Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

Holmes21 mar 2017, 12:16

 395
Als Annelies bij Sam en Bertrand niet het juiste beroep raadt, dan zou ze, als ze de mol is, toch een groot risico nemen ?
Want daarna is het niet alleen een kwestie van juist te antwoorden maar ook om de snelste te zijn. Iedereen weet intussen immers ook de mogelijke beroepen. Dat blijkt al bij het drukken voor Jessica....
Ze zou dus het risico nemen om in de positie van Hans te belanden ?

Eline had wel gedrukt (en heeft dat nadien niet ontkend tov de anderen) maar was (net?) te laat. Als ze de mol was kon ze bij Sam al juist drukken. Waarom 2 beurten wachten ?

Davey nam geen risico. Hij wist al dat Eline sowieso zou drukken. En hij liet aan Eline uitschijnen dat de mol wellicht in het niet-drukkerskamp zou zitten...
Gebruikersavatar

Noptje21 mar 2017, 12:59

 181
Eline had gedrukt, maar was net te laat toch? Dat is een reden waarom ik haar ook verdenk als mol zijn, maar dat is gebaseerd op een veronderstelling, en niet op iets wat ik kan bewijzen.
Stel nu dat Eline de mol is, en op een bepaalde manier 'getipt' wordt wanneer iemand afgedrukt heeft? Dit zou kunnen verklaren waarom ze net te laat was om bij de eerste 5 te zijn.
Zo kun je als makers ervoor zorgen dat je mol niet als enige afdrukt, en dat ze misschien toch zeker op het vliegtuig zit, alhoewel dit hier niet lukt (ze drukte als 6de).
Gebruikersavatar

dominique.vandenbroeck21 mar 2017, 13:07

 8
Noptje schreef:Eline had gedrukt, maar was net te laat toch? Dat is een reden waarom ik haar ook verdenk als mol zijn, maar dat is gebaseerd op een veronderstelling, en niet op iets wat ik kan bewijzen.
Stel nu dat Eline de mol is, en op een bepaalde manier 'getipt' wordt wanneer iemand afgedrukt heeft? Dit zou kunnen verklaren waarom ze net te laat was om bij de eerste 5 te zijn.
Zo kun je als makers ervoor zorgen dat je mol niet als enige afdrukt, en dat ze misschien toch zeker op het vliegtuig zit, alhoewel dit hier niet lukt (ze drukte als 6de).
haar overacting in de auto bij het drukken, maakte haar ook hoofdverdachte nr1 vanaf dan!
daarna kwamen er andere verdachten bij, maar eline (en Annelies) hebben nooit iets gedaan dat ervoor zorgde dat ze minder verdacht werden...
Gebruikersavatar

Jansen21 mar 2017, 13:29

 3423  Yens
dominique.vandenbroeck schreef:haar overacting in de auto bij het drukken, maakte haar ook hoofdverdachte nr1 vanaf dan!
daarna kwamen er andere verdachten bij, maar eline (en Annelies) hebben nooit iets gedaan dat ervoor zorgde dat ze minder verdacht werden...
Annelies toch vooral vind ik... Annelies heeft eigenlijk de hele reeks door allerhande "sabotages" gedaan maar op zo'n in het oog lopende manier dat ik het echt niet kan geloven dat zij de mol is. Als ze dat wel zou blijken te zijn, dan ben ik gewoon heel teleurgesteld in deze jaargang van de mol, net zozeer ik dat zou zijn als Davey de mol zou blijken te zijn omdat we dan opnieuw een mol zouden hebben met de karaktertrekken MAN - JONG - KNAP (zoals vorig jaar). Dus blijft enkel Eline over voor mij als kandidaat mol.
Gebruikersavatar

Noptje21 mar 2017, 13:47

 181
eveline.vanhemel schreef:Annelies toch vooral vind ik... Annelies heeft eigenlijk de hele reeks door allerhande "sabotages" gedaan maar op zo'n in het oog lopende manier dat ik het echt niet kan geloven dat zij de mol is. Als ze dat wel zou blijken te zijn, dan ben ik gewoon heel teleurgesteld in deze jaargang van de mol, net zozeer ik dat zou zijn als Davey de mol zou blijken te zijn omdat we dan opnieuw een mol zouden hebben met de karaktertrekken MAN - JONG - KNAP (zoals vorig jaar). Dus blijft enkel Eline over voor mij als kandidaat mol.
Als Annelies de mol is, dan was het toch heel erg duidelijk? Dan hebben we het enkel aan onszelf te danken dat we het niet wilden geloven. Blijkbaar maken we hier liever berekeningen waarbij we moeten weten wat het huisnummer is van de bakker van de broer van Davey, om dit dan te delen door de lengte van de veters... 😃

