Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren

tom.hoebrechts02 mar 2017, 14:37

20
aikoo.altitude schreef:Davey heeft ook duidelijk gevraagd aan Sam :"vanwaar komt gij nu ineens, velen voorbijgestoken zeker?"
Dat laatste had nooit plaatsgevonden want Robin zou zijn fiets nooit afstaan, controlefreak remember 😉 ? Trouwens verdacht Robin al van in den beginne Bertrand dus blijft hij ook tijdens bepaalde proeven dicht bij Bertrand indien mogelijk. Vandaar dat hij zn fiets nt zou afstaan. Dat weten de andere kandidaten inmiddels ook al.
Ik zou ( als mol of als kandidaat) eigenlijk nooit menne fiets afgeven. Het is een spel en ik dan wilt ge toch zelf zo ver mogelijk raken en zoveel mogelijk informatie verzamelen. Of in geval van mol verder saboteren...Davey had niet zo snel menne fiets afgenomen zunne 😃

OrthoMol02 mar 2017, 17:08

219
chicawah schreef:Je kan gelijk hebben wat hun lengte betreft. Ik zal morgen eens goed kijken naar beelden waarop hij tussen de andere mannen staat.
Toch lijkt Sam mij niet zodanig klein dat hij op een damesfiets moet rijden. In dat geval is het opzet, want met een fiets die ook voor hem te klein is, zal hij niet goed kunnen fietsen en dat is handig als hij de mol is. En als de fiets wel geschikt is voor hem, dan is hij in ieder geval te klein voor de andere mannen en dat is natuurlijk superhandig.
Sam vertrekt niet meer, maar dat is ook niet nodig: hij valt af dus geld uit de pot en de bootproef mislukt gegarandeerd. Misschien is het zelfs beter dat hij niet aankomt bij de bootproef: hoewel een boot niet kan zinken volgens Robin, zouden de anderen wel eens op het idee kunnen komen om Sam, het pluimgewicht, te doen varen.

Robin is blijkbaar 'Titanic' en Costa Concordia vergeten :(
Naar mijn bescheiden mening zou Robin zeker de bootproef gepast hebben, want 'van alles bang' als het in zijn kraam past of in functie vd proef . Het zou d'er dan idd op kunnen neerkomen dat hij bepaalde andere kandidaten aanspoort.

Als Sam eigenlijk met een gewone fiets zou kunnen rijden, dan moet Davey de kleine fiets zeker verdacht vinden.

OrthoMol02 mar 2017, 17:13

219
tom.hoebrechts schreef:Ik zou ( als mol of als kandidaat) eigenlijk nooit menne fiets afgeven. Het is een spel en ik dan wilt ge toch zelf zo ver mogelijk raken en zoveel mogelijk informatie verzamelen. Of in geval van mol verder saboteren...Davey had niet zo snel menne fiets afgenomen zunne 😃
Ikzelf wsl ook nt , maar in functie van de groep of proef en naargelang de situaties verlopen dient ge ter plekke te improviseren en in tijd kan het soms erg snel gaan. Tactisch spelen en het koppie d'erbij houden is een begrip dat constant van toepassing is in dit spel, vandaar dat het mij ook logisch lijkt dat het mentaal wel vergt vd kandidaten.
Als er bvb snel dient gehandeld te worden, kan het soms ook zo zijn dat een kandidaat nt altij zeker is of zijn/haar handeling aldanniet de beste is geweest..
Informatie vergaren kan op allerhande manieren, en persoonlijk vind ik dat Davey daar erg goed in is 😉

