Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren

OrthoMol14 mar 2017, 16:51

219
Om daarna bij de eliminatie er moe en versufd uit te zien terwijl je als enige goed geslapen hebt. Als Gilles hem als 1e aanspreekt zet hij zijn slaapkop nog wat in de verf. Topacteur![/quote]

Echt zijn nonchalance zelve ! Jezelf blijven en zo 'mollen', het moet 'n gave zijn 🙂 Geweldig gewoon

OrthoMol14 mar 2017, 16:53

219
rob.degrootte schreef:Davey (mijn molletje) heeft toch maar lekker als enige een deftige nachtrust gehad ...
Om daarna bij de eliminatie er moe en versufd uit te zien terwijl je als enige goed geslapen hebt. Als Gilles hem als 1e aanspreekt zet hij zijn slaapkop nog wat in de verf. Topacteur!
Zijn nonchalante zelve ! Jezelf blijven en zo 'mollen', het moet 'n gave zijn. Geweldig gewoon 🙂

chicawah.janssen14 mar 2017, 16:54

8153
jana.deman schreef: Mijn belangrijkste vraag hierbij blijft: waarom tolereerden de andere kandidaten dat Annelies de hele tijd in de caravan bleef? is er dan niemand van hen die haar verdenkt?
Goed geredeneerd.
En inderdaad: voor de mol maakt het allemaal niets uit, maar waarom laten de anderen Annelies de hele tijd zo'n cruciale positie innemen?
Mogelijke antwoorden (waarbij ik er nu even van uitga dat niemand van de anderen de mol is):
Robin:
- verdenkt Annelies en vermoedt dat ze, net als bij hem, niemand de kans zal geven om te slapen. Proef niet geslaagd, maar zijn "nee" antwoord is toch juist en dat vindt hij waarschijnlijk belangrijker.
Davey:
- verdenkt Annelies en vermoedt dat ze, net als bij Robin, niemand de kans zal geven om te slapen. Proef niet geslaagd, maar zijn "nee" antwoord is juist
- verdenkt Robin en wil die in de gaten kunnen houden, dus eens Robin terug in de auto zit, kan het hem niet veel meer schelen wat Annelies uitspookt (lijkt mij eigenlijk nogal onwaarschijnlijk).
Eline:
- verdenkt Annelies en vermoedt dat ze, net als bij Robin, niemand de kans zal geven om te slapen. Proef niet geslaagd, maar haar "nee" antwoord is juist
- verdenkt Davey en wil die in de gaten kunnen houden. Maar waarom heeft ze er dan niet voor gezorgd dat zij Davey mocht "bewaken" toen hij sliep?
- verdenkt Robin en wil die in de gaten kunnen houden. Was te laat om controleur te spelen toen Robin ging slapen, want Annelies had zich al in die positie gemaneuvreerd.

Moldedju14 mar 2017, 17:02

507  Yens
chicawah schreef:De meesten hebben waarschijnlijk "nee" geantwoord op de caravanvraag omdat ze zich niets over een caravan kunnen herinneren. Behalve... de mol.
Als ik je redenering volg hebben de kandidaten nee ingevuld en willen ze dus niet dat de mol in bed gaat liggen. Wie heeft nooit in het bed gelegen en is door niemand gepushed om in de caravan te gaan: Eline.
Anderzijds zou ik als kandidaat in eerste instantie denken dat ik neen moest antwoorden, zoals je zegt. Maar daarna zou ik toch voor ja gaan. Als de vraag er namelijk staat, zal er wel een caravan geweest zijn en zal de mol er wel in geslapen hebben. Zo iets ...
Ik ben er dus niet van overtuigd dat iedereen nee heeft ingevuld.
En dan krijg je weer vele andere mogelijkheden...

