Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren

fréderic.chevalier28 feb 2017, 12:37

20
Inderdaad.

Plus, Niet enkel focussen op de volgende proef waar 3.000€ te verdienen viel.
Als scrabble speler ben je veel beter geplaatst om het huidige spel te verprutsen, en geld te verliezen. Hetgeen ze met verve hebben gedaan.

Noptje28 feb 2017, 12:41

181
geert.corens schreef:Wie zegt er dat die 3000 Euro sowieso werd uitgekeerd ? Wat als noch Hans, noch de groep het juiste café hadden gevonden ?
Als ze de laatste koffer gingen opendoen, dan hadden ze het telefoonnr van het cafe, dus ik zie niet in hoe de proef niet zou slagen. Het was gewoon een kwestie van tijd, ofwel was Hans' vrouw er eerst, of anders de groep. Het geld was sowieso weg voor de makers.

En ik zie echt niet in, waarom de mol geen persoonlijk geld zou kunnen verdienen? Enkel en alleen omdat hij de mol is?
Wat maakt het voor de programmamakers uit, of ze die 3000€ naar Jan of naar Piet moeten uitkeren op het einde van de rit?

rob.reynders28 feb 2017, 12:52

13
FlightWolf23949 schreef:Het doel van de mol is om geld UIT de groep te halen/houden. & zeg is eerlijk, wie zou er nee zeggen tegen een cadeau van €3000? Iedereen kan da wel gebruiken.
Edit; Zeker als je de mol bent, aangezien je dan zelf geen geld krijgt (enkel de winnaar krijgt het verzamelde bedrag.)
Ik bedoel dit natuurlijk in het opzicht dat Hans de mol niet is, als mol ga je dan toch proberen dat de groep het geld binnen haalt, ipv hans, op die manier kan dat gewonnen geld nog terug verdwijnen.

FlightWolf2394928 feb 2017, 12:57

183
rob.reynders schreef:Ik bedoel dit natuurlijk in het opzicht dat Hans de mol niet is, als mol ga je dan toch proberen dat de groep het geld binnen haalt, ipv hans, op die manier kan dat gewonnen geld nog terug verdwijnen.
Ik vrees dat we daarover een andere mening hebben 😉 Het gewonnen geld zou inderdaad terug KUNNEN verdwijnen, maar wie zegt dat de komende proeven waar effectief geld uit de pot gehaald kan worden, zo makkelijk to saboteren zijn? Ik denk dat het toch makkelijker is voor de Mol om te voorkomen dat er geld in de pot komt, ipv er later voor te zorgen dat het geld op de 1 of andere manier verloren geraakt.. Zeker bij een proef waar zoveel kandidaten aan deelnemen, want zo val je net iets minder op.

jos.jansen28 feb 2017, 13:12

328  Uma
Naar mijn mening heeft de mol enkel weet van dat het ei ergens in het doolhof ligt en dat de persoon die het vind de dag nadien van de groep gescheiden word. Ze gaan volgens mij nooit gewoon de oplossing geven aan de mol en zouden hem/haar laten spelen voor het geld (wat de mol waarschijnlijk zou mogen houden of het wordt gebruikt voor een receptie voor alle deelnemers ofzo).

Aangezien de mol zoveel mogelijk geld uit de pot moet houden lijkt het mij logischer dat de mol aan het scrabbelen is i.p.v. eieren zoeken. Je hebt als mol namelijk al lang gezien dat de deelnemers erin vliegen zonder overleg, dus kan je verwachten slechte letters te krijgen, iets wat minder voor kan komen als je een sterke kandidaat laat scrabbelen die iedereen probeert te sturen. Zet bvb Davey en Bernard aan de scrabble en die zullen iets sneller mensen gaan sturen, naar mijn gevoel. Kijk ook eens terug naar de museum opdracht, daar is er een plan opgesteld en lukt de proef voor een groot deel.

Vikken28 feb 2017, 13:27

65
Nlls schreef:Wie zegt dat zij dat uiteindelijk niet gedaan hebben?

Voor het laatste woord te vinden, hadden ze 15 minuten de tijd.
Ze hebben geen woord gevonden, maar er komt volgens mij niet in beeld wat ze wel gedaan hebben?
Alleen naar een woord gezocht of...?

Alleen is het dan raar dat ze niet eerst bij het ei waren :?
Dat werd idd niet duidelijk in beeld gebracht of ze dat al dan niet deden. Daarom zeg ik 'vermoed ik' 😉
En ik vermoed dat omdat de meeste opdrachten steeds chaotisch verlopen en Annelies zeker me al niet de persoon lijkt om dat te doen.

Qua woorden maken, is de kans dat je niets kan leggen (zelfs geen twee letterwoord) klein. Leg gewoon ergens een kort woordje en je hebt opnieuw 15 min speling.

Ik zit hier wat verveeld met Robin. Hij had vooral hand in de woorden waardoor Gilles gebruik kon maken van de 2 & 3x woordwaarde. Als geoefende scrabble speler, zoals hij beweerde te zijn, weet je dat je die opties zeker moet vermijden. Dan leg je ook beter een woord van mindere waarde. En je legt er zeker al geen woorden waar een vervoeging van mogelijk is.

Verwen: (Robin zijn voorstel) verwenDE, verwenST. Met de dure W maak je ook meteen een makkelijke optie naar de 2x woordwaarde naar beneden.

