Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren

Frolva02 mar 2017, 17:53

2204
Noptje schreef:Dit is niet persoonlijk naar jou gericht, maar waarom denken mensen, of gaan ze er van uit dat de mol geen persoonlijk geld kan verdienen? Ik snap echt niet waarom....
Omdat de mol geen kandidaat is. De mol kan ook de groepspot niet winnen.

Voor hetzelfde geld (pun intended) kan het natuurlijk wel, maar mij lijkt dat onlogisch.

Noptje02 mar 2017, 17:58

181
Frolva schreef:Omdat de mol geen kandidaat is. De mol kan ook de groepspot niet winnen.

Voor hetzelfde geld (pun intended) kan het natuurlijk wel, maar mij lijkt dat onlogisch.
De groepspot kan hij uiteraard niet winnen, maar die staat los van persoonlijk geld. En als het in vorige edities wel kan, dan snap ik niet waarom het nu plots niet meer zou kunnen. Of woestijnvis die 3000€ aan het eind betaalt aan de winnaar van de groepspot, of aan een individu die het gewonnen heeft, wat voor verschil maakt dat voor hen?

Natuurlijk vrees ik dat we dit nooit gaan weten of de mol effectief het geld ook zou krijgen, behalve als de makers hier iets over zeggen in een interview

Mola Lisa02 mar 2017, 18:15

328  Uma
Wat ik vreemd vond was dat Hans zo fanatiek voor die € 3000 ging. Zou verwacht hebben dat hij die in de groepspot zou gestoken hebben mocht hij het geld gewonnen hebben maar blijkbaar daar hoor je hem toch niets over zeggen. Ik moet zijn rekening natuurlijk niet maken maar een prof heeft dat geld toch niet echt nodig ?

Jansen02 mar 2017, 18:26

3423  Yens
tsjoep schreef:Wat ik vreemd vond was dat Hans zo fanatiek voor die € 3000 ging. Zou verwacht hebben dat hij die in de groepspot zou gestoken hebben mocht hij het geld gewonnen hebben maar blijkbaar daar hoor je hem toch niets over zeggen. Ik moet zijn rekening natuurlijk niet maken maar een prof heeft dat geld toch niet echt nodig ?
Bwa, ik weet het niet. 3000 € is voor iedereen toch wel een mooi bedrag denk ik, of je het nu nodig hebt of niet 🙂. Hans komt bij mij eerder over als iemand die volop voor het spel gaat en zeg nu zelf, zijn opdracht om Essen te vinden zat toch leuk in mekaar.

Mola Lisa02 mar 2017, 18:50

328  Uma
eveline.vanhemel schreef:Bwa, ik weet het niet. 3000 € is voor iedereen toch wel een mooi bedrag denk ik, of je het nu nodig hebt of niet 🙂. Hans komt bij mij eerder over als iemand die volop voor het spel gaat en zeg nu zelf, zijn opdracht om Essen te vinden zat toch leuk in mekaar.
Idd een schitterende proef. Die opdrachten doen mij dikwijls denken aan de "escape rooms". Een beetje hetzelfde principe. Maar door het geld eventueel af te staan zou hij scoren in de groep en mocht hij dan de mol zijn ....

chicawah.janssen02 mar 2017, 19:04

8153
tsjoep schreef:Ik moet zijn rekening natuurlijk niet maken maar een prof heeft dat geld toch niet echt nodig ?
Zoveel verdienen proffen nu ook weer niet hoor! In de privé kan je veel meer verdienen.

chicawah.janssen02 mar 2017, 19:05

8153
eveline.vanhemel schreef:Bwa, ik weet het niet. 3000 € is voor iedereen toch wel een mooi bedrag denk ik, of je het nu nodig hebt of niet 🙂. Hans komt bij mij eerder over als iemand die volop voor het spel gaat en zeg nu zelf, zijn opdracht om Essen te vinden zat toch leuk in mekaar.
I agree.

