Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren

Mūses . .15 feb 2017, 17:28

90
Wat als de mol een signaal kreeg bij de eerste sinner/drukker? Een verdoken lichtje, handeling chauffeur, automatische druk of een 'nu' op het scherm?

Dan is het de 3de, 4de of 5de drukker en is het (waarschijnlijk) iemand die moest instappen in de auto ernaast (eigenlijk niet nodig; als het toch via het scherm kwam).

Zag ik toch als een mogelijke oplossing voor mijn hoofdverdachte. Als mol kan je sws niet terugkeren, zoals Hans deed (zorgt voor teveel stress bij de makers, en dit zijn ook maar mensen). De mol zal denk ik altijd off-radar blijven, zeker in groepsituaties, en zeker in afl. 1 ...

+ drukkers kwamen (waarschijnlijk) onbewust over bij het grotere publiek als personen die radeloos erin willen blijven.. dus als zogezegd 'eerlijke' kandidaten (met het nodige theatrale natuurlijk) 😉

patrick.vandeudekom16 feb 2017, 10:13

4
Het maakt toch helemaal niks uit of de mol wel of niet gedrukt heeft? Er zit voor de programmamakers geen enkel risico in.

Optie 1 - De mol drukt wel, maar is niet bij de snelste 5: Maakt niet uit, we zeggen gewoon dat hij wel bij de snelste 5 zit.
Optie 2 - We nemen beide situaties op en wachten af of er iemand drukt. Indien niemand drukt laten we zien dat de mol ook niet gedrukt heeft en anders laten we zien dat hij wel gedrukt heeft en zeggen we dat hij bij de snelste 5 zat.
Optie 3 - De mol drukt niet en bij de ronde over de beroepen van de kandidaten zeggen we een keer dat hij de snelste was.

En zo zijn er denk ik nog wel meer opties te verzinnen, maar hoe dan ook: de mol zal in elk scenario mee gaan, anders heb je geen programma 😂

sdr-dnr16 feb 2017, 10:15

34
Optie 4: De Mol drukt niet en raadt de beroepen niet. Maar gaat gewoon toch mee naar Zuid-Afrika en komt er later in het programma bij.

Niet dat ik denk dat het Hans is. Maar je weet nooit.

patrick.vandeudekom16 feb 2017, 10:18

4
sdr-dnr schreef:Optie 4: De Mol drukt niet en raadt de beroepen niet. Maar gaat gewoon toch mee naar Zuid-Afrika en komt er later in het programma bij.

Niet dat ik denk dat het Hans is. Maar je weet nooit.
😃 Ja die optie is er ook nog natuurlijk 😃

Mūses . .16 feb 2017, 10:55

90
Met wat mensenkennis weet je dat er sws gedrukt wordt (+ een minuut is lang in zo'n soort proeven; en al zeker als je op de klok staat te kijken) dus andere opties vallen al weg...

Situatie Hans is té veel in de kijker. Stel je voor dat hij dan toch de finale haalt, terwijl 30% (hypothetisch) van kijkend Vlaanderen hem nu al verdenkt... (een mindfuck is niet uitgespaard)

Ik denk steeds "Wat zou ik doen als mol?" — ik zou zien dat ik onopgemerkt dat vliegtuig opstap (in groep) — en voor de 'zogezegde' zekerheid kiezen (-oké, het blijft 'De mol' maar ik zou het ergens schandalig vinden mocht er effectief gefoefelt geweest zijn in de druktijden (montage)). Kunnen ze dan zeker niet achteraf tonen want dat zal totaal niet aanslaan bij het publiek.

Ik zou er alles aan doen om te zorgen dat de kijker mij na de eerste aflevering al deels vergeten is. Dit blijft natuurlijk entertainment... 😂

weyns196026 feb 2017, 12:41

426
Mūses . . schreef:Met wat mensenkennis weet je dat er sws gedrukt wordt (+ een minuut is lang in zo'n soort proeven; en al zeker als je op de klok staat te kijken) dus andere opties vallen al weg...

Situatie Hans is té veel in de kijker. Stel je voor dat hij dan toch de finale haalt, terwijl 30% (hypothetisch) van kijkend Vlaanderen hem nu al verdenkt... (een mindfuck is niet uitgespaard)

Ik denk steeds "Wat zou ik doen als mol?" — ik zou zien dat ik onopgemerkt dat vliegtuig opstap (in groep) — en voor de 'zogezegde' zekerheid kiezen (-oké, het blijft 'De mol' maar ik zou het ergens schandalig vinden mocht er effectief gefoefelt geweest zijn in de druktijden (montage)). Kunnen ze dan zeker niet achteraf tonen want dat zal totaal niet aanslaan bij het publiek.

