Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

Mke10 mar 2017, 13:44

 112
eveline.vanhemel schreef:Dat is het nu net.... niemand. Die nummerplaat komt alleen in het begin in beeld, maar nadien niet meer, ook niet als de auto's opgesteld staan rond het vliegtuig in de hangar. Je kan dit allemaal eens nalezen in dit topic:
http://forum.wieisdemol.be/viewtopic.php?f=42&t=2002
Ja sorry, dat zit precies al ver :mrgreen:
Gebruikersavatar

OrthoMol10 mar 2017, 13:49

 219
Molière schreef:Mijn onwetenschappelijke persoonlijke mening over die nummerplaat.

Veronderstelling: de eerste auto die in beeld verschijnt, met de nummerplaat 1-ZZA-431 dus, is de auto die de mol ophaalt. (Of ten minste zogezegd, in werkelijkheid is dat niet het geval geweest. Dat beeld is enkel voor de kijkers bedoeld, als hint, niet voor de kandidaten.) Die auto parkeert ergens.

[ external image ]

Wat zien we daarna? Davey die wordt opgehaald met een andere auto, de nummerplaat is duidelijk leesbaar 1-PSY-88.

[ external image ]

Als mijn veronderstelling klopt, is dit een duidelijke hint dat Davey niet de mol is. (Ik gis dat hij als eerste in beeld komt omdat hij het spel zal winnen.)

Vraag: Wie werd dan wel (zogezegd) opgehaald met die eerste auto?

Antwoord: http://forum.wieisdemol.be/viewtopic.php?p=57803#p57803 : "Noteer dat Robin de enige niet-afvaller is waarvan we nooit de plaat zien. Hij blokkeert die...
Ik zal nog mr 'ns Afl. 1 herherherherherbekijken 🙂 , al ben ik er vr mezelf wel al uit. Het plezier vd beelden terug te zien
mag ook meespelen in dit spel.
Mijn bescheiden onwetenschappelijke persoonlijke mening en visie over de beruchte nr plaat ;
1-ZZA-431 > 1 ( van één iemand/persoon/kandidaat ) zegt ( 1°Z ) in ZA 431 ( vd waterproef in Afl. 3 > 4 mtr, dat zijn er 3 te hoog waardoor er 1 mtr overschiet ). De mol leeft onder de grond, dus is 1 mtr boven de grond is al hoog....
Ik denk dat we het ni veel verder moeten gaan zoeken, mr da's mijn bescheiden mening hè, vr 't zelfde geld zit ik d'er klakkeloos naast mr ik volg mijn intuitie 🙂
Gebruikersavatar

ONBEKEND10 mar 2017, 13:51

 
Maar dan moest dat op voorhand al vastliggen, dat hij dat zinnetje tijdens die proef wel degelijk ging gebruiken.
Gebruikersavatar

OrthoMol10 mar 2017, 13:58

 219
sandra.impe schreef:Maar dan moest dat op voorhand al vastliggen, dat hij dat zinnetje tijdens die proef wel degelijk ging gebruiken.
001) Als De mol weet je van in den beginne alles want gebriefd en getraind
Vergeet nt dat Robin, mr ook andere kandidaten een bepaalde rol spelen, dus hun 'gebreken' zoals hoogtevrees of bang vr het donker wordt er goe in gepeperd nr de andere kandidaten toe hè , en vooral bij de proeven moet dat goed tot uiting komen
002) voor bepaalde proeven worden sommige kandidaten gebriefd hoe ze het spel moeten gaan spelen bvb een bepaalde handeling/gebaar/grimas etc.
Dat blijkt uit de vorige De mol edities, dus daarop baseer ik me dan.
Gebruikersavatar

ONBEKEND10 mar 2017, 14:04

 
aikoo.altitude schreef:001) Als De mol weet je van in den beginne alles want gebriefd en getraind
002) voor bepaalde proeven worden sommige kandidaten gebriefd hoe ze het spel moeten gaan spelen bvb een bepaalde handeling/gebaar/grimas etc.
Dat blijkt uit de vorige De mol edities, dus daarop baseer ik me dan.
Klopt, maar er is ook zoiets als onvoorziene omstandigheden, ze kunnen niet altijd op voorhand inschatten of een sabotage wel dan niet gaat lukken, noch of ze een kans gaan krijgen om een bepaald zin op een juist moment in de juiste context tegen de juiste persoon te zeggen. Ik bedoel maar, hij zat in de auto met Hans toen hij dat zei, maar dat kon nog niet op voorhand bepaald worden. Veel hangt af van het gespreksonderwerp die ze op dat moment hadden, misschien deed de gelegenheid niet voor om net dat zinnetje te zeggen. In dat geval was die nummerplaat voor niks gekozen.
Gebruikersavatar

