Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren

ex-molinator01 mar 2017, 19:33

3483  Uma
aikoo.altitude schreef:We hoeven het ook nt altij met elkander eens te zijn, daar zijn we mollenjagers met verschillende visies voor. ...
Gelukkig maar: moest iedereen het altijd eens zijn met mij dan zou ik niet meer kunnen tegendraads zijn :cry: .
Voor het moment laat ik deze scene even rusten. Vrijdagavond of zaterdagochtend de hele aflevering herbekijken en dan mijn lijstje aanpassen (indien nodig).

chicawah.janssen01 mar 2017, 19:40

8153
aikoo.altitude schreef:Wel, zowel Sam als Davey zijn 'groots' in hun opzet , doen toch naar de andere kandidaten toe soms onverwachte zaken . Maar qua lengte ; ik schat zwz boven 1.70M. Maar kijk, sommige mensen hebben langere ledematen ivm hun bovenlichaam wat kan maken dat de éne fiets de andere nt is in het trappen.
Als wat jij beschrijft zou kloppen, dan ga ik d'ervan uit dat het zou opgelegd geweest zijn. Maar...stel dat Sam een stukje met het busje zou vervoerd zijn geweest, dan maakt de hoogte vd fiets mssn nt zoveel uit ? Uitgaande vh feit dat Sam er nt lang op moest fietsen..
Maar als hij zijn fiets afstaat aan een van de anderen en die moet daardoor op een te kleine fiets rijden...

OrthoMol01 mar 2017, 19:51

219
chicawah schreef:Maar als hij zijn fiets afstaat aan een van de anderen en die moet daardoor op een te kleine fiets rijden...
Wie zegt nt dat Davey onderweg heeft kunnen switchen naar een andere fiets ? De fiets van Annelies of Eline bvb, want die bevonden zich al ih busje vermits zij allebei de proef hadden opgegeven....ALLES is mogelijk in De mol 😉

chicawah.janssen01 mar 2017, 20:07

8153
aikoo.altitude schreef:Wie zegt nt dat Davey onderweg heeft kunnen switchen naar een andere fiets ? De fiets van Annelies of Eline bvb, want die bevonden zich al ih busje vermits zij allebei de proef hadden opgegeven....ALLES is mogelijk in De mol 😉
Daar had ik ook al aan gedacht, maar ik betwijfel of de makers zo ver zouden gaan.
Misschien kunnen we eens de beelden bestuderen die we hebben van Sam op zijn fiets. Zit hij aanvankelijk op een "normale" fiets maar na opgave van de vrouwen op een "kinderfietske"?

ex-molinator01 mar 2017, 20:14

3483  Uma
aikoo.altitude schreef:Nu ge het zegt Eveline ; ik ben net eigenaar van een nieuw hoofdkussen, en man man man de zaakvoerder...ge kunt het al raden zekers.... 😃 ? Slechte punten gescoord bij mij 😉
Een lap rond zijn oren geven met dat hoofdkussen, dan klacht neerleggen bij de baas ... en je krijgt dat hoofdkussen gratis mee. 😃

Frolva01 mar 2017, 20:33

2204
aikoo.altitude schreef:Je ziet Davey heel duidelijk de kettingspanner neerleggen od grond bij Sam's voeten terwijl ze allebei ad fietsen staan, daarbij zegt Davey nog "hier". Dan vertrekt hij met Sam's fiets. In het volgende shot zie je hoe Sam zich verplaatst dmv twee voetstappen, waarbij hij bij de eerste voetstap 'trapt' od kettingspanner. Nu ligt de kettingspanner onder het zand bedolven.
Het enige waarin ik je volg is het feit dat Davey niet verantwoordelijk is voor het verdwijnen van de kettingbreker (steevast 'kettingspanner' genoemd :mrgreen: ).

De laatste keer dat de kettingbreker te zien is heeft Sam die vast (op 15:40).
Wat Davey aan Sam geeft (naast hem op de grond legt) is niet de kettingbrekers, maar zijn schakels (op 15:56).

Om eerlijk te zijn zie ik ook niet dat Sam met zijn voet iets onder het zand heeft bedolven. Ik denk dat niemand dat kan zien. 😉

Frolva01 mar 2017, 20:41

2204
aikoo.altitude schreef:In een volgend shot - het shot waar de cameramannen in beeld komen - ligt de fiets plots op zn zij en nog wel de zijde waar de ketting tegen de grond ligt, zo kan Sam dus onmogelijk ad ketting werken. Hij heft de fiets zelfs schuin omhoog om ad ketting te kunnen werken, wat toch de meest onlogische manier is als je 't mij vraagt.
De manier waarop aan de fiets werd gewerkt komt inderdaad vreemd over.
Maar de fietsen zijn voorzien van een (open) kettingkast, en dat lijkt mij de reden te zijn dat Sam vanuit 'de andere kant' werkt.
Maar ik kan mij vergissen, natuurlijk. :mrgreen:

Vikken01 mar 2017, 20:58

65
eveline.vanhemel schreef:Denk er aan dat Sam "Showroom Adviseur" is, een veredelde omschrijving van een autoverkoper 😉. Zijn alle verkopers niet een beetje acteur? 🙂
Wil je hiermee zeggen dat BMW als sponsor op hun strepen gestaan heeft met het leveren van de mol ?

