Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren

tom.hoebrechts02 mar 2017, 09:45

20
Ik ben nieuw en eerlijk gezegd vrij lui. Ik volg het forum al een tijdje en nummers komen vaak terug en zullen waarschijnlijk er niet zomaar inzitten. Ik denk hierbij vooral aan het nummer van de muis enzo. Vraagje, de letters van de scarbble proef hadden een waarde, komt dit overeen met de waarde van het origenele spel en klopte dit ook voor alle letters?
Kan er via codes (muis) hier niets mee gemaakt worden?

ex-molinator02 mar 2017, 10:59

3483  Uma
tom.hoebrechts schreef:Ik ben nieuw en eerlijk gezegd vrij lui. Ik volg het forum al een tijdje en nummers komen vaak terug en zullen waarschijnlijk er niet zomaar inzitten. Ik denk hierbij vooral aan het nummer van de muis enzo. Vraagje, de letters van de scarbble proef hadden een waarde, komt dit overeen met de waarde van het origenele spel en klopte dit ook voor alle letters?
Kan er via codes (muis) hier niets mee gemaakt worden?
In echt Scrabble hebben letters een waarde van 1, 2, 3, 4 enz.., ... dus...

Lieserd02 mar 2017, 11:11

15
kim.baudart schreef:Hoe werkt dit 'persoonlijk' geld eigenlijk? Zou Hans dit sowieso gekregen hebben (als hij het gewonnen had), of zou hij dat bovenop de groepspot krijgen áls hij wint?

Want in het tweede geld is ervoor zorgen dat Hans dit wint natuurlijk een manier om ervoor te zorgen dat de kans dat dit gewonnen wordt een stuk te verkleinen...
Persoonlijk geld staat volledig los van de groepspot. Als Hans deze opdracht gewonnen had, kreeg hij de 3000 euro sowieso mee naar huis. Als hij de uiteindelijke winnaar van dit seizoen zou blijken te zijn, zou hij zowel de groepspot als de 3000 euro mee krijgen

sdr-dnr02 mar 2017, 14:04

34
Jay-Lo schreef:Waarom zou de mol niet van het ei weten? Het is waarschijnlijker dat de mol het wel wist, maar niet nodig had. Geld uit de groepspot halen lukt hier beter vanuit de groep.
Net niet toch? €3000 persoonlijk geld winnen en op die manier uit de groepspot houden. Dat is verdedigbaar zowel voor de mol als voor een kandidaat, maar bij de Mol een 2e motief om er vol voor te gaan. En toch zal je nooit verdacht zijn omdat je voor de €3000 bent gegaan, omdat niemand zichzelf zou opofferen voor de groepspot.

Denk dan ook dat het Gouden Ei en alles dat daaraan gelinkt is één van de opdrachten is waarover de Mol niet of nauwelijks gebrieft is geweest.

tom.hoebrechts02 mar 2017, 14:12

20
ex-molinator schreef:In echt Scrabble hebben letters een waarde van 1, 2, 3, 4 enz.., ... dus...

Ah dat was nu niet het geval. Wat is de rede hiervoor? En op basis van wat werd nu een waarde toegekend... Ik denk dat er in het scrabble spel en doolfhof nog wel een aantal hints tevoorschijn gaan komen.

chicawah.janssen02 mar 2017, 14:13

8153
Volgens mij kan de mol geen persoonlijk geld krijgen.
Als dat wel kan, zou het dan wel voor een proef moeten zijn waarvoor de mol nul komma nul voorkennis heeft.

chicawah.janssen02 mar 2017, 14:15

8153
tom.hoebrechts schreef:Ah dat was nu niet het geval. Wat is de rede hiervoor? En op basis van wat werd nu een waarde toegekend... Ik denk dat er in het scrabble spel en doolfhof nog wel een aantal hints tevoorschijn gaan komen.
Geen idee. Misschien gewoon gedaan om makkelijker en sneller te kunnen rekenen.

Frolva02 mar 2017, 14:19

2204
tom.hoebrechts schreef:Ah dat was nu niet het geval. Wat is de rede hiervoor? En op basis van wat werd nu een waarde toegekend...
In de opdracht ging het om te verdienen euro's (en dan is 1, 2 of 3 euro misschien wat weinig).

Volgens mij hebben ze de oorspronkelijke waarde x 10 gedaan, in elk geval voor (in beeld te zien op 28:07) de beginletters:

V (normaal 4, nu 40)
W (normaal 5, nu 50)
R (normaal 2, nu 20)
U (normaal 4, nu 40)
E (normaal 1, nu 10)
N (normaal 1, nu 10)

Frolva02 mar 2017, 14:23

2204
chicawah schreef:Volgens mij kan de mol geen persoonlijk geld krijgen.
Als dat wel kan, zou het dan wel voor een proef moeten zijn waarvoor de mol nul komma nul voorkennis heeft.
Lijkt me ook dat de mol door het persoonlijk geld te 'winnen' enkel geld uit de groepspot kan halen.

tom.hoebrechts02 mar 2017, 14:41

20
Frolva schreef:In de opdracht ging het om te verdienen euro's (en dan is 1, 2 of 3 euro misschien wat weinig).

Volgens mij hebben ze de oorspronkelijke waarde x 10 gedaan, in elk geval voor (in beeld te zien op 28:07) de beginletters:

V (normaal 4, nu 40)
W (normaal 5, nu 50)
R (normaal 2, nu 20)
U (normaal 4, nu 40)
E (normaal 1, nu 10)
N (normaal 1, nu 10)

aah op die manier verdienden ze geld ( was me even ontgaan). Zal idd een nulleke bij zijn, maar was het de normale waarde of was er ergens een afwijking?
En als ge de letters neemt van de code op de muis bv en legt die naast de scrabble waarde bv waarde 3 = letter... Kom je dan ergens uit?

kristien.leys02 mar 2017, 14:49

46
oldgrumpy schreef:Er is 1 ding dat ik niet begrepen heb.
Ze weten dat het ei niet gevonden is en op dat moment mag iedereen gaan zoeken naar het ei maar Annelies loopt daar rond zonder helm en beschermingsvest ??
Heb ik ook opgemerkt. Moet zij dan niet beschermd worden voor de struisvogels? En Robin, had hij vest+helm aan? Zo zou je toch wel kunnen vermoeden dat één van de twee de mol is. Eerst niet goed scrabbelen en dan zomaar het doolhof inlopen zonder bescherming. Annelies is misschien wel volledig de kluts kwijt en Robin hoeft het gouden ei niet als hij de mol is. Trouwens verdacht Robin in afl 3 Bertrand niet van de mol te zijn ? En Bertrand is uitgeschakeld, ofwel liegt Robin ofwel kan hij inderdaad de mol zijn.

Jansen02 mar 2017, 14:59

3423  Yens
tom.hoebrechts schreef:aah op die manier verdienden ze geld ( was me even ontgaan). Zal idd een nulleke bij zijn, maar was het de normale waarde of was er ergens een afwijking?
En als ge de letters neemt van de code op de muis bv en legt die naast de scrabble waarde bv waarde 3 = letter... Kom je dan ergens uit?
De code is 32795: dit houdt dan in dat er twee letters inzitten met hoge waarden (7 en 9). Ik weet niet welke letters dat zijn maar zou bv. X, Y of Q kunnen zijn. Hoe die letters dan tot iets kunnen leiden?
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 17