ex-molinator schreef:Ik ben hier wel mee eens.
Voor alle duidelijkheid, bij een onweerlegbaar bewijs, vind ik dat je de verantwoordelijkheid moet nemen om het zoekplezier van anderen niet mag verprutsen. Maar er mag wel een duwtje in de juiste richting gegeven worden (toch: opletten dat dat duwtje niet te duidelijk is).
Anderzijds willen de meesten toch de credits krijgen om als eerste "een bewijs" gevonden te hebben. tja, dan win je het respect van velen, maar verlies je misschien het respect van veel anderen. Eigen keuze.
Ik begrijp ook wel dat mensen het "plezier" van andere niet willen verpesten. Sommige mensen willen ook echt niet dat je hun daarin helpt, ze willen zelf zoeken etc. Maar in dit geval, als er meerdere mensen zijn die er specifiek om vragen.. Tja. Ik weet niet hoe erg die het zouden vinden om ook die hint weten of om in de juiste richting gestuurd te worden.
Wat credits betreft kan ik je ook volgen. Maar als je de eerste wilt zijn die DE hint en DE mol ontmaskerd heeft, dan ga je het toch ook moeten zeggen?
Nu, 't blijft een eigen keuze als je iets wilt delen of niet, daar ga ik 1000% mee akkoord. Maar ik ben ook van mening dat als je zegt "ik heb bewijs/ik heb DIT gevonden" je daarna niet moet zeggen "Maar ik deel het lekker niet." Zeg dan niets.
Maar ja, boeit niet. Ieder zijn mening en molplezier ^-^
The art of disguise is knowing how to hide in plain sight.