Moldedju schreef:Als ik je redenering volg hebben de kandidaten nee ingevuld en willen ze dus niet dat de mol in bed gaat liggen. Wie heeft nooit in het bed gelegen en is door niemand gepushed om in de caravan te gaan: Eline.Inderdaad... daarom kan je in feite alleen uitgaan van het feit dat de mol wilt dat het niet lukt.
Anderzijds zou ik als kandidaat in eerste instantie denken dat ik neen moest antwoorden, zoals je zegt. Maar daarna zou ik toch voor ja gaan. Als de vraag er namelijk staat, zal er wel een caravan geweest zijn en zal de mol er wel in geslapen hebben. Zo iets ...
Ik ben er dus niet van overtuigd dat iedereen nee heeft ingevuld.
En dan krijg je weer vele andere mogelijkheden...
Van al de rest heb je geen flauw idee.
Mij lijkt het daarom beter om elke kandidaat om de beurt te beschouwen als mol en vervolgens na te gaan of die zich daar al dan niet naar gedragen heeft. Indien ja, weet je dat die ofwel nee geantwoord heeft op z'n vraag, ofwel de mol is.
Hopelijk komt er meer 'nee' uit
Je mag ook niet uit het oog verliezen dat geen enkele kandidaat zeker is van zijn mol... degenen die 'nee' geantwoord hebben, kunnen daarom best verhinderen dat gelijk wie slaapt, of maken dat ze alleen zelf slapen.
(stel dat ze wel 100% zeker zijn - al dan niet terecht- is de proef om zeep vanaf het moment dat 'hun mol' geslapen heeft, en kunnen ze vanaf dat moment maar beter hun best doen om de proef te laten slagen, om er dan toch nog maar het beste uit te halen).
Degenen die 'ja' geantwoord hebben, kunnen best zoveel mogelijk mensen laten slapen, behalve zichzelf.