken.
2) Jolien zal dan vermeld hebben aan de groep dat diegene die uitgestapt is, "Bertrand" noemt en dat zijn slechtste eigenschap "naief" is. Jolien doorloopt even het profiel van Bertrand met de groep.
3) Bertrand komt binnen en Jolien verwerkt gewoon Bertrands slechtste eigenschap in het antwoord op Bertrands "Jullie zijn echte ....".

[2] hebben we niet gezien.
Als dit het scenario was, dan is het niets om ons zorgen over te maken.
Dit verklaart ook waarom niemand in de groep het vreemd vind dat Jolien Bertrand "kent". Ze heeft waarschijnlijk net daarvoor Bertrands profiel voorgelezen voor de groep.

Laleia13 feb 2017, 00:38

306
Ja, met jullie hulp lijkt dit scenario me heel aannemelijk.
Zoals ik in mijn originele post al zei, kon ik me moeilijk voorstellen dat de mol zo iets idioot zou doen. Ik zag echter zelf de oplossing van de molboekjes niet.

Taupe07713 feb 2017, 10:18

767  Yens
Toen ik de aflevering "live" zag, stelde ik me ook de vraag hoe ze zijn naam kende en had dan een zeker tunnelvisie rest van de aflevering.
Toen ik echter de tweede keer de aflevering bekeek op zoek naar hints en tips, zie je volgens mij Jolien naar beneden grijpen wanneer Bertrand uitstapt, wellicht naar het molboekje dat voor haar in de leuning zit.

geertn44413 feb 2017, 13:45

236
4) De reactie van Bertrand op Jolien wordt verdacht gesmoord vind ik. Je hoort nog "aah ja" en dat zegt hij nog iets, maar dat horen we niet meer (kan iemand liplezen ?). Zou het iets geweest zijn in de aard van "ah maar jullie kennen mij al ?"