Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren

chicawah.janssen02 mar 2017, 11:54

8153
Die fietsproef blijft mij intrigeren. Helaas kan ik pas morgen de aflevering een 2de keer bekijken.

Dit is wat ik mij herinner:
De groep beslist vrijwel meteen dat Hans, een goede fietser, met de rode lantaren zal rijden. Dan springen ze allemaal op hun fiets (en niemand let op Sams fiets) en vliegen erin als kiekens zonder kop.
Davey is een goede fietser en rijdt de rest al snel los. Hij komt aan de eerste opdracht en begin hout te klieven. Bertrand en Robin arriveren en nemen dit uiteindelijk met z'n tweeën over.
Op een bepaald ogenblik komt Sam aangereden en roepen de anderen naar hem dat hij gewoon moet doorrijden naar de volgende opdracht omdat ze voor het houtklieven met genoeg zijn.
Was Davey toen al vertrokken naar de volgende opdracht of niet? Indien niet, dan had hij Sam moeten inhalen op weg naar de kettingproef. Indien wel, dan komt hij dus, zoals we zagen, als eerste aan bij de kettingproef. Daar vloekt hij even omdat hij er alleen voor staat, want dat betekent dat hij, samen met de rode lantaren de beste fietser, de ketting van zijn eigen fiets moet gebruiken. Dit lijkt mij niet gespeeld.
Sam komt aan. Reactie van Davey: "Van waar komt gij nu plots?". Beetje vreemd. Ofwel was Sam bij het houtklieven voorbijgereden toen Davey er nog stond en is het vreemd omdat Davey hem niet ingehaald heeft, ofwel vindt Davey het vreemd dat Sam al zo snel bij hem is. Ofwel is Davey de mol (maar dat kan ik eigenlijk niet geloven; m.i. spant hij zich daarvoor bij de fietsproef te goed in) en zegt hij dat om Sam verdacht te maken. Maar dat lijkt mij nogal zinloos aangezien geen van de anderen daarbij aanwezig is.
Op zijn beurt zegt Sam achteraf dat hij het raar vindt dat Davey nog niet in de opdracht geslaagd was ondanks het feit dat hij daar al "zeker 20 minuten had zitten klooien".
Het resultaat is dat de proef wel slaagt maar Sam toch afvalt. Daardoor kan hij de bootproef niet saboteren, maar die is sowieso gedoemd te mislukken (en als mol weet hij dat). Het enige dat hij nog kan doen is hopen dat de rode lantaren niet in zijn opdracht slaat. Maar de rode lantaren heeft erg zijn best gedaan (zijn gedeelte van) de fietsproef te doen slagen.
Sam dus de mol?
In het labyrint vindt hij (met opzet?) het gouden ei en de tunnel niet. Als hij het gouden ei vindt, moet hij de volgende proef (die Hans nu doet) alleen doen. Hij kan die doen mislukken, maar hij kan de caféproef dan niet saboteren.

Kobe02 mar 2017, 11:55

429
Ik heb op de helm van Annelies opgemerkt dat daar een M staat mét oranje kleur ofzo iets rond. Een hint? Bij de anderen heb ik het nog niet direct gezien?

Frolva02 mar 2017, 11:56

2204
aikoo.altitude schreef:Op 14:34 heb je een duidelijk shot vd fiets waarmee Sam is komen aanrijden; het is een vrouwenfiets 💡 dus mijn visie zou wel ns kunnen kloppen dat Sam uit het busje een fiets van één vd vrouwen heeft gekregen/verkozen. Die ganse tussenrit blijft een raadsel vermits we die nt te zien krijgen, dus staat open vr speculatie.
Op 4:11 en 4:22 zie je de kandidaten op een rij staan. Op dat beeld lijkt Sam een stuk kleiner dan de andere vier mannen; eerder van de grootte van Eline.

Het lijkt mij op zich niet vreemd dat hij van in het begin een damesfiets zou hebben gekregen.