Mke14 mar 2017, 17:11

112
jana.deman schreef:
Mijn belangrijkste vraag hierbij blijft: waarom tolereerden de andere kandidaten dat Annelies de hele tijd in de caravan bleef? is er dan niemand van hen die haar verdenkt?
Alhoewel ik hoe langer hoe meer begin te twijfelen, gaf ik Eline of Davey de meeste kans om de mol te zijn. Stél dat dat zou kloppen, en stel dat iedereen in het spel op de juiste mol zit (want het is niet omdat Sam afvalt, dat hij volledig fout zit), dan is het inderdaad goed mogelijk dat iedereen tevreden is met de rolverdeling, dus ook met die van Annelies.
Doordat ze Annelies daar ook de hele tijd haar ding laten doen, lijkt het mij inderdaad ook zo dat ze het liever Annelies laten doen, omdat ze haar meer vertrouwen, dan iemand anders.

Maar omgekeerd - uiteraard- zou het ook kunnen zijn dat ze Annelies net niet vertrouwen, en dat ze haar op die manier net wel in het oog kunnen houden. Ik denk dat als ze op de knop duwt terwijl de slaper daar niet mee akkoord gaat, die dat wel zou opmerken. Analoog bij het wakker worden, de slaper kan ook checken of ze dat correct doorgeeft (of doet het gewoon zelf).
De knop niet indrukken als iemand slaapt, zou ook weer teveel opvallen achteraf.

In een ander topic was dat mijn idee over waar de mol het beste toeslaat en waarom:

Waarom zou de mol per se 'ja' geantwoord hebben? (en dan nog, wat maakt het uit wat de mol geantwoord heeft?)

- De mol weet op voorhand niet of hij/zij van de andere kandidaten de kans zal krijgen om te slapen
- De mol kan zelf ook niet inschatten of hij/zij zal kunnen slapen als ie zou willen
- voor de mol maakt het niet uit of ie al dan niet de vraag juist beantwoord heeft, gezien die toch geen rood scherm kan krijgen
- Voor de mol is het enige wat telt dat de proef mislukt, en die kans is groter als hij er niet in slaagt om te slapen dan als het hem wel lukt (hij zou pas 'gerust' kunnen slapen als het ernaar uitziet dat de proef zal mislukken)

Daarom lijkt het mij precies verstandiger om als mol, zo mogelijk, niet in dat bed te belanden...
- niemand kan je verwijten dat je niet hard genoeg je best gedaan hebt (of net omgekeerd, dat het 'verdacht gemakkelijk' lukt om in slaap te vallen)
- het is gemakkelijk te verantwoorden waarom je niet wilt slapen, zonder verdacht over te komen
- je zou kunnen doen alsof je slaapt, maar dan zal op het einde van de proef al snel blijken dat je iedereen voor de gek gehouden hebt, aangezien je 'slaaptijd' geregistreerd wordt
- je kan de slaper potentieel beïnvloeden door je rijgedrag (als je aan het stuur zit)
- je zou kunnen 'vergeten' om de lichtknop aan/af te zetten als degene die in het bed slaapt/wakker wordt (als je Annelies haar taak zou hebben)

Curio14 mar 2017, 17:11

53
rob.degrootte schreef: Om daarna bij de eliminatie er moe en versufd uit te zien terwijl je als enige goed geslapen hebt. Als Gilles hem als 1e aanspreekt zet hij zijn slaapkop nog wat in de verf. Topacteur!
Davey komt inderdaad wat nonchalanter over, maar ik denk niet dat hij zo veel frisser is dan de anderen. Hij heeft ten slotte ook maar een uur of 2 geslapen. Bij mij is het vaak zo dat als ik maar een paar uur slaap, dat ik mij nog meer moe voel dan wanneer ik heel de tijd wakker zou gebleven zijn.

OrthoMol14 mar 2017, 17:13

219
chicawah schreef:Volgens mij verdenkt Annelies Robin. Ik vermoed dat zij op de caravanvraag "nee" geantwoord heeft. Dat zou verklaren waarom ze Robin uit zijn slaap hield (en Davey maar door liet maffen). Dat ze koste wat kost in de caravan wil blijven, is waarschijnlijk omdat ze de controle wil behouden over de proef.

Ik deel zwz jouw gedacht, want als je De mol zou zijn doe je zwz geen oog dicht tijdens het lopen ve proef. Het komt erop aan in deze proef bevestiging te krijgen van welke kandidaat overduidelijk weergeeft te denken wie De mol net is, en hem/haar het sterkst ervan verdenkt. Voor De mol zelf zal dat al wel geweten geweest zijn, mr was bij deze proef toch de overtuigende factor om hierin zekerheid te hebben. Annelies heeft haar verdenking wel 'overgeacteerd' en vrijgegeven, iets wat ikzelf mssn subtieler zou aanpakken dank ik dan :roll: ....