Ik snap wel wat je wil zeggen trouwens, maar het is toch wel echt lef hebben als makers als je het zo vingerdik erop legt, omdat je weet dat de kijkers toch gaan zeggen: Dat is veel te opvallend! 😃
Gebruikersavatar

bert.verhaegen21 mar 2017, 14:11

 129
eveline.vanhemel schreef:Annelies toch vooral vind ik... Annelies heeft eigenlijk de hele reeks door allerhande "sabotages" gedaan maar op zo'n in het oog lopende manier dat ik het echt niet kan geloven dat zij de mol is. Als ze dat wel zou blijken te zijn, dan ben ik gewoon heel teleurgesteld in deze jaargang van de mol, net zozeer ik dat zou zijn als Davey de mol zou blijken te zijn omdat we dan opnieuw een mol zouden hebben met de karaktertrekken MAN - JONG - KNAP (zoals vorig jaar). Dus blijft enkel Eline over voor mij als kandidaat mol.
Dat is juist het mooie en leuke, dat IEDEREEN de mol kan zijn. Ik zou het net minder leuk en minder spannend vinden als je al op voorhand kandidaten kan schrappen als mol omdat ze té verdacht doen en niet subtiel zijn. Als er weinig mensen geloven dat Annelies de mol is omdat het té opvallend is, dan lijkt de missie van de makers mij perfect geslaagd. Zo kunnen er in volgende edities geen kandidaten meer uitgesloten worden van verdenking als ze te opvallend "mollen".
Gebruikersavatar

sherlock21 mar 2017, 14:12

 216
eveline.vanhemel schreef:Annelies toch vooral vind ik... Annelies heeft eigenlijk de hele reeks door allerhande "sabotages" gedaan maar op zo'n in het oog lopende manier dat ik het echt niet kan geloven dat zij de mol is. Als ze dat wel zou blijken te zijn, dan ben ik gewoon heel teleurgesteld in deze jaargang van de mol, net zozeer ik dat zou zijn als Davey de mol zou blijken te zijn omdat we dan opnieuw een mol zouden hebben met de karaktertrekken MAN - JONG - KNAP (zoals vorig jaar). Dus blijft enkel Eline over voor mij als kandidaat mol.
Ik kan me hier wel in vinden hoor. Dat zou ik nu niet meteen een geweldige ontknoping vinden als OF Davey OF Annelies de mol blijkt te zijn. Vooral in het geval van Annelies plaats ik dan wel enorme vraagtekens.
Gebruikersavatar

Jansen21 mar 2017, 14:14

 3423  Yens
Noptje schreef:Ik snap wel wat je wil zeggen trouwens, maar het is toch wel echt lef hebben als makers als je het zo vingerdik erop legt, omdat je weet dat de kijkers toch gaan zeggen: Dat is veel te opvallend! 😃
Neen, ik zou het niet leuk vinden, niet omwille van alle theorieën die hier op het forum staan, maar gewoon omdat er tot nu toe om de mol te ontmaskeren er toch een dosis schranderheid aan te pas kwam - en wees gerust tot nu toe zat ik er telkens langs (bij de vorige 4 edities) maar ik weet wel dat er nog nooit een mol is geweest waarvan de tactiek gewoon was om zichzelf zo snel als mogelijk uit te schakelen.
Gebruikersavatar

johan.maes21 mar 2017, 16:28

 153  Sven
eveline.vanhemel schreef:Neen, ik zou het niet leuk vinden, niet omwille van alle theorieën die hier op het forum staan, maar gewoon omdat er tot nu toe om de mol te ontmaskeren er toch een dosis schranderheid aan te pas kwam - en wees gerust tot nu toe zat ik er telkens langs (bij de vorige 4 edities) maar ik weet wel dat er nog nooit een mol is geweest waarvan de tactiek gewoon was om zichzelf zo snel als mogelijk uit te schakelen.
Annelies heeft toch gemold waar ze kon mollen? En de dosis schranderheid, tja, je kan dat ook omkeren, als niemand het verwacht is het net wel nodig om out-of-the-box te denken om de mol te ontmaskeren. De meeste kijkers zijn de subtiele mol (met Gilles in het achterhoofd) al zodanig gewoon dat ze zo'n brutale oudere damesmol helemaal niet zien aankomen.

In De Morgen lees ik ook dat ze een flauwe mol zou zijn omwille van haar overduidelijke sabotages. Dikke zever, vind ik. Ze heeft wel degelijk gesaboteerd (op haar manier) en ze werd lang niet verdacht door de meerderheid van de kijkers, dus ze is een goeie mol geweest. Net omdat ze niet kon saboteren in de fysieke proeven moest ze het wat minder subtiel aanpakken in de andere proeven.

Dit allemaal in de veronderstelling dat ze werkelijk de mol is natuurlijk 😉
Gebruikersavatar

Torremolinos21 mar 2017, 16:54

 264
Om terug te gaan naar het topic:
Ik vraag me af of de makers bij deze eerste proef (drukknop in de auto) zelf al een stelling zouden ingenomen hebben waar ze hun mol willen hebben. Als programmamaker zou ik de mol misschien zelfs voor die proef NIET gebriefd hebben. Ik denk dat je op die manier het spel net nog beter maakt. De mol moet nog niet acteren en volgt gewoon zijn eigen karakter. Het systeem is uiteindelijk toch waterdicht, de afvaller krijgt sowieso die kans om terug te keren en als dat in het ergste geval de mol is, dan krijgt hij toch een groen scherm.
Alleen als hij dan ook nog eens geen enkele pasvraag zou krijgen (als iedere kandidaat voor geld was gegaan) zou het misschien verdacht worden. Maar dan is het zodanig verdacht dat niemand nog gelooft dat hij de mol is...
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7