Op 6:14 zie je volgens mij Sam ook vertrekken op een damesfiets. 😉

Jansen02 mar 2017, 11:56

3423  Yens
aikoo.altitude schreef:het flesje valt od grond dus het is de bedoeling dat we naar de grond kijken naast zn fiets en voeten. Dit is mijn interpretatie hiervan.
Bedenk wel dat dit puur afhankelijk is van het feit dat de cameraploeg dit in beeld brengt, als ze dat niet doen dan is zijn opzet mislukt 😉

OrthoMol02 mar 2017, 11:58

219
Frolva schreef:Het enige waarin ik je volg is het feit dat Davey niet verantwoordelijk is voor het verdwijnen van de kettingbreker (steevast 'kettingspanner' genoemd :mrgreen: ).

De laatste keer dat de kettingbreker te zien is heeft Sam die vast (op 15:40).
Wat Davey aan Sam geeft (naast hem op de grond legt) is niet de kettingbrekers, maar zijn schakels (op 15:56).

Om eerlijk te zijn zie ik ook niet dat Sam met zijn voet iets onder het zand heeft bedolven. Ik denk dat niemand dat kan zien. 😉
De schakels waarover jij spreekt raapt Sam op ongeveer bij de boom. Hij vernoemt het zelfs met woord " schakels...."

Frolva02 mar 2017, 11:58

2204
chicawah schreef:Was Davey toen al vertrokken naar de volgende opdracht of niet?
Davey was toen al vertrokken. 😉

OrthoMol02 mar 2017, 11:59

219
eveline.vanhemel schreef:Bedenk wel dat dit puur afhankelijk is van het feit dat de cameraploeg dit in beeld brengt, als ze dat niet doen dan is zijn opzet mislukt 😉
Vandaar dat ik denk dat er een reden bestaat waarom ze dit net in beeld brengen 😉

Noptje02 mar 2017, 12:02

181
chicawah schreef:Die fietsproef blijft mij intrigeren. Helaas kan ik pas morgen de aflevering een 2de keer bekijken.

De groep beslist vrijwel meteen dat Hans, een goede fietser, met de rode lantaren zal rijden. Dan springen ze allemaal op hun fiets (en niemand let op Sams fiets) en vliegen erin als kiekens zonder kop.
Davey is een goede fietser en rijdt de rest al snel los. Hij komt aan de eerste opdracht en begin hout te klieven. Bertrand en Robin arriveren en nemen dit uiteindelijk met z'n tweeën over.
Op een bepaald ogenblik komt Sam aangereden en roepen de anderen naar hem dat hij gewoon moet doorrijden naar de volgende opdracht omdat ze voor het houtklieven met genoeg zijn.
Was Davey toen al vertrokken naar de volgende opdracht of niet? Indien niet, dan had hij Sam moeten inhalen op weg naar de kettingproef. Indien wel, dan komt hij dus, zoals we zagen, als eerste aan bij de kettingproef. Daar vloekt hij even omdat hij er alleen voor staat, want dat betekent dat hij, samen met de rode lantaren de beste fietser, de ketting van zijn eigen fiets moet gebruiken. Dit lijkt mij niet gespeeld.
Sam komt aan. Reactie van Davey: "Van waar komt gij nu plots?". Beetje vreemd. Ofwel was Sam bij het houtklieven voorbijgereden toen Davey er nog stond en is het vreemd omdat Davey hem niet ingehaald heeft, ofwel vindt Davey het vreemd dat Sam al zo snel bij hem is. Ofwel is Davey de mol (maar dat kan ik eigenlijk niet geloven; m.i. spant hij zich daarvoor bij de fietsproef te goed in) en zegt hij dat om Sam verdacht te maken. Maar dat lijkt mij nogal zinloos aangezien geen van de anderen daarbij aanwezig is.
Op zijn beurt zegt Sam achteraf dat hij het raar vindt dat Davey nog niet in de opdracht geslaagd was ondanks het feit dat hij daar al "zeker 20 minuten had zitten klooien".
Het resultaat is dat de proef wel slaagt maar Sam toch afvalt. Daardoor kan hij de bootproef niet saboteren, maar die is sowieso gedoemd te mislukken (en als mol weet hij dat). Het enige dat hij nog kan doen is hopen dat de rode lantaren niet in zijn opdracht slaat. Maar de rode lantaren heeft erg zijn best gedaan (zijn gedeelte van) de fietsproef te doen slagen.
Sam dus de mol?
In het labyrint vindt hij (met opzet?) het gouden ei en de tunnel niet. Als hij het gouden ei vindt, moet hij de volgende proef (die Hans nu doet) alleen doen. Hij kan die doen mislukken, maar hij kan de caféproef dan niet saboteren.
Davey was al vertrokken richting de 2de proef. Hij vond het vooral vreemd dat Sam er als 2de was, denk ik, omdat hij Robin en Bertrand eerst verwacht had. Vandaar dat hij ook zei: Amai jij moet er flink wat ingehaald hebben.
En over dat ei. Als hij de cafeproef wil saboteren, dan kan hij toch zijn persoonlijke opdracht (die Hans nu deed) laten slagen? Met hulp van de productie moet dat zo moeilijk niet zijn.
En zo houd hij ook het geld uit de groepspot.