Ik zit wel een beetje verveeld met het feit dat ze steeds BMW bijvermelden bij zijn job. "Showroomadviseur bij BMW". Dat deden ze bij Marzena niet. Die was enkel maar verantwoordelijke, en niet "regioverantwoordelijk bij Coca Cola" ? Of zouden daar de sponsorafspreken zitten ?

Jansen01 mar 2017, 21:06

3423  Yens
Vikken schreef:Wil je hiermee zeggen dat BMW als sponsor op hun strepen gestaan heeft met het leveren van de mol ?
Nee hoor, niets te maken met BMW, gewoon mijn algemene indruk van verkopers, acteerwerk is toch dikwijls nodig denk ik.

chicawah.janssen01 mar 2017, 21:35

8153
Vikken schreef:Wil je hiermee zeggen dat BMW als sponsor op hun strepen gestaan heeft met het leveren van de mol ?

Ik zit wel een beetje verveeld met het feit dat ze steeds BMW bijvermelden bij zijn job. "Showroomadviseur bij BMW". Dat deden ze bij Marzena niet. Die was enkel maar verantwoordelijke, en niet "regioverantwoordelijk bij Coca Cola" ? Of zouden daar de sponsorafspreken zitten ?
Bij Bertrand werd Delhaize verschillende keren vermeld en bij Marzena Coca Cola, maar wellicht wordt BMW zoveel vermeld omdat het ook een sponsor is.

Volgens mij heeft BMW niet geëist dat zij de mol mochten leveren (ik denk trouwens dat Vier dit zou geweigerd hebben en nog liever op zoek was gegaan naar een ander automerk dat wilde sponsoren).
Ik hou nog eerder voor mogelijk dat Sam, als hij de mol is, een goed woordje gedaan heeft bij BMW.

OrthoMol02 mar 2017, 11:47

219
chicawah schreef:Daar had ik ook al aan gedacht, maar ik betwijfel of de makers zo ver zouden gaan.
Misschien kunnen we eens de beelden bestuderen die we hebben van Sam op zijn fiets. Zit hij aanvankelijk op een "normale" fiets maar na opgave van de vrouwen op een "kinderfietske"?
Op 14:34 heb je een duidelijk shot vd fiets waarmee Sam is komen aanrijden; het is een vrouwenfiets 💡 dus mijn visie zou wel ns kunnen kloppen dat Sam uit het busje een fiets van één vd vrouwen heeft gekregen/verkozen. Die ganse tussenrit blijft een raadsel vermits we die nt te zien krijgen, dus staat open vr speculatie.
Wat er mij verder nog is opgevallen ; tussen zijn snelbinder zit een platgetrapt pmd frisdrank flesje - waarvan ik eerst dacht dat het een tool van zn fiets kon zijn - , en het is dat flesje dat hij laat vallen od grond op het moment dat hij dat boekje/pamflet ertussen schuift. Gisterenavond nog gezien op scherm. In eerste instantie dacht ik dan : milieuvervuiler :roll: maar hij laat dat flesje met een reden vallen..
het flesje valt od grond dus het is de bedoeling dat we naar de grond kijken naast zn fiets en voeten. Dit is mijn interpretatie hiervan.

chicawah.janssen02 mar 2017, 11:53

8153
aikoo.altitude schreef:Wat er mij verder nog is opgevallen ; tussen zijn snelbinder zit een platgetrapt pmd frisdrank flesje - waarvan ik eerst dacht dat het een tool van zn fiets kon zijn - , en het is dat flesje dat hij laat vallen od grond op het moment dat hij dat boekje/pamflet ertussen schuift. Gisterenavond nog gezien op scherm. In eerste instantie dacht ik dan : milieuvervuiler :roll: maar hij laat dat flesje met een reden vallen..
het flesje valt od grond dus het is de bedoeling dat we naar de grond kijken naast zn fiets en voeten. Dit is mijn interpretatie hiervan.
Daar heb ik eigenlijk niet op gelet. Zal er morgen bij de 2de maal bekijken zeker op letten.
Wat hij doet is dus eigenlijk een goocheltruc: een goochelaar leidt ook de toeschouwer af met iets anders waardoor die niet kijkt naar wat er echt gebeurt.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12