chicawah.janssen02 mar 2017, 17:27

8153
tom.hoebrechts schreef:Ik zou ( als mol of als kandidaat) eigenlijk nooit menne fiets afgeven. Het is een spel en ik dan wilt ge toch zelf zo ver mogelijk raken en zoveel mogelijk informatie verzamelen. Of in geval van mol verder saboteren...Davey had niet zo snel menne fiets afgenomen zunne 😃
Het is niet omdat je je fiets afstaat dat je dat zelf bekoopt.
Ben je de mol en heb je een gewone fiets, dat sta je die waarschijnlijk niet af, zodat de beste fietser afvalt en jij kan saboteren.
Ben je de mol en heb je een "te kleine" fiets, dan sta je die af natuurlijk. So wie so kost je de groep dan € 500 want je blijft achter. En diegene die met jouw fiets moet rijden heeft het een stuk moeilijker.
Maar ook als niet-mol die zo ver mogelijk wil geraken, geef je je fiets aan Davey. Hij is immers samen met Hans de beste fietser. Daardoor kan de proef nog geld opbrengen voor de pot. Het is niet omdat je je fiets afstaat dat je de eliminatie niet overleeft he! Een teamplayer staat zijn fiets af, een egoïst niet. Die laatste moet er dan maar mee leven dat de rest van de groep hem scheef bekijkt.

Yvo02 mar 2017, 17:37

1111  Uma
chicawah schreef:Hmmm... Als er bij mij iemand nogal agressief in mijn gat komt poken hoewel ik de toegestane snelheid rijd (zelfs ietsje meer op de teller), dan vertraag ik meestal een beetje. Zeker als er ook nog met de grootlichten geknipperd wordt.
En terecht!

chicawah.janssen02 mar 2017, 17:43

8153
aikoo.altitude schreef:Davey heeft ook duidelijk gevraagd aan Sam :"vanwaar komt gij nu ineens, velen voorbijgestoken zeker?"
Dat laatste had nooit plaatsgevonden want Robin zou zijn fiets nooit afstaan, controlefreak remember 😉 ? Trouwens verdacht Robin al van in den beginne Bertrand dus blijft hij ook tijdens bepaalde proeven dicht bij Bertrand indien mogelijk. Vandaar dat hij zn fiets nt zou afstaan. Dat weten de andere kandidaten inmiddels ook al.
Robin zou samen met Bertrand bij Davey gearriveerd zijn. Ik vraag mij af wat er dan gebeurd zou zijn. Volgens mij is Robin de slechtste fietser van de 3, maar zou hij het aangedurfd hebben de beste fietser zijn fiets te weigeren? Van Bertrand denk ik dat die wel zijn fiets afgestaan zou hebben als het moest, maar wellicht alleen nadat hij Robin er had proberen van overtuigen dat hij zijn fiets aan Davey moest geven (wat hem in Robins ogen nog verdachter gemaakt had).
Maar we zullen het nooit weten...

OrthoMol02 mar 2017, 17:55

219
fréderic.chevalier schreef:Maar waarom zou hij dat zo geniepig moeten begraven? Er is geen enkele mede-kandidaat in de buurt, smijt het dan gewoon weg en zendt dat niet uit.
Tja, waarom zou een kandidaat iets in't geniep doen hè? Mssn om zich verdacht te maken ? Of eerder om iemand anders verdacht te doen lijken? Of mssn omdat ie De mol is??
Het feit dat het wèl gefilmd en getoond wordt is een teken , hoe dan ook blijf ik deze scène en proef een eigenaardige twist vinden - waar ik wel van hou om eerlijk te zijn - die zou passen in een David Lynch film.

OrthoMol02 mar 2017, 18:06

219
chicawah schreef:Robin zou samen met Bertrand bij Davey gearriveerd zijn. Ik vraag mij af wat er dan gebeurd zou zijn. Volgens mij is Robin de slechtste fietser van de 3, maar zou hij het aangedurfd hebben de beste fietser zijn fiets te weigeren? Van Bertrand denk ik dat die wel zijn fiets afgestaan zou hebben als het moest, maar wellicht alleen nadat hij Robin er had proberen van overtuigen dat hij zijn fiets aan Davey moest geven (wat hem in Robins ogen nog verdachter gemaakt had).
Maar we zullen het nooit weten...
We zullen het WEL te weten komen maar we zullen ff geduld moeten opbrengen. Mssn dat er toch nog ergens een hint ofzo wordt vrijgegeven, want ih andere geval is het mogelijk dat we het moeten uitzitten tot na de finale 😲
Afgaand op Robin's profiel en acte de présence in sommige proeven lijkt hij een beetje autistische trekjes te vertonen, hij hangt zichzelf altij vast aan eoa kandidaat. Zo lijkt het dan precies of hij schrik heeft van alleen iets te moeten ondernemen. Ik probeer me voor te stellen hoe het zou gegaan hebben moest Robin bvb in Sam's schoenen gestaan hebben..alleen achterblijvend in een bos ....
Net omdat in bepaalde situaties bepaalde personen nog meer verdacht worden in Robin's ogen wil Robin d'er ten allen tijde bovenop blijven zitten . Hij is erg goed ih aansporen van mensen, maar nt ten koste van zichzelf denk ik

