Molière schreef:Waarom eigenlijk, vraag ik mij af. Het is niet dat ze nog nooit met eerste letters van zinnen hebben gewerkt hé. Ik ben echt benieuwd naar je argumenten, want ik kan er geen bedenken. Anyway, als de nummerplaat verwijst naar Annelies op de manier die jij beschreven hebt, eet ik mijn hele kleerkast op, wegens veel te ver gezocht. Zoiets hebben ze nog nooit gedaan en zou heel veel kijkers doen afhaken, denk ik.
Ik weet niet wat zijn argumenten zijn, maar mij lijkt dat veel te willekeurig...
Daarnaast zou je er ook al zeker van moeten zijn dat niemand van de andere overgebleven kandidaten 3 opeenvolgende zinnen uitspreekt met die respectievelijke beginletters.
Stel het je eens omgekeerd voor, vanuit het perspectief van de makers tijdens het bekijken van het beeldmateriaal achteraf in de montagekamer... (er nu even van uitgaan dat Robin de mol zou zijn)
"Eh! Laten we anders de eerste letters van de eerste woorden van de eerste 3 zinnen van wat de mol daar op een willekeurig moment zegt gebruiken om een nummerplaat te maken die we dan laten zien in de openingsscène!"
"Ja, goed idee! Dat is een subtiele maar onweerlegbare hint voor kijkers die alle eerste letters van alle zinnen noteren!"
Sorry, het gaat er niet in bij mij...
Maar moest ik het fout hebben, wil ik gerust een wederdienst doen