Frolva02 mar 2017, 12:03

2204
aikoo.altitude schreef:De schakels waarover jij spreekt raapt Sam op ongeveer bij de boom. Hij vernoemt het zelfs met woord " schakels...."
Nee hoor, de schakels (en een ketting heeft véél schakels :mrgreen: ) waar ik over spreek liggen in de palm van de hand van Davey, vlak voor hij ze bij de fiets van Sam op de grond legt (vanaf 15:56). 😉

Akkoord, op de beelden kan je niet zien dat het schakels zijn, maar het is zeker niet de kettingbreker, want die is te groot om zo in de palm van je hand te houden.

Jansen02 mar 2017, 12:05

3423  Yens
chicawah schreef:Die fietsproef blijft mij intrigeren. Helaas kan ik pas morgen de aflevering een 2de keer bekijken.

Sam dus de mol?
Ik ben het hier grotendeels mee eens. Alleen ben ik er vrij zeker van dat Davey wel al vertrokken was toen Sam bij Robin en Bertrand aankwam en dat de reactie van Davey op de aankomst van Sam, gewoon verbazing was omdat hij Sam nog niet was tegengekomen. De manier van doen van Sam in deze proef was voor mij de aanleiding om Sam wat meer in de gaten te houden en na afloop van de aflevering is hij bij mij met stip naar de nummer 2 positie gestegen als molverdachte 🙂. Hans en Davey zijn voor mij echter zwaar naar beneden getuimeld als molverdachte na deze aflevering.

Frolva02 mar 2017, 12:06

2204
aikoo.altitude schreef:In eerste instantie dacht ik dan : milieuvervuiler :roll: maar hij laat dat flesje met een reden vallen..
het flesje valt od grond dus het is de bedoeling dat we naar de grond kijken naast zn fiets en voeten. Dit is mijn interpretatie hiervan.
Kan je deze nog wat verduidelijken? Waarom moeten wij naar de grond kijken naast zijn fiets en voeten (wat toch helemaal niet in beeld is)?

chicawah.janssen02 mar 2017, 12:23

8153
Frolva schreef:Davey was toen al vertrokken. 😉
OK.
De verklaring van Davey's "Van waar komt gij nu?" is dan dat Davey vindt dat Sam wel heel erg snel arriveert. Davey zal wel weten dat Bertrand en Robin normaal gezien Sam niet hebben doen stoppen voor het houthakken. Als Sam de mol is en hij wilde de kettingproef doen slagen, dan moest hij er dus voor zorgen dat Davey tijd kwijtspeelde maar niet teveel tijd want hij moest Davey op weg kunnen sturen met "het kinderfietske". Als hij te lang wachtte en teveel tijd verspeelde, riskeerde hij dat Robin zijn fiets aan Davey afstond.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 12