Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT25 jan 2017, 14:44

 767  Yens
Ik heb juist gezien op de tv-gids van YeloTV (Telenet) dat er vlak voor de Mol (06/02/2017 om 20u30, terwijl de Mol zelf om 20u35 begint, dus normaal 5 minuten) een speciaal de Mol-spinn of-programma komt dat 'de Mol Kick-off' heet. Volgens de beschrijving is het een inleiding en een (soort) voorprogramma op de Mol met ex-mol en laatste (vorige) mol Gilles Van Bouwel. Verrassend en leuk! Komt er dan misschien een Vlaamse variant op het Nederlandse 'Moltalk'? Ik kijk er in ieder geval naar uit en ik ben blij dat het ook dit jaar niet alleen bij het programma en het spel zelf blijft. Hopelijk en waarschijnlijk zal er opnieuw een online-spel, zoals in Nederland, zijn en misschien en hopelijk zelfs nog iets verbeterd tegenover vorig jaar, al was dat voor mij ook al goed en meer dan genoeg.
Gebruikersavatar

MolSchip25 jan 2017, 21:03

 50
'De Mol Kick-off' zal eerder eenmalig zijn denk ik.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT25 jan 2017, 22:10

 767  Yens
MolSchip schreef:'De Mol Kick-off' zal eerder eenmalig zijn denk ik.
Spijtig, maar toch leuk dat er al een klein extra programma over komt, vind ik. Misschien is er, naast ex-mol Gilles van vorig jaar, ook wel een reünie met de kandidaten van vorig jaar, ofzo. Dat zou ik ook heel leuk vinden. Ik zag trouwens daarnet dat er vandaag (deze avond) een reünie was van de oude Mol-kandidaten van vorig jaar en Gilles De Coster, ter gelegenheid van de verjaardag van Thibaud. Die reünie werd trouwens ook weer gehouden in 'Gaston', waar ook de laatste en de 9de aflevering van vorig seizoen van 'De Mol 2016' met de reünie van de kandidaten werd opgenomen. Dat is misschien ook wel een leuk weetje.
Gebruikersavatar

MolSchip25 jan 2017, 22:26

 50
Hmmmm....
Misschien heeft die Reünie wel te maken met "de mol kickoff"
Waren er filmploegen aanwezig?
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT26 jan 2017, 18:07

 767  Yens
MolSchip schreef:Hmmmm....
Misschien heeft die Reünie wel te maken met "de mol kickoff"
Waren er filmploegen aanwezig?
Dat kan ik uit die post op Instagram niet afleiden, maar het zou natuurlijk altijd kunnen, al betwijfel ik dat ten zeerste.
Gebruikersavatar

ex-molinator27 jan 2017, 17:04

 3483  Uma
Mollenjager-DT schreef:Komt er dan misschien een Vlaamse variant op het Nederlandse 'Moltalk'? Ik kijk er in ieder geval naar uit en ik ben blij dat het ook dit jaar niet alleen bij het programma en het spel zelf blijft.
Ik deel die mening niet.
Dat Moltalk programma vind ik slecht gepresenteerd, oninteressant en compleet overbodig. "De Mol" zelf is een uniek concept en tot nog toe waren de Belgische reeksen van zeer hoog niveau (reeks 3 vond ik wat minder) maar dat schept verwachtingen en het "uitmelken"van het concept kan niet anders dan tot een desillusie leiden.
Het leuke aan heel het concept (buiten het feit dat de Belgische kandidaten interessante figuren waren, de lokaties goed gebruikt werden en de proeven goed opgesteld waren) is de spontane zoektocht waartoe veel kijkers aangemoedigd worden. Een Moltalk programma vlak na de uitzending doodt die spontaniteit (en vooraleer ik kritiek krijg) kan niet vergeleken worden met een molforum waarbij ieder voor zichzelf bepaalt wat hij/zij wil lezen (en wanneer).
Dit molforum biedt ook de mogelijkheid om tegenkantingen van een theorie uitvoerig te bespreken en is aldus een stuk interactiever.

