Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren

OrthoMol02 mar 2017, 12:25

219
Frolva schreef:Op 4:11 en 4:22 zie je de kandidaten op een rij staan. Op dat beeld lijkt Sam een stuk kleiner dan de andere vier mannen; eerder van de grootte van Eline.

Het lijkt mij op zich niet vreemd dat hij van in het begin een damesfiets zou hebben gekregen.

Op 6:14 zie je volgens mij Sam ook vertrekken op een damesfiets. 😉
Ik schat Sam zo in op 1.70M. Hij is zelfs duidelijk kleiner van gestalte dan Davey, en Bertrand en Robin eerder rond 1.80M.
Dus zal een damesfiets hem makkelijker afgaan mr het zou dus ook kunnen dat hij mr een klein stuk heeft moeten fietsen.
En Sam 'vertrekt' nt omdat hij met Davey's fiets ni verder kan mr het is wel een mannenmodel 😉

chicawah.janssen02 mar 2017, 12:43

8153
aikoo.altitude schreef:Ik schat Sam zo in op 1.70M. Hij is zelfs duidelijk kleiner van gestalte dan Davey, en Bertrand en Robin eerder rond 1.80M.
Dus zal een damesfiets hem makkelijker afgaan mr het zou dus ook kunnen dat hij mr een klein stuk heeft moeten fietsen.
En Sam 'vertrekt' nt omdat hij met Davey's fiets ni verder kan mr het is wel een mannenmodel 😉
Je kan gelijk hebben wat hun lengte betreft. Ik zal morgen eens goed kijken naar beelden waarop hij tussen de andere mannen staat.
Toch lijkt Sam mij niet zodanig klein dat hij op een damesfiets moet rijden. In dat geval is het opzet, want met een fiets die ook voor hem te klein is, zal hij niet goed kunnen fietsen en dat is handig als hij de mol is. En als de fiets wel geschikt is voor hem, dan is hij in ieder geval te klein voor de andere mannen en dat is natuurlijk superhandig.
Sam vertrekt niet meer, maar dat is ook niet nodig: hij valt af dus geld uit de pot en de bootproef mislukt gegarandeerd. Misschien is het zelfs beter dat hij niet aankomt bij de bootproef: hoewel een boot niet kan zinken volgens Robin, zouden de anderen wel eens op het idee kunnen komen om Sam, het pluimgewicht, te doen varen.

Als Sam eigenlijk met een gewone fiets zou kunnen rijden, dan moet Davey de kleine fiets zeker verdacht vinden.

Jansen02 mar 2017, 12:52

3423  Yens
chicawah schreef:Je kan gelijk hebben wat hun lengte betreft. Ik zal morgen eens goed kijken naar beelden waarop hij tussen de andere mannen staat.
Toch lijkt Sam mij niet zodanig klein dat hij op een damesfiets moet rijden.
Op deze foto zie je duidelijk de grootte van alle kandidaten:

[ external image ]

Je ziet ook duidelijk het verschil in grootte tussen Davey en Sam, dus logisch dat Davey het een "kinderfietsje" vindt. Verder zie je dat Eline en Sam ongeveer even groot zijn, dus toch mogelijk dat Sam kiest voor een vrouwenfiets. Ook al is Eline wel een "grote vrouw".

OrthoMol02 mar 2017, 12:59

219
chicawah schreef:OK.
De verklaring van Davey's "Van waar komt gij nu?" is dan dat Davey vindt dat Sam wel heel erg snel arriveert. Davey zal wel weten dat Bertrand en Robin normaal gezien Sam niet hebben doen stoppen voor het houthakken. Als Sam de mol is en hij wilde de kettingproef doen slagen, dan moest hij er dus voor zorgen dat Davey tijd kwijtspeelde maar niet teveel tijd want hij moest Davey op weg kunnen sturen met "het kinderfietske". Als hij te lang wachtte en teveel tijd verspeelde, riskeerde hij dat Robin zijn fiets aan Davey afstond.
Davey heeft ook duidelijk gevraagd aan Sam :"vanwaar komt gij nu ineens, velen voorbijgestoken zeker?"
Dat laatste had nooit plaatsgevonden want Robin zou zijn fiets nooit afstaan, controlefreak remember 😉 ? Trouwens verdacht Robin al van in den beginne Bertrand dus blijft hij ook tijdens bepaalde proeven dicht bij Bertrand indien mogelijk. Vandaar dat hij zn fiets nt zou afstaan. Dat weten de andere kandidaten inmiddels ook al.

chicawah.janssen02 mar 2017, 13:16

8153
eveline.vanhemel schreef:Op deze foto zie je duidelijk de grootte van alle kandidaten:

[ external image ]

Je ziet ook duidelijk het verschil in grootte tussen Davey en Sam, dus logisch dat Davey het een "kinderfietsje" vindt. Verder zie je dat Eline en Sam ongeveer even groot zijn, dus toch mogelijk dat Sam kiest voor een vrouwenfiets. Ook al is Eline wel een "grote vrouw".

