Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren

rolhad14 mar 2017, 10:37

434
Moldedju schreef: Robin valt volgende week af ...
Zou wel leuk zijn, want dat zou een grote schok voor velen op dit forum zijn denk ik. 😛

chicawah.janssen14 mar 2017, 10:41

8153
geertn444 schreef:Dan moeten we ons nu concentreren op slechts 3 kandidaten: Robin, Davey & Annelies. Hun gedrag moeten we nu doorheen de afleveringen onderzoeken, want er MOET ergens een consistente tip inzetten die de afleveringen overspant.
PS Toen ik hoorde dat Sam nog ging spreiden tussen twee kandidaten, wist ik al bijna zeker dat hij ging afvallen. Ik denk dat iedereen die er nu nog inzit op de juist mol zit.
Volgens mij verdacht Sam minstens Annelies.
Annelies verdenkt Robin. Op het einde van de elektroproef bekijkt ze hem peinzend en ernstig. Ik vermoed dat zij op de caravanvraag "nee" geantwoord heeft. Dat zou verklaren waarom ze Robin uit zijn slaap hield (en Davey maar door liet maffen). Vergeet niet dat Annelies met Robin gescrabbeld heeft. De anderen hebben hem bij de scrabble minder van nabij meegemaakt.
Davey verdenkt waarschijnlijk ook Robin. Bij het ontbijt zei hij zelfs vlakaf in Robins gezicht "Jij bent de mol". Daarop antwoordde Robin "Ge moet een rol spelen". Of is Davey de mol en wilde hij de anderen beïnvloeden om Robin te verdenken? En verdenkt Robin dan Davey "die een rol moet spelen"?
Ik denk dat Eline Davey verdenkt, maar dat is niet meer dan een vermoeden van mij en niet echt op iets concreets gebaseerd.

chicawah.janssen14 mar 2017, 10:42

8153
rolhad schreef:Zou wel leuk zijn, want dat zou een grote schok voor velen op dit forum zijn denk ik. 😛
En enkelen zouden ook wel leedvermaak hebben denk ik.

Jansen14 mar 2017, 10:46

3423  Yens
rolhad schreef:Of ZZA staat voor de 2 deelnemers en 1 mol in de finale. 4(Z) 3(Z) 1(A) - Eline(Z), Annelies(Z) en Davey (A, de mol) :p
(Ik verdenk persoonlijk iemand anders als mol)

Ik ben in ieder geval echt benieuwd wie er de volgende aflevering uitvalt!
Ik heb een gelijkaardig idee een paar weken geleden gepost: ik ging toen wel uit van de volledige kandidatenlijst. Maar dus ook beginnend van Z(4)-Z(3)-A(1) maar dan kom je uit bij. A=1 (Annelies is de mol), Z=3, daar zat ik met het probleem dat dat in feite Bouba zou moeten zijn, maar we weten dat Bouba in feite Yanni (of Janni) heet, dus hij schuift naar achter. Waardoor Z=3=Davey is en Z=4=Eline. Ik heb er toen wel onmiddellijk bij gepost dat ik echt hoop dat deze hint (want dat de nummerplaat een hint is daar ben ik van overtuigd) niet juist geïnterpreteerd werd (door mezelf) en dat Annelies zeker niet de mol is. Met de andere twee kan ik dus wel leven 🙂.

Jansen14 mar 2017, 10:47

3423  Yens
Molière schreef:Maar waarom dan Z en A? Waarom zou A verwijzen naar de mol en de Z naar de kandidaten?
Omdat er twee keer Z voorkomt en een keer A. In de finale heb je 2 kandidaten + 1 mol.

Andreas14 mar 2017, 11:19

Molerator  113
Iemand die een link heeft naar de spin off daar zit misschien ook nog een grote een hint in, aangezien er altijd een gigantische hint gestopt word in aflevering 1 zou ik er niet van verschieten moest er al een hint zijn nog voor aflevering 1 begint de spin off dus 🙂

Enige wat ik mij herhinner is dat er 2 keer over expeditie ROBINson werd gepraat maar zou het graag nog eens bekijken en vind het niet terug op de website van VIER. #tijdvooranalyse

Molière14 mar 2017, 13:12

92
eveline.vanhemel schreef:Omdat er twee keer Z voorkomt en een keer A. In de finale heb je 2 kandidaten + 1 mol.
Had dus ook, ik zeg maar iets, AAB of DDP kunnen zijn, dus nee, dat vind ik geen bevredigende verklaring.

dino.vanhauwaert14 mar 2017, 13:18

13
Zou het ook niet kunnen verwijzen naar cijfers?

1-ZZA-431
1 - Zes Zeven Acht - 431

Weet niet..