Ik heb in ieder geval al een theorie die ik nu wil verklappen, maar ik zet die voor alle zekerheid in een spoiler.
SPOILER
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT27 jan 2017, 17:42

 767  Yens
ex-molinator schreef:Ik deel die mening niet.
Dat Moltalk programma vind ik slecht gepresenteerd, oninteressant en compleet overbodig. "De Mol" zelf is een uniek concept en tot nog toe waren de Belgische reeksen van zeer hoog niveau (reeks 3 vond ik wat minder) maar dat schept verwachtingen en het "uitmelken"van het concept kan niet anders dan tot een desillusie leiden.
Het leuke aan heel het concept (buiten het feit dat de Belgische kandidaten interessante figuren waren, de lokaties goed gebruikt werden en de proeven goed opgesteld waren) is de spontane zoektocht waartoe veel kijkers aangemoedigd worden. Een Moltalk programma vlak na de uitzending doodt die spontaniteit (en vooraleer ik kritiek krijg) kan niet vergeleken worden met een molforum waarbij ieder voor zichzelf bepaalt wat hij/zij wil lezen (en wanneer).
Dit molforum biedt ook de mogelijkheid om tegenkantingen van een theorie uitvoerig te bespreken en is aldus een stuk interactiever.

Ik heb in ieder geval al een theorie die ik nu wil verklappen, maar ik zet die voor alle zekerheid in een spoiler.
SPOILER
Wat bedoel je met wat er in die spoiler staat?
SPOILER
Gebruikersavatar

ex-molinator28 jan 2017, 20:32

 3483  Uma
Mollenjager-DT schreef:Wat bedoel je met wat er in die spoiler staat?
SPOILER
SPOILER
BTW: de spoilercode lijkt niet goed te werken.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT28 jan 2017, 23:11

 767  Yens
ex-molinator schreef:
SPOILER
BTW: de spoilercode lijkt niet goed te werken.
SPOILER
Gebruikersavatar

ex-molinator30 jan 2017, 14:06

 3483  Uma
Mollenjager-DT schreef:
SPOILER
a) De mol wordt nooit uitgeschakeld en krijgt dus a priori nooit een rood scherm.
echter
b) Ik heb ooit met het idee gespeeld dat de mol in de eerste aflevering wel een rood scherm zou krijgen maar meteen heropgevist zou worden.
Op zich zou ik dat wel een leuke en verrassende wending vinden maar het lijkt me niet erg waarschijnlijk (ook al vanwege het feit dat die eerste vragenronde dan geen enkele info verschaft aan de mollenjagers).
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT30 jan 2017, 15:56

 767  Yens
ex-molinator schreef:a) De mol wordt nooit uitgeschakeld en krijgt dus a priori nooit een rood scherm.
echter
b) Ik heb ooit met het idee gespeeld dat de mol in de eerste aflevering wel een rood scherm zou krijgen maar meteen heropgevist zou worden.
Op zich zou ik dat wel een leuke en verrassende wending vinden maar het lijkt me niet erg waarschijnlijk (ook al vanwege het feit dat die eerste vragenronde dan geen enkele info verschaft aan de mollenjagers).
En van waar heb je dat dan kunnen afleiden (wat je eerst zei)?
Gebruikersavatar

ex-molinator30 jan 2017, 16:20

 3483  Uma
Mollenjager-DT schreef:En van waar heb je dat dan kunnen afleiden (wat je eerst zei)?
Ik beklaag het me dat ik er geen 😉 bij geplaatst heb.

Voor alle duidelijkheid: de mol blijft in het spel tot het einde en dus is die "theorie" die ik verkondigde een waarheid als een koe.
Noem het humor, zelfspot, desnoods simplisme, of wat dat ook maar beschouw het aub als niet meer dan wat het is: nl. gezwans.

Pas volgende week komen de echte theorieën aan bod. 😃