OrthoMol02 mar 2017, 18:16

219
chicawah schreef:Oesje! Ik wil niet op mijn geweten hebben dat ik je een verkeerde tunnel ingestuurd heb!

Ik heb Sam lang niet verdacht, maar nu...
Het was toch ook hij die bij de droedels op het luchtkussen "optrommelen" moest vinden? En bracht hij bij het vissen tellen Bouba niet in de war?

Yep, en het was ook hij die met van die rare zinnekes afkwam - dronken of nt - out of the clear blue sky : " hebt gij een broek met van die zijzakken od zijkant erop"? " het probleem is, iedereen die nu weg is, vertrouw ik voor geen zak"
Tot op dit moment vraag ik me af of die zinnen iets te betekenen hebben, ik zal d'er me ns mee bezighouden.

Hij stapte als laatste op het vliegtuig. Hij keek toen achterom met zo'n lachje...

Aaaarrrrrgh!!!! Ik zit in een tunnel vol spoken!
Ik ga alles eens opnieuw bekijken.

chicawah.janssen02 mar 2017, 18:48

8153
aikoo.altitude schreef:Ik probeer me voor te stellen hoe het zou gegaan hebben moest Robin bvb in Sam's schoenen gestaan hebben..alleen achterblijvend in een bos ...
... vastgebonden in een boom van meer dan 1 meter hoog, in het donker en zonder gezichtscrème... 😲

Bleiten zeker? :roll:

ellen.dupon02 mar 2017, 20:13

1
Volgens mij heeft Robin of Davey de ketting aanspanner meegenomen.
Hij en Davey wilden perse al vertrekken!
Misschien heeft iemand dan de ketting aanspanner dan onopgemerkt meegenomen?!
Ook bij het bootje wou Robin perse al vertrekken en de opdracht niet doen!
Als het aan mij lag zou ik dat niet erg vinden om te zwemmen als het zinkt hoor!
Ze hebben toch super lang gefietst verfrissing is altijd wel goed!
Is dit een hint of is het te ver gedacht!?

Bakkieryer02 mar 2017, 20:25

183  Sven
ellen.dupon schreef:Volgens mij heeft Robin of Davey de ketting aanspanner meegenomen.
Hij en Davey wilden perse al vertrekken!
Misschien heeft iemand dan de ketting aanspanner dan onopgemerkt meegenomen?!
Ook bij het bootje wou Robin perse al vertrekken en de opdracht niet doen!
Als het aan mij lag zou ik dat niet erg vinden om te zwemmen als het zinkt hoor!
Ze hebben toch super lang gefietst verfrissing is altijd wel goed!
Is dit een hint of is het te ver gedacht!?
Nee hoor, goede redenering ! Het was wel een kettingbreker, die dient om schakels uit elkaar te halen, niet aan te spannen. En wie wil er nu een kettingbreker meenemen ? Een andere kettingbreker zeker ?
Vind degene die de kettingbreker heeft meegenomen en je hebt de Mol gevonden !

Ook was het vooral Davey ( en wat later ook Bertrand ) die de bootproef wou overslaan en niet Robin, die vuurde Davey en Bertrand nog aan om toch maar te proberen die boot te laten varen...
"Het gaat hier wel om 2000 € hé !"
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 12