Eeuw: (Annelies haar voorstel). Makkelijk opnieuw naar 2x woordwaarde met Leeuw, Meeuw, Geeuw, Zeeuw, etc. + de opbrengst van het 2e woord natuurlijk. En je gebruikt een joker als E ?????

Robin is zich dan weer volkomen aan het focussen op een J om centje te maken. Oké voor die 3x letterwaarde, maar dan maak je alweer met de E die 3x woordwaarde naar boven vrij. Maar hij laat wel 2 man wachten en gaat niet in op het voorstel een ei kapot te gooien en de J te gaan halen.
Ik zou op dat moment die F en B op mijn bord zetten en de jongens opnieuw laten lopen.
UTHI schieten over van de vorige beurt + B & F kunnen ze makkelijk naar boven naar de 2x woordwaarde.
bv: Buit (200ptn) of Fin+Ei (140 ptn), Op die manier speel je ook enkele lastige letters weg.
Ze kunnen ook nog even wachten op Eline, want die heeft de L om Leeuw te maken, wat ook Annelies opmerkt en ook maakt. Als geoefende scrabbelaar maak je dan ook meteen een ander woord aan die L, zoals LUIT (180ptn extra) of FLUIT (260 ptn extra) + je laat geen optie open voor die 3x woordwaarde.

Op advies van Eline maken ze later Zond. Eline kan natuurlijk niet zien dat dit gevaar oplevert om zonde te kunnen maken en zo naar de 3x woordwaarde te gaan. Robin en Annelies kunnen dit wel zien maar doen er niks aan. Nu, ik heb het vermoeden dat Annelies niet dat inzicht heeft, Robin heeft wel al bewezen iets verder te kunnen denken.
Ik heb hier ook al de indruk dat Annelies helemaal het noorden kwijt is en onder de duim zit van Robin.

Lacht (Annelies haar voorstel zo lijkt) gooit opnieuw helemaal de deur open voor de 3x woordwaarde, wat Gilles hen uiteindelijk ook opmerkt, want ze hebben duidelijk nog steeds niet door hoe je scrabble speelt.

Spijtig dat ze niet de letters tonen die ze hebben als de tijd afloopt, maar ze hebben nog 5 letters, daar moet je zeker nog iets mee kunnen om tijd te rekken. Met zekerheid is een van die 5 eieren een U (nog overschot vanuit het begin), met enkel deze letter kan je makkelijk zoU of nU(2x letterwaarde) maken.

oldgrumpy28 feb 2017, 13:53

88
Er is 1 ding dat ik niet begrepen heb.
Ze weten dat het ei niet gevonden is en op dat moment mag iedereen gaan zoeken naar het ei maar Annelies loopt daar rond zonder helm en beschermingsvest ??

Woestijnmol28 feb 2017, 14:01

Forum veteraan  222
Noptje schreef:Als ze de laatste koffer gingen opendoen, dan hadden ze het telefoonnr van het cafe, dus ik zie niet in hoe de proef niet zou slagen. Het was gewoon een kwestie van tijd, ofwel was Hans' vrouw er eerst, of anders de groep. Het geld was sowieso weg voor de makers.

En ik zie echt niet in, waarom de mol geen persoonlijk geld zou kunnen verdienen? Enkel en alleen omdat hij de mol is?
Wat maakt het voor de programmamakers uit, of ze die 3000€ naar Jan of naar Piet moeten uitkeren op het einde van de rit?
In dat geval zou de mol dus altijd voor het persoonlijk geld gaan (logisch, wie zou er nu neen zeggen tegen 3.000 euro?) en zou men dus altijd weten wie de mol is omdat hij in de meeste gevallen toch een voordeel heeft tov de andere kandidaten...

glashelder28 feb 2017, 14:08

53
Zoals al eerder gezegd is: de mol kent niet alle details van de opdrachten. Hij of zij weet bijvoorbeeld dat er een opdracht is in een doolhof en een gouden ei gevonden moet worden, maar niet waar dat ei is, laat staan de naam of het telefoonnummer van het café de volgende dag.

commisaris Witse28 feb 2017, 15:16

260
oldgrumpy schreef:Er is 1 ding dat ik niet begrepen heb.
Ze weten dat het ei niet gevonden is en op dat moment mag iedereen gaan zoeken naar het ei maar Annelies loopt daar rond zonder helm en beschermingsvest ??
Was me ook opgevallen, allicht hebben bewakers de struisvogels al laten verdwijnen uit de doolhof. :mrgreen:

Frolva28 feb 2017, 15:45

2204
commisaris Witse schreef:Was me ook opgevallen, allicht hebben bewakers de struisvogels al laten verdwijnen uit de doolhof. :mrgreen:
Dat dacht ik ook.

Maar op de beelden (althans hoe ze gemonteerd zijn) is duidelijk te zien dat er ook dan nog struisvogels rondlopen. 😉

ONBEKEND28 feb 2017, 15:48

Maar die beesten doen niks, dus hebben ze die helm en beschermingsvest niet nodig. Dat hebben de andere kandidaten enkel gekregen, net omdat ze schrik zouden krijgen dat die beesten misschien wel iets zouden doen. Die helm was trouwens enkel nodig om de camera aan te bevestigen.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 17