OrthoMol10 mar 2017, 14:14

 219
sandra.impe schreef:Klopt, maar er is ook zoiets als onvoorziene omstandigheden, ze kunnen niet altijd op voorhand inschatten of een sabotage wel dan niet gaat lukken, noch of ze een kans gaan krijgen om een bepaald zin op een juist moment in de juiste context tegen de juiste persoon te zeggen. Ik bedoel maar, hij zat in de auto met Hans toen hij dat zei, maar dat kon nog niet op voorhand bepaald worden. Veel hangt af van het gespreksonderwerp die ze op dat moment hadden, misschien deed de gelegenheid niet voor om net dat zinnetje te zeggen. In dat geval was die nummerplaat voor niks gekozen.
Als plan A nt lukt, dan is er nog altij plan B,C,D,....snap je? Ga d'er mr vanuit dat Hans zn nt empathische kant ad zijnlijn heeft geschoven met momenten.. als ge genoeg communiceert over zo'n dingen is er altij wel iemand die erin meegaat..kuddegeest noemen ze dat 🙂
Gebruikersavatar

ONBEKEND10 mar 2017, 14:20

 
Tja voor mij lijkt de kans klein dat ze een nummerplaat gaan uitkiezen in de hoop dat er zich ooit een gelegenheid gaat voordoen, om te zeggen "dat is 4 meter, dat is 3 meter te veel", maar dat is slechts mijn mening 😉
Gebruikersavatar

OrthoMol10 mar 2017, 16:04

 219
sandra.impe schreef:Tja voor mij lijkt de kans klein dat ze een nummerplaat gaan uitkiezen in de hoop dat er zich ooit een gelegenheid gaat voordoen, om te zeggen "dat is 4 meter, dat is 3 meter te veel", maar dat is slechts mijn mening 😉
Hoe dan ook heeft die 'gelegenheid' zoals jij het noemt zich wel voorgedaan, dus ik ga d'ervan uit dat dit 'n opgelegde taak is geweest. Het zou me zelfs ni verbazen dat er bij bepaalde proeven wordt bepaald wie samen deelneemt , wie samen plaats neemt id wagens etc. Het lijkt me TE voor de hand liggend ..
Gebruikersavatar

Taupe07710 mar 2017, 17:27

 767  Yens
Als dat inderdaad de hint zou zijn, goed gevonden by the way, dan doet dat er toch niet toe of het gepland was of niet ....
Die scène met de nummerplaat is achteraf gemonteerd op basis van iets dat gezegd is, in geval dit klopt, om ons erachter te doen zoeken.
Heeft mijn inziens dus niks te maken met op voorhand plannen hoor ...
Gebruikersavatar

ONBEKEND10 mar 2017, 17:31

 
Taupe077 schreef:Als dat inderdaad de hint zou zijn, goed gevonden by the way, dan doet dat er toch niet toe of het gepland was of niet ....
Die scène met de nummerplaat is achteraf gemonteerd op basis van iets dat gezegd is, in geval dit klopt, om ons erachter te doen zoeken.
Heeft mijn inziens dus niks te maken met op voorhand plannen hoor ...

Nee klopt, had ook al gezegd dat ik er niet bij stilgestaan had dat de nummerplaat achteraf kon gemaakt zijn op basis van die uitspraak. 😉
Gebruikersavatar

Labelmaster11 mar 2017, 01:14

 4
Ik blijf het bijzonder amusant vinden dat er mensen zijn die ongelooflijk diep graven naar hints, terwijl de oplossing voor het rapen ligt.

In de allerlaatste aflevering zal je zien dat Gilles onthult dat hij letterlijk gezegd heeft wie de mol is, en dat die zichzelf enkele afleveringen later ook onthulde door voor zijn lichaam een papier vast te houden met daarop het woord 'mol'.

Het is ofwel dat en de maximumscore in de app, ofwel niet en dan proberen we volgend jaar opnieuw 😉
Gebruikersavatar

chicawah.janssen11 mar 2017, 10:05

 8153
Labelmaster schreef:Ik blijf het bijzonder amusant vinden dat er mensen zijn die ongelooflijk diep graven naar hints, terwijl de oplossing voor het rapen ligt.

In de allerlaatste aflevering zal je zien dat Gilles onthult dat hij letterlijk gezegd heeft wie de mol is, en dat die zichzelf enkele afleveringen later ook onthulde door voor zijn lichaam een papier vast te houden met daarop het woord 'mol'.
SPOILER
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 10