Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren

Frolva02 mar 2017, 14:59

2204
tom.hoebrechts schreef:En als ge de letters neemt van de code op de muis bv en legt die naast de scrabble waarde bv waarde 3 = letter... Kom je dan ergens uit?
Code op de muis was 37295.

7 en 9 zijn al geen waardes in scrabble, dus waarschijnlijk geen hint. 😉

Jansen02 mar 2017, 15:13

3423  Yens
Frolva schreef:Code op de muis was 37295.

7 en 9 zijn al geen waardes in scrabble, dus waarschijnlijk geen hint. 😉
Alle letters in het scrabble spel:

[ external image ]

tom.hoebrechts02 mar 2017, 15:30

20
eveline.vanhemel schreef:Alle letters in het scrabble spel:

[ external image ]

Dan toch niet hetzelfde als het originele als ik voort ga op de eerdere post:

Volgens mij hebben ze de oorspronkelijke waarde x 10 gedaan, in elk geval voor (in beeld te zien op 28:07) de beginletters:

V (normaal 4, nu 40)
W (normaal 5, nu 50)
R (normaal 2, nu 20)
U (normaal 4, nu 40)
E (normaal 1, nu 10)
N (normaal 1, nu 10)”

Jansen02 mar 2017, 15:32

3423  Yens
tom.hoebrechts schreef:Dan toch niet hetzelfde als het originele als ik voort ga op de eerdere post:

Volgens mij hebben ze de oorspronkelijke waarde x 10 gedaan, in elk geval voor (in beeld te zien op 28:07) de beginletters:

V (normaal 4, nu 40)
W (normaal 5, nu 50)
R (normaal 2, nu 20)
U (normaal 4, nu 40)
E (normaal 1, nu 10)
N (normaal 1, nu 10)”
Tja, het lijken me toch originele scrabbleblokjes op de foto...

Frolva02 mar 2017, 15:36

2204
Het zijn ook originele scrabble blokjes, maar "Houten letters uit een oudere Nederlandstalige scrabble-uitgave".

De W was vroeger (blijkbaar) 4 punten waard, nu 5. 😉

david.vandermijnsbrugge02 mar 2017, 15:38

2
Even zoekend op de wiki-pagina van Scrabble vind je voor 7 en 9 weinig eigenlijk.
Nu is het wel zo dat in de Deense versie van het spel twee letters respectievelijk 7 en 9 keer voorkomen, namelijk de A en de E. De D komt 5 keer voor, de V 3 keer en de Y 2 keer.

Mmh. Toeval? Mogelijk... Waarom zou het specifiek de Deense versie van het spel moeten zijn?

Jansen02 mar 2017, 15:47

3423  Yens
Frolva schreef:Het zijn ook originele scrabble blokjes, maar "Houten letters uit een oudere Nederlandstalige scrabble-uitgave".

De W was vroeger (blijkbaar) 4 punten waard, nu 5. 😉
Inderdaad, heb het net ook gezien dat er verschillende versies zijn 🙂. Maar, oud of nieuw, ik denk niet dat deze piste ergens toe leidt, zelfs al zou er nu toch letters met letterwaarde 7 of 9 (bv. X en Q) inzitten, dan bracht ons dat toch nergens. Ik zie niet in welk woord er kan gevormd worden met die letters in.

tom.hoebrechts02 mar 2017, 15:48

20
david.vandermijnsbrugge schreef:Even zoekend op de wiki-pagina van Scrabble vind je voor 7 en 9 weinig eigenlijk.
Nu is het wel zo dat in de Deense versie van het spel twee letters respectievelijk 7 en 9 keer voorkomen, namelijk de A en de E. De D komt 5 keer voor, de V 3 keer en de Y 2 keer.

Mmh. Toeval? Mogelijk... Waarom zou het specifiek de Deense versie van het spel moeten zijn?
Dus:
37295 = v a y e d = Davey

Zouden ze zo ver gaan, ma het moet toch wel lukken dat ge er davey uithaalt zo...

Andreas02 mar 2017, 16:42

Molerator  113
tom.hoebrechts schreef:Dus:
37295 = v a y e d = Davey

Zouden ze zo ver gaan, ma het moet toch wel lukken dat ge er davey uithaalt zo...
Ze moeten soms wel heel ver gaan nu met die social media enzo de tijden dat de mol 3 petten had met elke dag een andere letter M O L die zijn voorbij 😃

Noptje02 mar 2017, 17:28

181
chicawah schreef:Volgens mij kan de mol geen persoonlijk geld krijgen.
Als dat wel kan, zou het dan wel voor een proef moeten zijn waarvoor de mol nul komma nul voorkennis heeft.
Dit is niet persoonlijk naar jou gericht, maar waarom denken mensen, of gaan ze er van uit dat de mol geen persoonlijk geld kan verdienen? Ik snap echt niet waarom....

Ben het wel met je eens dat als de mol het geld kan verdienen, hij geen voorkennis heeft over de locatie van het ei, wat me redelijk normaal lijkt. Maar aangezien niemand van de eerste kandidaten het ei gevonden had, en zowel Robin als Annelies niet meteen naar die tunnel lopen, lijkt dit ook wel te kloppen.

chicawah.janssen02 mar 2017, 17:35

8153
Noptje schreef:Dit is niet persoonlijk naar jou gericht, maar waarom denken mensen, of gaan ze er van uit dat de mol geen persoonlijk geld kan verdienen? Ik snap echt niet waarom....

Ben het wel met je eens dat als de mol het geld kan verdienen, hij geen voorkennis heeft over de locatie van het ei, wat me redelijk normaal lijkt. Maar aangezien niemand van de eerste kandidaten het ei gevonden had, en zowel Robin als Annelies niet meteen naar die tunnel lopen, lijkt dit ook wel te kloppen.
No problem, ik weet dat je antwoord niet persoonlijk tegen mij gericht is hoor (en zelfs al zou dat zo zijn: iedereen mag zijn eigen mening hebben toch?).
Ik moet toegeven dat ik het gewoon niet weet en alleen maar veronderstel dat de mol geen persoonlijk geld kan verdienen. Ik ga er wel van uit dat Vier het eerlijk speelt en ze dus de mol niet zouden briefen over een proef waarmee hij/zij zelf geld kan verdienen.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 17