Je bespaart mij zoekwerk, thanks!

Sam zal dus inderdaad wel een kleinere fiets gehad hebben dan de andere mannen. Geen opzet dus, maar wel handig als je een grotere man met die kleine fiets kan opzadelen. Als mol kan je dit bewust doen, als niet-mol is het gewoon toeval/pech.

chicawah.janssen02 mar 2017, 13:18

8153
Stel je voor dat Marzena er nog bij geweest was en Davey op haar fiets had moeten rijden! 😂
Die had hij dan waarschijnlijk als loopfietsje gebruikt.

Jansen02 mar 2017, 13:24

3423  Yens
chicawah schreef:Geen opzet dus, maar wel handig als je een grotere man met die kleine fiets kan opzadelen. Als mol kan je dit bewust doen, als niet-mol is het gewoon toeval/pech.
Eerste mogelijkheid denk ik 😉. Arrrggghhh, ik ben in een nieuwe tunnel verzeild geraakt :twisted:

chicawah.janssen02 mar 2017, 13:34

8153
eveline.vanhemel schreef:Eerste mogelijkheid denk ik 😉. Arrrggghhh, ik ben in een nieuwe tunnel verzeild geraakt :twisted:
Oesje! Ik wil niet op mijn geweten hebben dat ik je een verkeerde tunnel ingestuurd heb!

Ik heb Sam lang niet verdacht, maar nu...
Het was toch ook hij die bij de droedels op het luchtkussen "optrommelen" moest vinden? En bracht hij bij het vissen tellen Bouba niet in de war?
Hij stapte als laatste op het vliegtuig. Hij keek toen achterom met zo'n lachje...

Aaaarrrrrgh!!!! Ik zit in een tunnel vol spoken!
Ik ga alles eens opnieuw bekijken.

fréderic.chevalier02 mar 2017, 13:41

20
aikoo.altitude schreef:We hoeven het ook nt altij met elkander eens te zijn, daar zijn we mollenjagers met verschillende visies voor. En dat die visies heel uiteenlopend zijn maakt het nog meer boeiend en interessanter.
Het metalen voorwerp dat je duidelijk zichtbaar ziet liggen od grond ad zijde waar de ketting zich bevindt is een onderdeel . Dat onderdeel komt van Sam's fiets terwijl hij het boekje onder zn snelbinder schuift laat hij dat onderdeel vallen. Het voorwerp wat Davey heeft neergelegd od grond is het zwartkleurige kettingspanner. Kijk ook maar ns goe hoe Sam zn beweging van voeten neerzet net doet - ukkies met pampers aan bewegen soms ook wel ns op die manier 🙂 -. Het zwartkleurige kettingspanner valt nergens meer te bespeuren, want het werd begraven onder zijn voet. Op een bepaald moment zegt Sam zelfs :" dat gaat ni meer lukken, dat gaat ni meer lukken"wat duidt op zijn plan om de proef te saboteren omdat hij opmerkt dat Hans te dichtbij komt.
Maar waarom zou hij dat zo geniepig moeten begraven? Er is geen enkele mede-kandidaat in de buurt, smijt het dan gewoon weg en zendt dat niet uit.

Jansen02 mar 2017, 13:50

3423  Yens
chicawah schreef:Ik ga alles eens opnieuw bekijken.
Inderdaad, heb ik ook al gedacht, maar dan vooral de aandacht gericht op Sam 🙂. Weet je, eigenlijk zat Sam al van in het begin in mijn achterhoofd: in de mol app heb ik hem telkens punten gegeven, weliswaar niet veel, maar ergens zei m'n buikgevoel al altijd dat hij een beetje "too good to be true" is.

Jansen02 mar 2017, 13:54

3423  Yens
fréderic.chevalier schreef:Maar waarom zou hij dat zo geniepig moeten begraven? Er is geen enkele mede-kandidaat in de buurt, smijt het dan gewoon weg en zendt dat niet uit.
Hans kwam er aan he, en als Hans de kettingspanner zou zien liggen dan kon hij zijn toneeltje niet opvoeren dat iemand de kettingspanner had meegenomen. Juist het feit dat er niemand aanwezig was, maakt dit extra verdacht en volgens mij een echte mollenstreek, geen gedrag om de verdenking op hem te laden, maar echt een streek van DE MOL.

chicawah.janssen02 mar 2017, 14:08

8153
eveline.vanhemel schreef:Hans kwam er aan he, en als Hans de kettingspanner zou zien liggen dan kon hij zijn toneeltje niet opvoeren dat iemand de kettingspanner had meegenomen. Juist het feit dat er niemand aanwezig was, maakt dit extra verdacht en volgens mij een echte mollenstreek, geen gedrag om de verdenking op hem te laden, maar echt een streek van DE MOL.
Inderdaad.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 12