Noptje02 mar 2017, 23:55

181
tsjoep schreef:Idd een schitterende proef. Die opdrachten doen mij dikwijls denken aan de "escape rooms". Een beetje hetzelfde principe. Maar door het geld eventueel af te staan zou hij scoren in de groep en mocht hij dan de mol zijn ....
Waarom zou hij moeten scoren in de groep?
Ik denk persoonlijk dat Hans nu wel aanvaard is hoor, tis nu niet alsof hij een ambetant persoon is ofzo. Sommigen hadden het er gewoon wat moeilijk mee dat hij terug in het spel kwam, en in the heat of the moment kan ik dat wel begrijpen. (Daarmee bedoel ik niet de verwijten die ze achter zijn rug om gezegd hebben) Tenslotte speel je met 9 (10) kandidaten voor 1 groepspot, dus hoe minder personen, hoe groter je eigen kans wordt.

Mola Lisa03 mar 2017, 09:48

328  Uma
Noptje schreef:Waarom zou hij moeten scoren in de groep?
Ik denk persoonlijk dat Hans nu wel aanvaard is hoor, tis nu niet alsof hij een ambetant persoon is ofzo. Sommigen hadden het er gewoon wat moeilijk mee dat hij terug in het spel kwam, en in the heat of the moment kan ik dat wel begrijpen. (Daarmee bedoel ik niet de verwijten die ze achter zijn rug om gezegd hebben) Tenslotte speel je met 9 (10) kandidaten voor 1 groepspot, dus hoe minder personen, hoe groter je eigen kans wordt.
Hans wordt idd aanvaard door de groep en wordt ook niet echt verdacht denk ik want mocht met de lantaarn rijden. Is dan ook een heel charmante, bescheiden man. Maar het laatste deel van mijn zin is wel belangrijk "mocht hij dan de mol zijn" waarmee ik dus bedoel dat hij nog minder verdacht zal lijken ...

chicawah.janssen03 mar 2017, 10:03

8153
Nlls schreef:Volgens mij waren zij absoluut in het voordeel voor het gouden ei.
Zij wisten perfect ,als ze hun kaart correct gebruikten, in welk deel van het doolhof er nog niemand geweest was.
Dat voordeel hadden ze alleen doordat het gouden ei nog niet gevonden was, ze daardoor konden meespelen en als enigen in het bezit waren van de kaart (ik vraag me af wat er gebeurd zou zijn als ze erop gekomen waren dat ze die konden gebruiken want ze waren met 2 en er was maar 1 kaart).
Aanvankelijk waren ze toch echt in het nadeel hoor. Iemand van de anderen had het ei kunnen vinden voor zij de kans kregen om mee te doen.
Of zag 1 van hen de tunnel op de kaart maar zweeg die erover om daarna meer kans te hebben? Lijkt mij weinig waarschijnlijk voor Annelies, maar Robin had het misschien wel gezien (en we weten dat hij nogal een egoïst is).

chicawah.janssen03 mar 2017, 10:07

8153
francky.bruggeman schreef:Was er niet vorig jaar die 'familieproef' die Gilles gewonnen heeft en waar hij ook niet op voorhand betreft was ?
Inderdaad. Die proef heeft hij zelf op een eerlijke manier gewonnen.

chicawah.janssen03 mar 2017, 10:09

8153
eveline.vanhemel schreef:Jullie zien hier iets over het hoofd: toen de kandidaten het gouden ei zochten, wist nog niemand dat er 3000 € persoonlijk geld mee te winnen was. Dat werd pas de volgende dag aan Hans toen hij in de krokodillenkooi moest, meegedeeld. De meesten hebben waarschijnlijk gedacht dat aan het gouden ei een vrijstelling verbonden was.
Juist!
Maar ook voor de mol is het interessant een vrijstelling te pikken (reeks 2: Hugo schoot op het einde van de paintball Eef en nog iemand dood).
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 17