Misschien vermoedt (of weet) ze dat Eline ook Robin verdenkt en wil ze daarom Eline weghouden uit de caravan?

De jacht om de winnaarsrol speelt wsl parten...

Raar dat Robin zich hier zo weinig gemoeid heeft. Dat doet mij denken dat hij de mol is. Het kan de mol niet schelen wie slaapt en wie niet slaapt, want hij krijgt toch altijd een groen scherm.

De ideale proef om zowel te testen als te mollen 🙂 vooral vr De mol

De kans dat de proef ging slagen was heel klein, dus veel mollen moest hij niet doen, behalve Sam aansporen wild te rijden zodat Annelies niet kon slapen (want Davey had wel geslapen en er mocht dus niemand meer slapen).
Het slagen ervan was zo goed als nihil imo. Robin weet ze met momenten goe int gareel te jagen , totale chaos van 'n soms toch arrogant dominantje 😉

rob.degrootte14 mar 2017, 17:16

27
Curio schreef:Davey komt inderdaad wat nonchalanter over, maar ik denk niet dat hij zo veel frisser is dan de anderen. Hij heeft ten slotte ook maar een uur of 2 geslapen. Bij mij is het vaak zo dat als ik maar een paar uur slaap, dat ik mij nog meer moe voel dan wanneer ik heel de tijd wakker zou gebleven zijn.
Dat laatste moet ik helaas beamen ! :mrgreen:

Ook nog iets raars ...Ze duwen dan Annelies in dat kot voor de allerlaatste 15 minuten omdat er nog iemand moet slapen De zon scheen gewoon vollenbak onder de gordijnen door. Schone cadeau van de mol :batman: :batman:

chicawah.janssen14 mar 2017, 17:22

8153
Mke schreef:Ik denk dat als ze op de knop duwt terwijl de slaper daar niet mee akkoord gaat, die dat wel zou opmerken. Analoog bij het wakker worden, de slaper kan ook checken of ze dat correct doorgeeft (of doet het gewoon zelf).
En wie werd wakker (nou ja, hij had niet eens geslapen) en riep de hele tijd als een klein kind "Annelies! Ik ben wakker!" maar duwde zelf niet op de knop? 😉
Annelies was daar wel redelijk doof... Hoorapparaat vergeten? 😉

OrthoMol14 mar 2017, 17:22

219
Curio schreef:Davey komt inderdaad wat nonchalanter over, maar ik denk niet dat hij zo veel frisser is dan de anderen. Hij heeft ten slotte ook maar een uur of 2 geslapen. Bij mij is het vaak zo dat als ik maar een paar uur slaap, dat ik mij nog meer moe voel dan wanneer ik heel de tijd wakker zou gebleven zijn.
Het is ook zo dat wanneer je je rem-slaap nt haalt , je amper geslapen hebt omdat je nt je diepe slaaplevel behaalt dan. Het lijkt mij dan ook verstandiger 'up' te blijven dan de zombiefight aan te gaan :twisted: want zo'n twee uurkes brengt niks bij ah concentratiegehalte. Zelfs vr een powernap is die tijdspanne al teveel..

chicawah.janssen14 mar 2017, 17:26

8153
rob.degrootte schreef: Ook nog iets raars ...Ze duwen dan Annelies in dat kot voor de allerlaatste 15 minuten omdat er nog iemand moet slapen De zon scheen gewoon vollenbak onder de gordijnen door. Schone cadeau van de mol :batman: :batman:
En intussen maar sjezen met de BMW en hobbelen met de caravan :mrgreen:

ONBEKEND14 mar 2017, 17:28

annick.neskens schreef:Zou Robin gezegd hebben dat hij niet geslapen had, indien hij deze proef wou saboteren?

Ah tuurlijk, want op het einde zien ze of de opdracht wel of niet geslaagd is, als Robin, als mol, niks zou laten weten dat hij niet slaapt, dan zou dat wel heel verdacht zijn hè!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9