Tobees schreef:Ik snap je redenering, maar in "de mol" is er niets fair! Het is de mol tegen de rest en soms ook de kandidaten onderling tegen elkaar. Zie maar naar wat er met Marzena is gebeurd! Nog nooit eerder is de voorlaatste kandidaat bij de eliminatie moeten afvallen. De geest van spel is "de laatste valt af" => is het meest eerlijke ==> maar nee, in "de mol" kan alles en is er niets fair. En als de mol 3000 euro uit de pot kan houden ten nadele van de groep en ten voordele van hemzelf .... dan zou hij dat zeker doen.
Als de mol in de groep zit dan heeft hij geen belang naar wie het geld gaat ... dan volg ik je gedeeltelijk ... dan heeft hij zelfs een unieke kans om zich minder verdacht te maken door de groep te laten winnen (het geld wordt toch uitgekeerd) ==> Eline en Davey hebben hier een sleutelrol in het binnenhaalen van die 3000 euro > dit maakt hen verdachter voor mij. Robin die de knikkers eerst goed telt (59) en dan daarna bij de berekening het fout zegt 58 => heeft hier een aandeel in om de groep te laten falen (wat uiteindelijk niet lukt) ==> maar de mol had hier in de groep geen reden tot mollen dus dat maakt Robin minder verdacht!
En de mol wist zeker af van die tunnel => daarom vind je hem nog niet direct terug in het doolhof, maar als hij er vlak naast staat dan herkent de mol de tunnel zeker en vast en neemt het ei! Daarom Sam geen mol!
Maar als de mol van de tunnel af wist, dan hebben de makers van het programma op voorhand al bepaald dat de mol die 3000 euro zou winnen. Want volgens jouw theorie wordt de mol met alles geholpen, dus als de makers hem helpen het ei te vinden en daarna nog eens helpen, dan slaat die opdracht nergens op, want dan had op voorhand al niemand anders een kans om die 3000 euro te winnen, lijkt mij...
Dus het zou ook kunnen dat de mol ofwel niet van de tunnel wist, ofwel zelf geen kans maakte op die 3000 euro, en als dat laatste het geval is, dan kan Sam wel nog steeds de mol zijn. Als hij van de tunnel wist en ervoor koos er niet in te gaan zodat een gewone kandidaat het ei zou vinden, dan zorgt hij ervoor dat er iemand is die effectief die 3000 euro uit de pot kan halen en doet hij zijn best de golfproef te laten mislukken, waar hij inderdaad ook heel slecht in was.