Ik zou er alles aan doen om te zorgen dat de kijker mij na de eerste aflevering al deels vergeten is. Dit blijft natuurlijk entertainment... 😂
En je gaat dan achter de andere kandidaten zitten en je zet je op zo'n manier dat je de volgende kandidaten kan zien binnenkomen, zo kan je iedereen in het oog houden (en leren kennen) en je doet dan eerst alsof je geen champagne wil omdat je wie nog in de wagen(s) zit, niet voor het hoofd wil stoten. Goed gezien 😎

ONBEKEND27 feb 2017, 10:11

Stof tot nadenken: in een interview werd verteld dat ze een proeftest deden met het drukken in de auto, zowel met vroegere kandidaten als op de redactie van VIER, en hieruit leidden ze af dat de verhouding drukkers / niet-drukkers telkens 50% was.

In dit opzicht, is het geen garantie dat de mol wel gedrukt heeft, en is er mijns inziens niet echt iets uit af te leiden. Het is perfect mogelijk dat de mol gedrukt heeft, maar het is ook perfect mogelijk dat de mol niet gedrukt heeft, omdat uit de statistieken af te leiden valt dat er sowieso 50% van de deelnemers zal drukken.

Als de mol niet gedrukt heeft, dan moet hij het beroep van de andere kandidaten raden, wat, voor iemand die alle kandidaten al bestudeerd heeft, een eitje is.

Frolva27 feb 2017, 10:37

2204
herbivoor schreef:In dit opzicht, is het geen garantie dat de mol wel gedrukt heeft, en is er mijns inziens niet echt iets uit af te leiden.
Door de mol niet te laten drukken (wetende dat er toch gedrukt wordt en dus 5.000 euro verloren gaat) kan de mol 'onverdacht' aan het verhaal beginnen. En dat lijkt mij toch wel mooi, voor de programmamakers.

Je maakt je dan wel verdacht door snel te raden dat Eline politie-inspecteur is. :mrgreen:

bart.seghers27 feb 2017, 14:41

10
herbivoor schreef:Stof tot nadenken: in een interview werd verteld dat ze een proeftest deden met het drukken in de auto, zowel met vroegere kandidaten als op de redactie van VIER, en hieruit leidden ze af dat de verhouding drukkers / niet-drukkers telkens 50% was.

In dit opzicht, is het geen garantie dat de mol wel gedrukt heeft, en is er mijns inziens niet echt iets uit af te leiden. Het is perfect mogelijk dat de mol gedrukt heeft, maar het is ook perfect mogelijk dat de mol niet gedrukt heeft, omdat uit de statistieken af te leiden valt dat er sowieso 50% van de deelnemers zal drukken.

Als de mol niet gedrukt heeft, dan moet hij het beroep van de andere kandidaten raden, wat, voor iemand die alle kandidaten al bestudeerd heeft, een eitje is.
Bertrand dus, want die had als eerste en enige het beroep van Sam jusit geraden...

Holmes21 mar 2017, 08:56

395
Deze topic nog eens bovenhalen...

Davey was bij de 5 snelste drukkers en zat sowieso op het vliegtuig.
Eline drukte maar was te laat , wist het beroep van Sam en Bertrand niet, en kwam uiteindelijk pas als 8e op het vliegtuig.
Annelies had niet gedrukt, wist het beroep van Sam en Bertrand niet maar kon toch als 9e op het vliegtuig.

Welke strategie zou de mol gekozen hebben ?

johan.maes21 mar 2017, 09:04

153  Sven
Holmes schreef:Deze topic nog eens bovenhalen...

Davey was bij de 5 snelste drukkers en zat sowieso op het vliegtuig.
Eline drukte maar was te laat , wist het beroep van Sam en Bertrand niet, en kwam uiteindelijk pas als 8e op het vliegtuig.
Annelies had niet gedrukt, wist het beroep van Sam en Bertrand niet maar kon toch als 9e op het vliegtuig.

Welke strategie zou de mol gekozen hebben ?
Niet drukken om zeker te zijn dat je niet als enige drukt, en dan niet meteen het vliegtuig op om niet teveel aandacht te trekken 😛

Frolva21 mar 2017, 09:37

2204
johan.maes schreef:Niet drukken om zeker te zijn dat je niet als enige drukt, en dan niet meteen het vliegtuig op om niet teveel aandacht te trekken 😛
Ik zou denken: niet drukken als je weet dat er al iemand anders heeft gedrukt (en dus geen geld in de pot), en daarna inderdaad niet te snel juist drukken.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7