Jansen14 mar 2017, 13:21

3423  Yens
Molière schreef:Had dus ook, ik zeg maar iets, AAB of DDP kunnen zijn, dus nee, dat vind ik geen bevredigende verklaring.
De nummerplaat was nu eenmaal ZZA en niet AAB of DDP of nog iets anders... en vanzelfsprekend is het niet zeker dat dit überhaupt een betekenis heeft. Ik ben alleen maar zeker dat die nummerplaat EEN betekenis heeft omdat die maar eenmaal getoond wordt en daarna niet meer. Ik heb in mijn post zelfs gezegd dat ik hoop dat mijn theorie niet klopt omdat dan (volgens mijn redenering) Annelies de mol zou zijn (A komt overeen met 1) en ik hoop echt dat - vooral zij - niet de mol is...

Molière14 mar 2017, 13:55

92
eveline.vanhemel schreef:De nummerplaat was nu eenmaal ZZA en niet AAB of DDP of nog iets anders... en vanzelfsprekend is het niet zeker dat dit überhaupt een betekenis heeft. Ik ben alleen maar zeker dat die nummerplaat EEN betekenis heeft omdat die maar eenmaal getoond wordt en daarna niet meer. Ik heb in mijn post zelfs gezegd dat ik hoop dat mijn theorie niet klopt omdat dan (volgens mijn redenering) Annelies de mol zou zijn (A komt overeen met 1) en ik hoop echt dat - vooral zij - niet de mol is...
Het feit dat ze maar één keer wordt getoond is en die van Robin niet, lijkt mij de belangrijkste betekenis te zijn. Verder is er dan de verwijzing naar Robins leeftijd, die sommigen weigeren als hint te beschouwen omdat het te voor de hand liggend zou zijn (de omgekeerde psychologie van de makers werkt dus, het was het risico waard) en de ZZA die de eerste letters zijn van drie zinnen die Robin op een cruciaal moment heeft uitgesproken, zie berichten van Sandra Impe daarover. Voor alle andere verklaringen moet je echt al serieuze kunstgrepen uithalen. Ik heb er enkele weken geleden een tijdje zitten op puzzelen, tot ik besefte dat ik het veel te ver aan het zoeken was. Maar goed, over drie weken weten we het.

Moldedju14 mar 2017, 14:19

507  Yens
Molière schreef:Het feit dat ze maar één keer wordt getoond is en die van Robin niet, lijkt mij de belangrijkste betekenis te zijn.
Ik dacht dat de nummerplaten van Jessica en Jolien ook niet waren getoond?

rolhad14 mar 2017, 14:34

434
Molière schreef: Verder is er dan de verwijzing naar Robins leeftijd, die sommigen weigeren als hint te beschouwen omdat het te voor de hand liggend zou zijn (de omgekeerde psychologie van de makers werkt dus, het was het risico waard) en de ZZA die de eerste letters zijn van drie zinnen die Robin op een cruciaal moment heeft uitgesproken, zie berichten van Sandra Impe daarover. Voor alle andere verklaringen moet je echt al serieuze kunstgrepen uithalen.
Wat is voor de hand liggend?

Is dat niet een uitspraak zoveel afleveringen verder?

Ze gaan volgens mij echt niet een tip geven die refereert naar een afleveringen zoveel weken laten. Als ze een tip geven, dan is het ofwel per aflevering(zie groene logo of zoutvaten, .. zoals vorig seizoen) ofwel doorheen het hele programma (kleur shirt van Gilles of muziekkeuze van Gilles).

Is toch zo altijd geweest in vorige seizoenen, niet?

Daarmee wil ik niet zeggen dat het niet kan, maar mij lijken zulke dingen zeer onwaarschijnlijk als hint.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 13