Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren

Suspicious16 feb 2017, 09:37

106
@masterveecee
@joachim.morrens

1) Plots doet Davey de ontdekking dat Robin daar zit. De blinddoeken zijn dan al enkele minuten af, de spelers zijn dan net allemaal met hun eigen taak bezig. Wanneer ze naar de sloten en bordjes lopen zien ze Robin gewoon niet. Dat geeft hij nadien ook aan.

Mochten ze het hem voorgelezen hebben, dan hadden ze geweten dat hij daar zat.

2) Zoals Joachim zegt mbt Bouba. Ik zie nergens één beeld waarin er ook maar 1 keer iets wordt voorgelezen.

Het is natuurlijk in combinatie met andere factoren dat ik bij mijn mol uitkom.

@Woestijnmol
Zouden ze dat door hebben op het moment dat ze in een race tegen de tijd bezig zijn? Misschien enkelen. Die zullen dan weer zwijgen en deze ontdekking voor zichzelf houden (logisch).

Feit dat Jolien en Bouba er hier uit lagen heeft niets te zien met de aanwezigheid van Robin. Ze kunnen evengoed de hele vragenlijst beantwoord hebben alsof Marzena de mol was volgens hen.

Jolien let niet genoeg op wat er allemaal gebeurd maar hangt aan het woordraadsel en dat is pas een dik uur later opgelost (ze heeft dus al veel aanwijzingen gemist), Bouba van tzelfde hé: hoeveel aanwijzingen of verdachte communicatie heeft hij wel niet gemist door in dat afgesloten hok met een klein raampje te zitten?
Daardoor liggen zij eruit.

Suspicious16 feb 2017, 09:43

106
Weet trouwens iemand hoe zo'n slot als op dat van het hok van de luipaard in sommige dialecten wordt genoemd? Wink, wink 😉

masterveecee16 feb 2017, 09:44

3547  Sven
een MOLslot 😛

Mūses . .16 feb 2017, 09:54

90
Suspicious schreef:Jolien let niet genoeg op wat er allemaal gebeurd maar hangt aan het woordraadsel en dat is pas een dik uur later opgelost (ze heeft dus al veel aanwijzingen gemist), Bouba van tzelfde hé: hoeveel aanwijzingen of verdachte communicatie heeft hij wel niet gemist door in dat afgesloten hok met een klein raampje te zitten?
Daardoor liggen zij eruit.
Dus, volgens uw (toch wel goeie punten) zat de mol in de dierenproef?

Woestijnmol16 feb 2017, 10:05

Forum veteraan  222
Blijft de vraag: Wat is de meerwaarde dat men aan Robin verteld heeft dat die zin daar hangt.
Dus je moet je dat even voorstellen: 's Morgens bij de briefing zeggen ze tegen hem:"Robin, vandaag een opdracht met wilde dieren, de bedoeling is dat er binnen de 90 minuten op een knop wordt geduwd dat zich in de kooi van een leeuw bevindt. Die leeuw moet er natuurlijk uit worden gelokt, en dat kan alleen als er een sleutel wordt gevonden, die sleutel hangt aan jouw been en jij zit opgesloten in een kooi, dat op zijn beurt in een grotere kooi ligt waarin een productiemedewerker in een hok ligt en die een staart vasthoudt met de bedoeling jou schrik aan te jagen opdat jij zou kunnen denken dat dat gevaarlijk dier kan zijn, en oh ja aan de buitenkant van de kooi staat er een zin die jij niet kan lezen en daarop staat "de jachtluipaard is het snelste dier terwereld" "

Mijn vraag is; Wat is de meerwaarde van de productie om hem dat te melden, en indien dat al is gebeurd kan ik mij niet voorstellen dat hij zo dom is om zich zo te verraden. En als dat ook is gebeurd dan kan ik mij niet voorstellen dat ze dat zouden laten zien.

masterveecee16 feb 2017, 10:15

3547  Sven
ja, ik vind het ook wel raar dat Robin het zou weten, komt toch zoooooooooooooooooo verdacht over

Suspicious16 feb 2017, 20:03

106
@Woestijnmol
Moet dat een meerwaarde hebben? Misschien krijgt hij gewoon een plannetje van de opstelling van het gebied en delen ze hem dat gewoon mee, wat waar hangt.

Ik denk trouwens dat de groep nooit die staart zou zien liggen want ligt helemaal weg in de hoek waar niemand moet zijn. (in geval ze dat bordje niet zouden lezen)

Dan heeft hij het nodig in geval ze het niet zouden lezen om een reden te hebben waarom hij niet uit het hok zou durven komen.

Taupie0216 feb 2017, 20:12

53
masterveecee schreef:ja, ik vind het ook wel raar dat Robin het zou weten, komt toch zoooooooooooooooooo verdacht over
In het begin van de dierenproef stelde Jolien voor aan Hans en Davey om te gaan lezen wat op alle bordjes stond en dat hebben ze zeker luidop gelezen, dus zal Robin het wel degelijk gehoord hebben denk ik. Ik denk dus niet dat we er iets achter moeten zoeken dat Robin wist wat er op dat bordje stond.

masterveecee16 feb 2017, 22:19

3547  Sven
Taupie02 schreef:In het begin van de dierenproef stelde Jolien voor aan Hans en Davey om te gaan lezen wat op alle bordjes stond en dat hebben ze zeker luidop gelezen, dus zal Robin het wel degelijk gehoord hebben denk ik. Ik denk dus niet dat we er iets achter moeten zoeken dat Robin wist wat er op dat bordje stond.
het kan gewoon niet anders, zou echt te overdreven opvallen, voor zowel de kandidaten als de kijkers

joachim.morrens16 feb 2017, 22:21

200  Yens
masterveecee schreef:het kan gewoon niet anders, zou echt te overdreven opvallen, voor zowel de kandidaten als de kijkers

Dat klopt helemaal!
[ external image ]

[ external image ]

ex-molinator16 feb 2017, 23:18

3483  Uma
Ah, dat bespaart me de moeite om het nu nog na te kijken (anders zou ik niet kunnen slapen).

Er was nog iets anders dat ik moest nakijken alleen ik vind mn papiertjes weer niet, 't zal toch voor morgen zijn.
Ergens ben ik wel blij dat hoe goed de redenering ook is, het toch niet sluitend blijkt te zijn en er nog verder speurwerk aan te pas moet komen 😉

ex-molinator17 feb 2017, 08:54

3483  Uma
ex-molinator schreef:Ik had ook een dergelijke bedenking over de noodzaak om een lange stok met een spiegel te gebruiken om na te gaan of er wel een jachtluipaard zich schuil hield in dat hok. Waarom niet gewoon rond de grote kooi van Robin wandelen tot aan de achter/zij-kant van de leeuwen kooi en dan kijk je schuin in de opening van het hok.
Ik heb de beelden nog eens uitvergroot en ik zie nergens grenzen aan het terrein dat ze kunnen verkennen.
Amai, het is overduidelijk dat ik slaap moet inhalen. Ik heb die scenes nu al zeker een stuk of 5x bekeken en nu pas zie ik dat er geen zicht mogelijk is op de binnenkant van de kooi van de luipaard .. en wel vanwege een scherm van ongeveer 10 m².

Hoe zal ik ooit die naald kunnen vinden als ik de hooiberg nog niet kan zien?
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9